Gå til innhold

Ny Kickstarter-kampanje frå Wasteland 2-studioet (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
InExile har gått over til eit fokus på digital distribusjon, og for ein mellomstor utviklar som InExile kan det vere vanskeleg å få finansiell støtte frå utgjevarar.

 

Men de har prøvd, får jeg håpe? Det er da et par utgivere som sikkert kunne blitt med på et sånt prosjekt, det vil jo helt sikkert selge godt dersom det blir bra. Paradox, for eksempel.

 

Designere er lite verdt her: har de forfatterne fra Planescape?

 

Chris Avellone er i hvertfall ikke med, som artikkelen sier.

Lenke til kommentar

Høres risikabelt ut. En av grunnene til at disse kickstarterspilla har gjort det så bra er at folk har vært sulteforet på spill innen vise sjangre og gjerne ser at de gjenoppstår. Når de nå har kommet tilbake er da folk villige til å fortsette å spytte inn masse dollars for spill de ikke har hatt anledning til å engang se screenshots fra?

Lenke til kommentar

Håper ikke folk kommer til å se på det som grådighet at de lanserer enda en Kickstarterkampanje uten å ha sluppet Wasteland 2 enda, men forhåpentligvis har den fantastiske videoen inExile slapp hvor de viste hvordan Wasteland 2 kommer til å bli fått folk til å forstå at de kommer til å levere. En million dollar, som de kommer til å be om, klarer de nok greit uansett.

Lenke til kommentar
Den andelege oppfølgjaren får namnet Torment: Tides of Numenera, og blir basert på Numenera-universet til Monte Cook. Han var på si side ein av hovuddesingarane på Planescape: Torment.

 

Blander du sammen Colin McComb og Monte Cook? Monte Cook var Planescape-fyr men hadde vel ikke noe med dataspillet å gjøre, i motsetning til Colin McComb (som også var Planescape-fyr).

 

Numenera er fortsatt Monte-Cook-opplegg da.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

At en så respektert utvikler velger å lage en spirituell oppfølger til Planescape Torment med middler de selv klarer å fremskaffe er mye bedre enn at et stort oppblåst blærestudio med en idiot utgiver i ryggen skulle laget spillet.

 

Slik saken er nå så regner jeg med å få et litt mer nisjepreget spill istedenfor noe multiplattform møl tilpasset flest mulig spillere og med idiotisk aldersmerking for å nå enda flere. Blir ikke mye modent og nyskapende innhold da.

 

inXile står nå fritt til å lage et spill på sine egne premisser. Jeg regner ikke med perfekte spill som jeg vil elske, men potensialet til å få et spill jeg setter pris på er der! Er veldig positiv til de nye mulighetene til utvikling og finansiering som finnes for spillbransjen idag. De siste årene har vært fantastisk.

 

Derfor bør dette støttes!

Lenke til kommentar

Hadde jeg bare hatt Kickstarter-passordet mitt her! Jeg burde ha planlagt dette i går. :p

 

Får vente til i kveld da. Gidder ikke bytte passord og surre, har jo en hel måned på meg. :)

 

 

Edit: Straks 150k, lover godt.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...