Gå til innhold

PlayStation 4 kan bli bakoverkompatibel i skyen (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil neppe være noen grunner til at håndholdte Vita ikke skal kunne strømme PS3-spill

 

Vita mangler både L3 og R3 (altså muligheten til å registrere et knappetrykk ved å trykke på styrespakene), samt L2 og R2 (de analoge knappene nederst på kontrolleren til PS3). Selv om dette til en viss grad kan kompenseres for ved hjelp av berøringsflatene foran og bak på Vitaen, så er det ingen god løsning. Stiller meg derfor litt tvilende til at dette vil skje.

Lenke til kommentar
Det vil neppe være noen grunner til at håndholdte Vita ikke skal kunne strømme PS3-spill
Vita mangler både L3 og R3 (altså muligheten til å registrere et knappetrykk ved å trykke på styrespakene), samt L2 og R2 (de analoge knappene nederst på kontrolleren til PS3). Selv om dette til en viss grad kan kompenseres for ved hjelp av berøringsflatene foran og bak på Vitaen, så er det ingen god løsning. Stiller meg derfor litt tvilende til at dette vil skje.

 

MGS2 og 3 spiller kjempebra med Vita's kontrollsystem, så ser ingen grunn til at det ikke skal være mulig med PS3-spill også.

 

Forøvrig tipper jeg at diskbasert bakoverkompatibilitet kan vi bare glemme, finnes ingen måte å sjekke om du virkelig eier en disk eller om du har lånt den hos en venn(mtp streaming). Derimot, eier man den digitale PSN-versjonen av et spill tror jeg Sony vil få vanskeligheter med å nekte oss tilgang og tvinge oss til å betale på nytt.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

MGS2 og 3 spiller kjempebra med Vita's kontrollsystem, så ser ingen grunn til at det ikke skal være mulig med PS3-spill også.

 

Forøvrig tipper jeg at diskbasert bakoverkompatibilitet kan vi bare glemme, finnes ingen måte å sjekke om du virkelig eier en disk eller om du har lånt den hos en venn(mtp streaming). Derimot, eier man den digitale PSN-versjonen av et spill tror jeg Sony vil få vanskeligheter med å nekte oss tilgang og tvinge oss til å betale på nytt.

Det hadde vært mulig å kreve at du har platen i konsollen mens du spiller versjonen fra skyen, men mtp bransjens syn på bruktsalg er det vel lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle skal lage så stor sak om konsollen har bakoverkompatibilitet, eller ikke. Om man kjøper denne konsollen er det for å spille nye spill. Alt annet kan man spille på forgjengeren.

 

Jeg har lite ønske om å ha masse bokser stående i stua, med ekstra sett av det ene og det andre, jeg kaster ut konsoller med en gang emulering fungerer tilfredsstillende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...