Gå til innhold

The Gathering 2014 - Tråden


Anbefalte innlegg

TG-tråd! På tide med ny tråd.
Jeg skal prøve å få oppdatert tråden innen rimelig tid, men husk, stort sett så kommer all informasjon ut på hjemmesidene til The Gathering først.
Her er litt generell informasjon:
Nyttige linker
http://www.gathering.org (Hjemmesiden til The Gathering)
Stjeler også FAQ-en fra i fjor. Med visse moderasjoner selvsagt.


# Q: Hva er The Gathering?
# A: TG er verdens nest største datatreff(etter Dreamhack). Det er omtrent 5500 deltakere på arrangementet, som befinner seg i Vikingskipet i Hamar.
# Q: Hva koster billettene?
# A: I 2013 koster de 1050.00 NOK + 49.00 NOK billettgebyr. Dvs 1099 NOK.
.
Info om tidligere billettpriser for de med spesiell fetish for det:


I 2010 kostet billettene 881,- (842,- for billetten + 39,- i PTN-avgift)
2011 kostet billettene 990 + 47 NOK billettgebyr.
I 2012 kostet de 990.00 NOK + 47.00 NOK billettgebyr. Dvs 1037 NOK.


# Q: Når er TG?
# A: Onsdag (16. April) til søndag (20. April) i påskeferien.
# Q: Hvor kjøper jeg billettene?
# A: De kan kjøpes på Geekevents.org. Følg med!
# Q: Når blir billettene lagt ut for salg?
# A: Ingen informasjon, sjekk http://www.gathering.org/tg14/no/information/ticket-information/.
# Q: Hvor stor plass får jeg?
# A: 80cm bredde, 60cm dybde, om det blir som før.
# Q: Hvordan komme dit?
# A: Bil, buss, tog, fly. Det blir arrangert TG-busser etterhvert, spør i tråden.
# Q: Er det dusjer der?
# A: Ja, det er mange dusjer der, bruk de ofte!
# Q: Hvor sover man?
# A: Man sover rundt hallen, enten i oppmerket område eller i gangene som går rundt hele hallen, husk at det er betong der, så ta med liggeunderlag, og hvis du lar sove-tingene dine ligge der du sov så har andre lov til å bruke/flytte det som de vil. Det finns også et par oppvarmede sovetelt på utsiden av hallen.
# Q: Hva med mat?
# A: De siste årene har det også vært vannkokere og microbølgeovner der, så ta med f.eks rett i koppen eller lignende, det er også muligheter for å kjøpe mat i kantina.
Pass dog på å spis sunt, ikke bare junkfood og dårlig mat - som TøseGuri så fint sa det; da ender du i verste fall opp med anus vulcanus (diaré) under oppholdet, og det vil du ikke!.
Det er i år mulig å kjøpe to forskjellige matpakker:
Årets matbillett (600.00 NOK + 36.00 NOK gebyr):
Torsdag: Hjemmelaget lasagne med frisk salat, brød og smør.
Fredag: Medisterkaker med brun saus, surkål og kokte poteter.
Lørdag: Taco buffet.
I tillegg til det overnevne får du en frokostbuffet torsdag, fredag og lørdag fra kl. 08:00 frem til kl. 11:00. Denne buffeten inkluderer blant annet brød, ulikt tilberedte egg, melk og kaffe.
Fjordland-meny(225.00 NOK + 14.00 NOK gebyr):
Du får et klippekort til syv måltider. Du kan velge mellom Pasta Bolognese, Pasta med ost og skinkesaus, indisk kyllinggryte eller risgrøt med sukker og kanel. Fordi Fjordland er kule, får du i tillegg et rundstykke med smør i pakka.
# Q: Jeg har ett lite 12v kjøleskap, kan jeg ta med det?
# A: Nei, alle hvitevarer blir tatt av crew, uansett om det går på 12v eller 230v, du kan kjøpe kjøle-elementer til brus hos info-crew, og bytte denne inn i en kald når den har blitt varm.
# Q: Hva med støy?
# A: Det er en del støy på TG. Spesielt når hodet ditt noen ganger må takle hundre-og-ørten låter samtidig. Slitsomt! Du har to løsninger om du vil unngå å bli sinnsvill: Gode, tette og lukkede øreklokker. Eller sov-i-ro! De lille gummisakene du stapper i øret vet du? Gule som regel. Anbefaler en liten eske med disse! 60 spenn på Jernia, garantert billigere alle andre steder.. Gikk for en 50-lapp på Partyshop under TG08.
Oppdatert notis: i 2011 ble det innført såkalte "soner" rundt om i hallen. Det gjorde det ikke nødvendigvis stille selv om du satt i en stillesone, men begrenset lyden, det gjorde det. Om det fortsetter med slike soner er uvisst.



Poke gjerne borti meg dersom det er noe du mener burde være med i førstepost.

Credits for writing thread from TG13
Username: burkakari

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 26 år og vil gjerne spille på TG neste år. Blir det for dumt, med tanke på alderen min?

 

Man blir aldri for gammel for The Gathering, men hvorvidt du personlig har problemer med at 80% er av typen gutter i alderen 15-18 og 10% type "jenter som vil henge der det er "kult"" i alderen 15-17år er jo opp til deg.

 

Personlig føler jeg at som 23år helt klart faller innunder kategorien "av de eldre / mer modne" som deltar, men det setter så absolutt ingen demper på verken stemning eller opplevelse for min del og jeg personlig har overhode ingen problem med å glatt overse fjåsete fjortiser som eventuelt ikke klarer å oppføre seg, ei heller har jeg noe større problem med at der går rundt relativt snasne jenter av ung alder da vi går etter "bare se, ikke røre" prinsippet. :evil:

 

Håper de skrur ned bassen et par hakk neste år... jeg satt nesten ved hovedinngangen, og jeg greide ikke å ha en samtale med sidemannen når miu spilte.

 

edit: ninja'd

 

Da kan du tenke deg hvordan vi hadde det, som var plassert nærmest helt inntil scenen, BAK høyttalerne... Tror dessverre ikke det blir noe mindre bass til neste år, det er nå dessverre slik at majoritet av deltakerne er tenåringer i alderen 15-18år og det virker som de har fått for seg at dette er god musikk...

Lenke til kommentar

De hyllene folk har med seg...... Regelverk?

Jeg hadde blitt noe passe sur om en sånn raste over meg og knuste utstyr for kanskje 2 millioner.

Og bar gråter 5 stk 11åringer som neppe blar opp 2 mill på flekken.

 

Hvorfor har folk med seg høyttaler?

La oss si man tar bussen, man er ikke en idiot som har på musikk uten øretelefoner/propper....

Just saying.

 

Hva med felles musikk , iallefall en sang av gangen...

Lenke til kommentar

Skal tro hvor lenge denne tråden får leve, før har tråder får neste års TG som har blitt opprettet etter årets TG blitt satt på vent til uti august...

Selv håper jeg at den forblir åpen, da TG er så stort at det godt kan være en tråd som går et år før det braker løs.

 

Jeg er også enig i det med bassen. Høy lyd og mye bass er en del av TG, jeg får en egen TG følelse når bassen går så det rister. Men risting i 45 minutter var veldig i overkant. Det er nok med 5 minutter av gangen 4-5 ganger i døgnet. Vi må kunne snakke sammen også. Og jeg satt i stillesonen, så jeg har egentlig lite å klage over.

Lenke til kommentar

Dette er vell den evige "The Gathering er et DataPARTY" ikke noe "LAN" eller noe i den duren. De ønsker partystemning og det er vell ikke tilstrekkelig med utelukkende musikk fra scenene, og når de kjører prisutdelinger, sceneshow og liggende så vil det jo da være null musikk som runger i salen osv osv..

 

Men må si meg litt enig, det hadde vell vært best om folk ikke dro med seg bøttevis med høyttalere som skal spilles så høyt og så forvrengt som overhode mulig så alle kan høre på til enhver tid. De burde vell kunne rigge opp høyttalere i hele salen som styres av crewet? Men da får man jo den evige diskusjonen rundt musikkvalg, hva vil crewet velge av musikk osv osv.. Ut ifra det de pøste på med på scenen i år så tror jeg neppe jeg ønsker en løsning utelukkende styr av arrangøren som runger igjennom hele skipet for å si det sånn.

 

 

Er ikke så lett dette her, og det er mye sjarm når det kommer til diverse kreative hylle kreasjoner men man kan jo stille spørsmålstegn ved hvorvidt alle faktisk fyller de oppgitte kravene, for noen virker litt i overkant og endel hyller kan faktisk være smått sjenerende for tilfeldige personer som sitter rett ved siden av.

Lenke til kommentar

Det som sjokkerte meg i år var en gjeng som hadde bygget hyller med gigantiske, og da mener jeg 18" på rekke og rak og valgte å plassere seg direkte foran scenen. Var formålet å utkonkurrere scene-lyden? Videre måtte jeg selvsagt ende opp på en rekke hvor jeg er sikker på at hyllen var ulovlig høyt og i tillegg var malt svart, så jo ingenting hvor jeg satt. TG de siste årene og hylle-kulturen har så og si "tatt av".

 

Er en grunn til at jeg strategisk de siste årene har valgt å plassere meg et sted på stille-sonen, men paradoks nok så sover jeg som en stein selv med det intense lydnivået.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...