Gå til innhold

Kamptråd - Island vs Norge (VM-kvalik)


Latias

  

22 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?



Anbefalte innlegg

b_2340.png Island - Norgeb_716.png

 

VM-kvalifisering, kamp 1

07-09-2010 Kl. 20:45

Laugardalsvollur Stadium

 

Vises på: 3365581621.jpg

 

72368923.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

I kveld starter for alvor ferden mot verdensmesterskapet i fotball i Brasil i 2014, når Norge møter Island til kvalifiseringskamp i Reykjavik. Gruppen er ikke av den aller verste klassen, og Norge vil være ute etter å få en god start. 

 

Landslagskaptein  Brede Hangeland omtaler Norges gruppe som jevn. I tillegg til Island skal Norge ut mot Sveits, Slovenia, Kypros og Albania. – Det er vanskelig å si hvem som blir tøffest motstander i gruppen. Alle snakker om Sveits, men jeg tror ikke vi får se verken en kasteball eller et lag som vinner gruppen med ti poeng. Her kan alle slå alle, vi må bare sørge for at ingen slår oss, sier Hangeland før kampen.

 

Drillo overrasket både da han vraket både Morten Gamst Pedersen og Erik Huseklepp, samt ved å hente Joshua King inn i troppen. Trenerveteranen har i mange år gitt en fast stamme med spillere stor tillit, men foran VM-kvalifiseringsåpningen i Reykjavik tar Drillo nye grep. Det er ventet flere nye fjes fra start, deriblant Bugge Pettersen og Wolff Eikrem. 

 

Fredagens kamp på Island sendes på Max. Det var lenge uklart om Norges start på veien mot Brasil ville bli vist på norske TV-skjermer. Årsaken var at norske TV-selskaper kviet seg over prisen.

 

– Vi er glade for endelig å kunne bekrefte at VM-kvalifiseringskampen mellom Island og Norge blir tilgjengelig for folk flest på MAX. Det samme gjelder resten av bortekampene i VM-kvalifiseringen. Norges kvalifiseringskamper er blant de mest populære og samlende sportssendingene på norsk TV, vi er derfor glade for å få muligheten til å være en del av denne begivenheten, sier Harald Strømme, administrerende direktør og ansvarlig redaktør i TVNorge.

 

Norges lagoppstilling:

Bugge Pettersen

Ruud - Wæhler - Hangeland - JA Riise

Braaten - BH Riise - Nordtveit - Wolff Eikrem -  Elyounoussi

Abdellaoue

 

Tips: 1-1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Useriøst. På vei mot et generasjonsskifte på det norske landslaget. Det er nå man virkelig bør holde med Norge!

 

Jeg ser ikke hvorfor det er useriøst. Har ingenting til overs for det norske fotballadslaget og har ikke brydd meg om det norske landslaget siden jeg var en liten guttunge, og kommer aldri til å bry meg om det norske fotballandslaget igjen.

Lenke til kommentar

Sliter virkelig med uttaket av King og BH Riise. Ruud er også en jeg overhode ikke har sansen for, kan ikke huske at noen gang har spilt ok på landslaget? Har vi virkelig ikke noe bedre? Interessen er desverre laber, og optimismen forsvunnet. Veldig få spennende og gode spillere. Men kampen skal man se. Skal prøve og ikke være for nedlatende og negativ. Men tror vi taper 1-0.

 

Joda det er useriøst og si at man holder med Island, det er selfølgelig helt okay at du ikke interesserer deg for eller har noe til overs for norge. Men da er du likegyldig, og bør vel strengt tatt ikke innvolverer deg så mye? :p

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Useriøst. På vei mot et generasjonsskifte på det norske landslaget. Det er nå man virkelig bør holde med Norge!

 

Jeg ser ikke hvorfor det er useriøst. Har ingenting til overs for det norske fotballadslaget og har ikke brydd meg om det norske landslaget siden jeg var en liten guttunge, og kommer aldri til å bry meg om det norske fotballandslaget igjen.

 

Du bryr deg tydeligvis nok (i negativ forstand) til å heie på motstanderene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er laguttaket i første post bekreftet? Finner det ikke noen plass jeg. Også nekter jeg å tro at f.eks. Ruud startet istede for Høgli.

 

Kampen blir av samme kaliber som sist vi spilte på Island, sjangsefattig, men om et lag har litt marginer med seg kan de karre til seg et mål i løpet av kampen.

 

Men blir nok 0-0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...