Gå til innhold

På jakt etter et solid alternativ til Raspberry Pi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gizmosphere mangler vel både lyd og hdmi utganger såvidt jeg kan se. Et annet alternativ er (thin) itx som er litt større enn gizmosphere (17x17 vs 11x11), men det er mye mer å velge mellom i standard AMD/Intel x86 prosessorer.

 

Ser ut som det er en overflod med billige arm kort hvor ingen har god oversikt over hva som er brukbart til f.eks. xbmc eller ikke, hdmi-cec støtte osv... ODroid f.eks. virker jo som en knallsterk løsning, men hvor enkelt det er det å få den og Cubiebord for den saks skyld til å gjøre som du vil? Kjører du Android eller Ubuntu evt. andre Linux varianter, får du hardware dekoding av filmer eller ikke osv...

Lenke til kommentar

Har selv en Odroid-x2 som jeg har fått inn Linaro ubuntu på. En virkelig spennende sak. Masse kraft. Også testet med Android 4.1.1 fungerer utmerket. Verdt pengene. Har også en raspberry pi 512mb.

Har selv kikket på denne da jeg har lyst og koble opp mot TV i soverom. Men vill ha bra mulighet for og kjøre nettleser, xbmc og netflix.

 

 

Lenke til kommentar

Har selv en Odroid-x2 som jeg har fått inn Linaro ubuntu på. En virkelig spennende sak. Masse kraft. Også testet med Android 4.1.1 fungerer utmerket. Verdt pengene. Har også en raspberry pi 512mb.

 

Har du prøvd XBMC? Hvor lang var leveringstiden? Måtte du betale toll etc?

Lenke til kommentar

Ikke rukket og teste XBMC enda desværre. Kom med fedex så gikk på litt over en uke;) Ikke måtte betale noe toll enda. men kan vel komme i senere tid siden fedex melder inn. Men er vært det;) En kraftig liten sak;) Android 4.1.1 og Linaro ubuntu testes ut nå;) Blir en spennende helg;)

Lenke til kommentar

Har selv en Odroid-x2 som jeg har fått inn Linaro ubuntu på. En virkelig spennende sak. Masse kraft. Også testet med Android 4.1.1 fungerer utmerket. Verdt pengene. Har også en raspberry pi 512mb.

Jeg har odroid-u2, men glemte å bestille med strømadapter og får ikke tak på sånn jallaplugg så jeg kunna loddet til noe heller. Den er nok rett rundt hjørnet.

 

 

 

Har du prøvd XBMC? Hvor lang var leveringstiden? Måtte du betale toll etc?

Jeg fikk min 02.01.13 og første shipping var 21.12.13. Raskt mao. Billig var det.
Lenke til kommentar

Kjøpte 16 gb eMMC angrer på at jeg ikke kjøpte 64 gb allerede;) Kjøpte også wifi modul. den fungerer utmerket;) Kjøpte også en strømforsyning så jeg slipper usb lader. Meget fornøyd;) Våkna i natt klokka 05. og bare fikk for meg at jeg måtte teste litt hehe;) Lykke til!

Lenke til kommentar

Ikke rukket og teste XBMC enda desværre. Kom med fedex så gikk på litt over en uke;) Ikke måtte betale noe toll enda. men kan vel komme i senere tid siden fedex melder inn. Men er vært det;) En kraftig liten sak;) Android 4.1.1 og Linaro ubuntu testes ut nå ;) Blir en spennende helg;)

Takk for kjapt svar, ser nå at det var X2 du hadde kjøpt, ikke U2 som jeg egentlig var mest interessert i, men platformen ser jo ut til å være den samme. Endret av ntovik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med disse kortene er uansett bruken av mobile lukkede grafikkchipper.RaspberryPi har enda ikke fått X11 drivere, nesten et år etter release. Hjelper lite å ha fetere hardware enn både mobiler og spillkonsoler når du ikke kan utnytte den.

 

Dette stemmer, men Mali 400 har allerede en åpen driver tilgjengelig. Kan og nevne at denne chippen er utviklet i Trondheim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...