Gå til innhold

Lag legospill av dette!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lage LEGO spill i det hele tatt? Hvorfor ikke lage samme spillene med bedre modeller?Den eneste logiske koblingen med LEGO er byggespill, og der finnes det allerede bedre konkurrenter.

 

Hvorfor ikke lage Lego-spill? Med alt fokuset på at alt skal være så "mørkt" og "voksent" virker det som om kvalitetsspill for de yngre ikke får like mye fokus. Det virker som om Lego-spillene er gode plattformer for småbarnsforeldre å ta del i barnas spillinteresse.

 

Det er ingen logisk kobling mellom legoklosser og Batman, men både byggesettene og dataspillene gjør det veldig bra. Så hvorfor ikke fortsette?

Lenke til kommentar

Hvorfor lage LEGO spill i det hele tatt? Hvorfor ikke lage samme spillene med bedre modeller?Den eneste logiske koblingen med LEGO er byggespill, og der finnes det allerede bedre konkurrenter.

 

Hvorfor ikke lage Lego-spill? Med alt fokuset på at alt skal være så "mørkt" og "voksent" virker det som om kvalitetsspill for de yngre ikke får like mye fokus. Det virker som om Lego-spillene er gode plattformer for småbarnsforeldre å ta del i barnas spillinteresse.

 

Det er ingen logisk kobling mellom legoklosser og Batman, men både byggesettene og dataspillene gjør det veldig bra. Så hvorfor ikke fortsette?

Fordi Melk

Lenke til kommentar

har vanskelig for å tro at de kan lage noe bedre enn LeoCAD, anbefaler alle å prøve det ut hvis dere kommer i lego humør :)

 

Men det er jo ikke et spill. Det er et dataprogram. Joda, man kan bygge ting der, men hvor er "spill-delen"?

 

nja, jeg tar vel og strekker litt på definisjonen, men det man kan gjøre i programmet er jo lek, kansje det var jeg som var et rart barn men jeg har aldri bygd noe i lego av annen grunn enn å bygge noe i lego. Hvis jeg bygde en bil i lego var ikke det for å kjøre den rundt på gulvet, er ikke det slik man leker med lego?

 

Det jeg mener de fleste lego spill-spill mangler er faktisk den opplevelsen det er å bygge noe i lego, og dette er noe et program som som LeoCAD lar deg oppleve. Spillet er å bygge noe, akkurat som lego handler om å bygge ting.

 

Men nå er jeg en gammel grinebitter, en som blir irritert på disse småbarna som ikke engang vet hva lego er utover disse dataspillene...

Lenke til kommentar
har vanskelig for å tro at de kan lage noe bedre enn LeoCAD, anbefaler alle å prøve det ut hvis dere kommer i lego humør :)
Men det er jo ikke et spill. Det er et dataprogram. Joda, man kan bygge ting der, men hvor er "spill-delen"?
nja, jeg tar vel og strekker litt på definisjonen, men det man kan gjøre i programmet er jo lek, kansje det var jeg som var et rart barn men jeg har aldri bygd noe i lego av annen grunn enn å bygge noe i lego. Hvis jeg bygde en bil i lego var ikke det for å kjøre den rundt på gulvet, er ikke det slik man leker med lego?Det jeg mener de fleste lego spill-spill mangler er faktisk den opplevelsen det er å bygge noe i lego, og dette er noe et program som som LeoCAD lar deg oppleve. Spillet er å bygge noe, akkurat som lego handler om å bygge ting.Men nå er jeg en gammel grinebitter, en som blir irritert på disse småbarna som ikke engang vet hva lego er utover disse dataspillene...

 

Joda, DEN ser jeg. Den eneste byggingen som foregår i disse spillene er jo automatisk. Du har aldri direkte kreativ kontroll. Men det burde absolutt være mulig å integrere noe slikt inn i et legobasert spill. Tenk Banjo Kazooie: Nuts & Bolts, bare med Lego. Det tror jeg kunne vært kult.

Lenke til kommentar

Og da er vi inne på hva jeg mener de skal gjøre med lego spill i fremtiden, istede for å fortsette å utvide lego lisensen med flere andre lisenser, benytt lego lisensen til å lage et lego fokusert spill.

 

De trenger ikke engang ofre det gameplayet de har hatt til nå, la oss tenke oss lego batman 3: man spiller gjennom ett brett på samme måte som i de tidligere spilla, men undreveis kan man finne diverse lego deler. Disse delene kan spares til byggedelen på slutten av brettet eller de kan brukes underveis til å løse en gåte, mye av gjenspillingsverdien blir da seff i å komme gjennom brettet med minst mulig klosser brukt og finne alle skjulte klosser.

 

Så på slutten av nivået kjører jokeren vekk i en bil og du må lage en batmobil med delene du har samlet opp. Hva enn man lager må møte noen kriterier, f.eks. så må man ha 4 hjul, et sete og ett ratt for at det godkjennes som en batmobil, men utover det har man full frihet med de delene man har samlet opp.

 

Batmobilen du lager vil da bli brukt i cutscene eller neste brett, kansje også ha en score basert på hvor mange klosser du bruker eller hvor mye din batmobil ligner på en referansetegning.

 

Og siden vi snakker om lego og spill, sjekk ut denne starcraft 2 siege tanken laget med lego:

Ville det ikke vært tøft om neste genrasjon også kunne gjøre noe slik som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til de som etterlyser et LEGO-spill med kjerneopplevelsen av å bygge LEGO: Det kom ut et mmo for ikke så lenge siden, som floppet fenomenalt. Kan se ut som det er fordi ingen hadde hørt om det. Ikke så rart heller, for LEGO Universe så ut til å ha et markedsføringsbudsjett på 3 kroner.

Lenke til kommentar

BOOP! Lego: Batman er jo virkelig ACE, man får litt gnagsør i øret av den pompøse musikken, men det er jo verdt det.

 

Om jeg får lov, skriv helst Lord of the Rings og ikke Lords ;)

Skal man bygge får man spille Minecraft sånn som alle oss andre. Synes godt de skulle laget LEGO: MasterChef! Det hadde vært no! Da kunne man jaget hummer rundt i matskapet eller bygget en bryllupskake. Hadde passet bra med en god dose Lego-humor :>

 

Morsom post Jens Erik!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...