Gå til innhold

Halv batteritid til dobbel pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for fine tabloide overskrifter i teksten. HW.no, norges nye iTavisen? (iSektBloggen)Ser også at redaksjonen trenger et kurs i barneskolematematikk. Surface Pro er langt i fra dobbelt så tykk.Surface RT: 0,93cmSurface Pro: 1,34cmVesentlig forskjell.Dette er dessuten en fullverdig PC vi snakker om. Det blir for dumt om man skal sammenligne den direkte opp mot tradisjonelle nettbrettversjoner som kjører ARM-prosessorer. Med andre ord, dette er en kraftkar av de sjeldne hvis man sammenligner mot tradisjonelle nettbrett.Kompromiss folkens. Her legger man på 4mm og et par hundre gram, til gjengjeld får man Intel i5 prosessor, kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat.

 

Hørt om overdrivelser og avrunding?

"kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat."

min PC klarer å kjøre en minecraft-server uten lag mens jeg spiller assassins creed relevations på standardinstillinger, også uten lag... velg et hvilket som helst nettrett og du klarer ikke å slå det...

Lenke til kommentar

Takker for fine tabloide overskrifter i teksten. HW.no, norges nye iTavisen? (iSektBloggen)Ser også at redaksjonen trenger et kurs i barneskolematematikk. Surface Pro er langt i fra dobbelt så tykk.Surface RT: 0,93cmSurface Pro: 1,34cmVesentlig forskjell.Dette er dessuten en fullverdig PC vi snakker om. Det blir for dumt om man skal sammenligne den direkte opp mot tradisjonelle nettbrettversjoner som kjører ARM-prosessorer. Med andre ord, dette er en kraftkar av de sjeldne hvis man sammenligner mot tradisjonelle nettbrett.Kompromiss folkens. Her legger man på 4mm og et par hundre gram, til gjengjeld får man Intel i5 prosessor, kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat.

 

Juhuu - et produkt som ikke er spesielt bra på noe som helst! Forstår ikke helt når man skulle ønske seg denne foran en ultraportabel siden man uansett må dra på et tastatur.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne er det mange som har ventet på, og jeg synes også det er en litt rar vinkling på denne artikkelen. Dette er en "ordentlig" PC, og vil ha store fordeler både med tanke på ytelse og programvarestøtte. En slik sammen med et tastatur bør ses på som en erstatter både for en ultrabook og en tablet, og sånn sett er den jo et veldig rimelig alternativ.

 

Når det er sagt tror jeg nok det er haswell som kommer til å gjøre slike enheter virkelig attraktive.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Dobbelt så dyr, dobbelt så tykk og halve batteritiden"

 

Det hørtes helt jævlig ut helt til jeg fant ut at dette faktisk er en "PC", noe som gjør at denne artikkelen er unødvendig negativt vinklet.

 

 

Juhuu - et produkt som ikke er spesielt bra på noe som helst! Forstår ikke helt når man skulle ønske seg denne foran en ultraportabel siden man uansett må dra på et tastatur.

 

Ja, hvorfor skal jeg dra med meg denne

 

Microsoft-Surface-Pro-_1_.jpg

 

Når jeg heller kan ta med den klumpen her? :

tech_ultrabook35__01__630x420.jpg

 

Ser tastaturet veldig likt ut for deg, tror du virkelig man må ta med tastaturet på en Surface? Nei.

Er tastaturet på en Surface en ekstra byrde? Nei

Kan jeg bruke ultraportable som et nettbrett? Nei

 

Et produkt som ikke er bra på noe som helst?

Du bør nok sette deg inn i fordelene med en nettbrettPC kontra en ultraportabel, førstnevnte har flere fordeler enn du tror, spesielt i Windows 8.

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

For en overskrift. Og for en artikkel. Hva skjer med bruk av "prislapp på heftige" og annen dømming av et produkt som bommer helt?

 

Selv synes jeg dette kan bli det første brukbare nettbrettet. Skal jeg først drasse en nettbrett kan jeg like godt ta med en datamaskin som kan klare alt, og som regel mye bedre.

 

Juhuu - et produkt som ikke er spesielt bra på noe som helst! Forstår ikke helt når man skulle ønske seg denne foran en ultraportabel siden man uansett må dra på et tastatur.

Man slenger på et kombinert tastatur-og-cover som på Surface RT. Altså ikke noe ekstra å drasse på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber med Windows 8 for tiden for å få denne implementert i en større bedrift. Kortversjonen er at dette er en fliselagt Windows 7. Ja den er raskere på beina etc, men det er ikke noe for standard Windows- brukere på en PC. De programpakker du normalt bruker er ikke beregnet på fingre, så dette fortoner seg omtrent som da Vista gjorde entr?.

Det er bare å puste med maten, og ta det med ro. Hvorvidt RT elle mobilløsningen er noe fikst skal jeg ikke uttale meg om, men det haster ikke med å løpe til "butikken"

Lenke til kommentar

Jeg jobber med Windows 8 for tiden for å få denne implementert i en større bedrift. Kortversjonen er at dette er en fliselagt Windows 7. Ja den er raskere på beina etc, men det er ikke noe for standard Windows- brukere på en PC. De programpakker du normalt bruker er ikke beregnet på fingre, så dette fortoner seg omtrent som da Vista gjorde entr?. Det er bare å puste med maten, og ta det med ro. Hvorvidt RT elle mobilløsningen er noe fikst skal jeg ikke uttale meg om, men det haster ikke med å løpe til "butikken"

 

Tviler på du jobber i en større bedrift dersom dere allerede jobber med å implementere windows 8. La windows 8 få gå sin gang uten å prøve å presse egne meninger, og kanskje mangel på erfaring med produktet, over på andre.

Lenke til kommentar

Bra dere hører på tilbakemeldinger.

 

Ang. dingsen ser jeg frem i mot denne og tilsvarende som kjører Linux. Føler iPad er for begrenset. På Android er en mye friere, men ingen "vanlige" programmer virker for det om.

Rene Linux-nettbrett kan få en fordel i at de takler å kjøre på ARM. Surface Pro må ha x86 med de fordeler og ulemper det medfører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber med Windows 8 for tiden for å få denne implementert i en større bedrift. Kortversjonen er at dette er en fliselagt Windows 7. Ja den er raskere på beina etc, men det er ikke noe for standard Windows- brukere på en PC. De programpakker du normalt bruker er ikke beregnet på fingre, så dette fortoner seg omtrent som da Vista gjorde entr?.

Det er bare å puste med maten, og ta det med ro. Hvorvidt RT elle mobilløsningen er noe fikst skal jeg ikke uttale meg om, men det haster ikke med å løpe til "butikken"

 

Greia er, 80 % av det "mannen i gata" bruker PCen til (mail, internett, facebook etc)kan du gjøre med touchskjerm(satt i privat, og ikke bedriftsammenheng). På en skjerm som er såpass liten som dette, vil jeg faktisk si det gir en mye bedre opplevelse, spesielt med startmenyen i Windows 8.

 

Det "geniale" er at Windows 8 er laget akkurat for det samme formålet som Surface Pro:

Å implementere et system som kan fungere for et nettbrett og PC, noe Surface Pro er.

 

Jeg har selv prøvd Samsung Ativ S som er noe av det samme, og jeg ble litt frelst. Til daglig bruker du maskinen som et nettbrett, når behovet melder seg om å gjøre andre ting plugger du i tastaturet og bruker den som PC med mus og tastatur.

 

Den gode opplevelsen dette gir i Windows 8 er ingen ultraportabel PC uten touchskjerm jeg har prøvd, i nærheten av å matche.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Takker for fine tabloide overskrifter i teksten. HW.no, norges nye iTavisen? (iSektBloggen)Ser også at redaksjonen trenger et kurs i barneskolematematikk. Surface Pro er langt i fra dobbelt så tykk.Surface RT: 0,93cmSurface Pro: 1,34cmVesentlig forskjell.Dette er dessuten en fullverdig PC vi snakker om. Det blir for dumt om man skal sammenligne den direkte opp mot tradisjonelle nettbrettversjoner som kjører ARM-prosessorer. Med andre ord, dette er en kraftkar av de sjeldne hvis man sammenligner mot tradisjonelle nettbrett.Kompromiss folkens. Her legger man på 4mm og et par hundre gram, til gjengjeld får man Intel i5 prosessor, kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat.
Juhuu - et produkt som ikke er spesielt bra på noe som helst! Forstår ikke helt når man skulle ønske seg denne foran en ultraportabel siden man uansett må dra på et tastatur.

 

Hvorfor må man ta med tastatur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...