Gå til innhold

Nå skal samarbeidspilling i Diablo III bli bedre (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet har gått nedenom og hjem for lenge siden :(

 

Spillet gikk nedenom og hjem når Blizzard North ble sparket fordi Blizzard ikke trodde at Diablo kunne bli en god MMO eller fordi det ville konkurrert med WoW.

 

I 2010 viste Blizzard dueller mellom spillere.

I 2012 var spillet kuttet ned på og områder og egenskaper fjernet og simplifisert.

 

...

 

Spillet føles like mye som en RPG som Super-Mario Bros 2:

Velg en generisk karakter med litt annerledes gameplay enn de andre og hopp ut i verden.

 

I motsetning til Diablo 3 hadde Super-Mario Bros 2 interessante karakterer og god karakterutvikling.

Lenke til kommentar

Hylekoret vil ingen ende ta, ser jeg. D3 er allerede et mye bedre spill enn det var ved launch. Det gjenstår mye før det føles riktig for mange, inkludert meg selv, men spillet i seg selv er ikke verst. Er bare det at ikke det lever opp til de enorme forventningene.

 

Blizz innser jo at noe er feil. Noe har de rettet på, en god del gjenstår.

Lenke til kommentar

Etter de senere patchene, spesielt etter 1.0.5, men også de påfølgende endringene i 1.0.6 og 1.0.7 har gjort spillet vesentlig mye bedre. Å spille igjennom spillet er akkurat like lite givende som det var i D2. Det er gøyalt og spennende de to første gangene man kjører igjennom alle acts og så blir det kjedelig. Jeg tror det skal vanvittig mye til for å gjøre normal+nightmare+hell interessant og spennende, og heldigvis har de ikke fokusert på dette, men istedet lagt all fokus etter release på endgame.

 

Jeg husker en stund etter release hvor jeg og en kompis farmet litt i act3 inferno. Han hadde en karakter med veldig dyrt gear og jeg hadde bare tanket opp en monk for å være kanonføde, likevel så tok det LANG tid å cleare f.eks keep depths. Med de samme karakterene i dag ville vil ha blåst igjennom som på normal mode, så istedet har vi Monster Power level som bestemmer hvor vanskelig det skal være. Så jeg kan velge selv om jeg med min main (monk) vil cruise igjennom på easymode, eller sette vanskelighetsgraden opp så høyt at jeg omtrent dør bare av tanken på å forlate byen. For ikke å snakke om at du nå har fått 100 nye "paragon" levels å strekke deg etter at du har nådd level capen på 60 hvor hvert level gir gunstige bonuser til karakteren. De har også kjørt en stor overhaul på legendary items i en av patchene slik at de faktisk er brukbare. På min main har jeg vel bare 2-3 gule items igjen, resten er byttet ut til fordel for legendary og set items.

 

1.0.8 bringer også en del andre ting til bordet som ikke er nevnt i artikkelen. Bl.a. at monster density økes for act 1, 2 og 4 så det ikke føles like glissent i forhold til a3 som til nå har vært den mest populære acten pga. mye mer action.

 

Hvis noen ikke har fått det med seg, er det også mulig å duellere i D3 siden patch 1.0.7. De kaller det "brawling" og fungerer nesten nøyaktig på samme måte som i D2, altså rene dueller alle mot alle, 1 mot 1 eller hva man måtte ønske som foregår i et eget område som er tilgjengelig fra byen man er i.

 

RMAH har heller aldri ødelagt D3. Det er valgfritt å bruke, og uavhengig av det, så vil alltid nestemann ha bedre gear enn deg, sånn er det bare :) RMAH er heller ikke foretrukket av mange spillere. Utvalget i vanlig gold AH er 10x større i forhold til RMAH så det er ikke noe problem overhode.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Etter de senere patchene, spesielt etter 1.0.5, men også de påfølgende endringene i 1.0.6 og 1.0.7 har gjort spillet vesentlig mye bedre. Å spille igjennom spillet er akkurat like lite givende som det var i D2. Det er gøyalt og spennende de to første gangene man kjører igjennom alle acts og så blir det kjedelig. Jeg tror det skal vanvittig mye til for å gjøre normal+nightmare+hell interessant og spennende, og heldigvis har de ikke fokusert på dette, men istedet lagt all fokus etter release på endgame.

 

 

Og likefullt mener blizzard det er en god ide å tvinge folk til å spille igjennom lavere vanskelighetsgrader først...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...