Gå til innhold

– Kan ikke leve av spillingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nordmenn er alt for konservative til å prøve seg på noe nytt.

Og sponsorer er ikke villige til å chippe inn mer enn kanskje et par tusenlapper til vinneren, i et land der levekostnadene er høyere enn noe annet sted i verden.

Jeg streamer hvert eneste store arrangement og sitter ofte med kompiser på skype / hjemme hos dem og ser finalekamper med dem, akkurat som andre folk ser på Strømsgodset - RBK. Denne helgen var det MLG finale :)

Hele november er full av sluttspill fra tidligere internasjonale tournements som jeg skal streame. Når noen for en gangs skyld i Norge gidder å ha et esports arrangement syns jeg det er synd at det ikke skal streames, annet enn når det er på TG. Norge har mye å lære, og burde være mer opptatt av å utnytte nyvinningene enn å ansette folk som har som jobb å hindre språkets naturlige utvikling

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mediadekning er et must.

Dersom leser og seer interessen er der, vil media dekke det.

I tillegg trenger de som representerer lag og miljøet generelt å være ansvarlige i sin kommunikasjon.

Altså holde seg saklige og proffesjonelle også når de er uenige.

Lenke til kommentar

Sverige = Lans og tournaments sendes på SVT.Norge = Vi hadde en liten reportasje om The Gathering av NRK for et par år siden, men det var alt.Norge feiler på Gaming, på tide å flytte til grønnere enger.

 

er meir kver påske snakker talkshow om "nerde partiet" osv, det er jo ikkje mange årene tilbake før spill faktisk ikkje blei sett på som kultur (ja , norge er kultur land . men er er fårsat mange år tilbake i utvikling)

 

problemet er at spill fårsat ser på som ungdomsfenomen

 

Altså holde seg saklige og proffesjonelle også når de er uenige.

 

synd at i norge er det motsatt, dette kan du se i ski sporten

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Sendes det noen turneringer i Street Fighter? Jeg synes e-sports er fantastisk men er aldri vært interessert i Starcraft, som har en tendens til å dominere scenen i Norge (Barcraft i Oslo), og for at e-sports skal være spennende å se på er det etter min mening viktig å kjenne spillene godt, hvis ikke forstår man ikke hvilke utfordringer deltagerne har eller hvordan de tenker.

 

Jeg vil påstå at alle former for konkurranse som ikke involerer fysiske prestasjoner har vanskelig for å bli anerkjent som idrett i Norge. Jeg tviler ikke på at e-sports er på vei inn, men jeg tror det vil ta lang tid før vi ser dem i beste sendetid, og at det beste man kan håpe på er at det blir sendt til svært ugunstige tider på f.eks. NRK2 eller NRK3.

Lenke til kommentar

Sendes det noen turneringer i Street Fighter?

Vi prøvde oss med en onlineturnering i både Soulcalibur V og Street Fighter X Tekken i våres, og disse ble streamet. Oppslutningen og interessen var imidlertid så dårlig at det ikke frister til gjentagelse med det første.

Lenke til kommentar

Forstår. Det er i grunn ikke så overraskende. Selv om Street Fighter er populært i Norge tror jeg hardcore-miljøet er lite. Man skal være godt over gjennomsnittet interessert i Street Fighter for å følge en slik turnering. I land med liten befolkning er det vanskelig å skape levedyktige miljøer rundt noe mer enn det som er aller mest populært, som WoW og Starcraft. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Sendes det noen turneringer i Street Fighter? Jeg synes e-sports er fantastisk men er aldri vært interessert i Starcraft, som har en tendens til å dominere scenen i Norge (Barcraft i Oslo), og for at e-sports skal være spennende å se på er det etter min mening viktig å kjenne spillene godt, hvis ikke forstår man ikke hvilke utfordringer deltagerne har eller hvordan de tenker.

Har selv ganske liten innsikt i Starcraft 2, men når jeg så på populariteten og måten det ble shoutcastet på i større events ble jeg veldig interessert i å se på det, selv om jeg ikke helt visste hva som foregikk bak alle valgene som spillerne tok. Nå er det ganske godt kjent at SC2 krever mye mulittasking og taktikk, så av den grunn blir det veldig spennende å se på selv om man ikke forstår fremgangsmåtene med det første.

 

Et spill jeg tror kunne vært verdt et forsøk i gamers paradise er TrackMania. Spesielt nå som TrackMania 2: Stadium har blitt presentert av Ubisoft/Nadeo (lanseres tidlig 2013) tror jeg fort det kan blomstre liv i den norske konkurranse-scenen igjen.

Lenke til kommentar

Prøv å få igang en online Dota2 tourney med LAN-finale, få det sendt på NRK eller TV2.

 

I Sverige er lederen av Dreamhack også en av de høyere toppene i SVT, og han har sagt mange ganger, feks ved Valencia eSports congress at gaming ER et must på nyhetene, fordi det er kultur(!), hvorfor i pokker kan ikke vi i det hele tatt ha EN TOURBAMENT på TV?

 

Ingenting kommer til å skje, Norges befolkning suger baller på det å faktisk akseptere andres valg om hvordan de vil leve livet, fordi "gaming er jo sånn for nerder som bare sitter inne".

 

PS: Bra dere hadde tournament, men om dette ikke går mainstream så er det dødt løp, kommer ikke nye folk til gaming om man aldri hører om det, og her i norge hører man ALDRI om det, det å klage på innvandrere henger høyere på lista en å bry seg om kreativitet og lidenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...