Gå til innhold

Nye nedbemanninger hos Funcom (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vel vært smartere å fokusere mindre på MMO i seg selv, tatt i betraktning hvor bra det har gått for Funcom siden AoC.

 

De hadde suksess med drømmefall, og til en viss grad Anarchy Online. Deretter gikk det dårlig med Age of Conan, og til tross for at The Secret World ikke er et dårlig spill, går det også dårlig med det. Kanskje de burde høre på deg, og innse at MMO-makedet kanskje er mettet?

Lenke til kommentar
Hadde vel vært smartere å fokusere mindre på MMO i seg selv, tatt i betraktning hvor bra det har gått for Funcom siden AoC.
De hadde suksess med drømmefall, og til en viss grad Anarchy Online. Deretter gikk det dårlig med Age of Conan, og til tross for at The Secret World ikke er et dårlig spill, går det også dårlig med det. Kanskje de burde høre på deg, og innse at MMO-makedet kanskje er mettet?

 

også bør de høre på meg og komme med en ps3 utgave.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Men MMO har de ikke gitt opp på gitt. Maken.

 

Denne frykten Funcom har for å lage vanlige spill forstår jeg virkelig ikke, men de foretrekker vel heller å tappes langsomt for penger av en haug middelmådige MMO-spill som går dukken enn å se at spillene deres blir piratkopiert.

 

Nettdistribusjonen har kommet langt siden de sist laget et offline-spill i 2006, og jeg tror de undervurderer hvor godt de kunne gjort det med markedsføringen og den litt impulsive kjøpegleden til folk på feks Steam.

Lenke til kommentar

Problemet med et MMORPG med abonnementsavgift er at spillere ikke vil abonnere på mye mer enn ett spill, noe som gjør MMO-fans en vanskelig målgruppe å "dele på". Aktive WoW-spillere er ikke interessert i å abonnere på flere spill, så en stor del av markedet er utenfor rekkevidde. Fans av single-player spill kan kjøpe nye spill på jevn basis. Et mer tilgjengelig marked som ikke krever at man betaler for å holde masse servere gående.

Endret av JonasKFC
Lenke til kommentar

Problemet med et MMORPG med abonnementsavgift er at spillere ikke vil abonnere på mye mer enn ett spill, noe som gjør MMO-fans en vanskelig målgruppe å "dele på". Aktive WoW-spillere er ikke interessert i å abonnere på flere spill, så en stor del av markedet er utenfor rekkevidde. Fans av single-player spill kan kjøpe nye spill på jevn basis. Et mer tilgjengelig marked som ikke krever at man betaler for å holde masse servere gående.

Ja, i tillegg er kravene høyere, man kan spille ett spill som er helt greit, hvem gidder å spille en MMO som er helt grei? Dermed blir fallhøyden stor.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sannsynligvis fordi de har hatt suksess med det før, med Anarchy Online. Etter Age of Conan burde strategien imidlertid blitt lagt om. Alle de beste folkene i bransjen konkurrer om å få en bit av MMO-markedet så skal man konkurrere der må man lage noe eksepsjonelt bra som ikke bare fungerer gameplay-messig men som også har den ubestemmelige x-faktoren som trekker folk, slik som WoW har. Når man legger lista så høyt går det mest sannsynlig dårlig.

 

Funcom er forsåvidt ikke alene her. Det er en rekke selskaper der ute, store og små, som hiver penger ned i MMO-sluket i håp om at det en dag skal lønne seg. At Square-Enix ennå ikke har gitt opp Final Fantasy XIV - et langt verre MMO enn AoC - er et tegn på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...