Gå til innhold

iPad får tommelen ned i ny undersøkelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de aktuelle IT-folkene allerede administrerer systemer som baserer seg tungt på Microsoft-produkter som Exchange, Office, Windows Phone 8 og Windows 7/8 på PC er det vel naturlig at de da ønsker samme plattform på eventuelle nettbrett.

Det kan være bakgrunnen.

 

Jeg tror de fleste som tenker seg nettbrett i jobbsammenheng trenger primært to ting, God integrasjon med Exchange og ekte Office på nettbrettet. Men får man det på et Windows 8 nettbrett med ARM CPU?

 

Og får man de verktøyene som en administrator faktisk trenger på samme nettbrett?

 

Windows Phone integrasjon er vel ikke så aktuaelt før man faktisk har Windows 8 Phone - det virker jo at det iphone og android som er favoritt-telefonene.

 

Utrulling av Windows 8 på store arbeidsplasser er det vel også tynt med foreløpig?

Lenke til kommentar

Hvis de aktuelle IT-folkene allerede administrerer systemer som baserer seg tungt på Microsoft-produkter som Exchange, Office, Windows Phone 8 og Windows 7/8 på PC er det vel naturlig at de da ønsker samme plattform på eventuelle nettbrett.

iPad er som alle andre baklyste LCD-skjermer grusomme å lese på, og det gikk i dass så det sprutet. :)
Lenke til kommentar
Hvorfor det? Fordi den er positiv til MS?
Kanskje fordi den baserer seg på hva folk ønsker seg uten å ha erfaring med enhetene. Personlig synes jeg det er litt merkelig at så mange ønsker seg windows brett. 20 GB ledig plass på 64 GB versjonen av fjøla er hysterisk dårlig.

 

Så lite kan jeg ikke huske det var. Men min hukommelse satt til side, så er det mulig å "ta ut" (det vil ikke si bare slette) gjenopprettingspartisjonen og "spare" mer plass.

 

Og så var det muligheten for SD-korter da - og potensielt lar det seg kanskje gjøre å få byttet SSD-disk i den også?!

 

Jeg har lagt IT sektoren bak meg for mange år siden, men det er lite jeg har gledet meg så mye til som å få meg en Surface Pro.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi den baserer seg på hva folk ønsker seg uten å ha erfaring med enhetene. Personlig synes jeg det er litt merkelig at så mange ønsker seg windows brett. 20 GB ledig plass på 64 GB versjonen av fjøla er hysterisk dårlig.

Spør hvor mange som feks. har iphone som har "erfaring med andre enheter". Dette er ikke noe som er unikt for denne undersøkelsen.
Lenke til kommentar

Så lite kan jeg ikke huske det var. Men min hukommelse satt til side, så er det mulig å "ta ut" (det vil ikke si bare slette) gjenopprettingspartisjonen og "spare" mer plass.

 

Og så var det muligheten for SD-korter da - og potensielt lar det seg kanskje gjøre å få byttet SSD-disk i den også?!

 

Jeg har lagt IT sektoren bak meg for mange år siden, men det er lite jeg har gledet meg så mye til som å få meg en Surface Pro.

 

Det burde uansett ikke ta opp mer en 5 GB. Og ut av boksen er faktisk 41 GB opptatt av OS og gjenoppretting. Det er rett og slett uforståelig.

Lenke til kommentar

Spør hvor mange som feks. har iphone som har "erfaring med andre enheter". Dette er ikke noe som er unikt for denne undersøkelsen.

 

Jeg tror du misforstår. Jeg snakker ikke om andre enheter, men en ny ukjent Windows enhet. Altså stoler Windows kundene blindt på en ny enhet som har vist seg å ha flere svakheter. Blant annet er det så og si umulig å få en batteritid ut av MS.

Lenke til kommentar

Som lykkelig eier av Iconia W700 med win8 og tidligere bruker av ipad og iconia a500 kan jeg bare si en ting; win8 er det mest stabile og brukervennlige jeg noensinne har brukt:) Og batteritid på seks til syv timer med full pc-ytelse er helt i orden for mitt bruk. Men for all del, dersom du vil ofre brukerglede og fleksibilitet for noen ekstra timers batteritid, go nuts.

Lenke til kommentar

iPad er som alle andre baklyste LCD-skjermer grusomme å lese på, og det gikk i dass så det sprutet. :)

Helt sant. Så at en vanlig tablet skal erstatte papir ser jeg ikke helt. Da må det, for min del i hvertfall, komme nettbrett med skjermer som er mer egnet til lesing. Men samtidig må den kunne fungere i rollen som laptop, som nettbrett mer og mer presses inn i (en rolle som de ikke klarer å fylle, imo).

 

Å bruke nettbrett som jobbmaskin er ikke noe jeg kunne tenkt meg. Ikke slik OS'ene og enhetene er lagt opp per dags dato.

 

Mest er det nok bare for at kommunestyret skal kunne spille Angry Birds, uten å selv måtte fleske ut 3500 kroner ;)

 

Utrulling av Windows 8 på store arbeidsplasser er det vel også tynt med foreløpig?

 

Det stemmer, i hvertfall hos oss. Mange bedrifter har nok i løpet av de siste to årene endelig klart å komme seg over til Windows 7, i hvertfall i min bransje. Har liten tro på at jeg blir å oppleve Windows 8 på mange maskiner i jobbsammenheng med det første.

Windows Phone 8 derimot er i full oppgang, i hvertfall på jobben min. Her var det noen Android-mobiler ute og gikk, når det var nytt. Men nå er det WP8 for alle penga. Hvilket nok henger sammen med at vi har full pakke med Exchange, Office, og what not.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

Strengt tatt er det vel Android som virkelig får tommelen ned i den undersøkelsen...men i en tabloid verden gir vel "i-overskrifter" flere klikk og mer penger i kassa, så drit i saklige vinklinger... ;)

Ja, for det går jo selvsagt ikke an å gi tommelen ned til i-produkter, alt annet er konspirasjoner, feil eller bestikkelser ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...