Gå til innhold

Dette er de 10 mest populære speilrefleksene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Canon, Nikon Canok, Nican, Cikon, Nikon, Canikon... He, he.. folk er sauer. Mæææ i kor, stas å følge ledersauen.

 

Tenke sjæl er vanskelig.

Solaar2.jpg

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Dette viser bare antall klikk registrert i prisguiden (sortert etter "popularitet").

- Typisk venstrehånds agurkjournalistikk fra tek.no.

 

Her er tilsvarende "artikkel" for

"Dette er de 10 mest populære kompaktkameraene"

- Hvem går av med seieren denne gangen?

 

For de som savner en kameramodell i 10 på topp listen, er det bare å klikke nok ganger på kameraet i prisguiden, så vil den rykke oppover på popularitetsbarometeret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Canon, Nikon Canok, Nican, Cikon, Nikon, Canikon... He, he.. folk er sauer. Mæææ i kor, stas å følge ledersauen.

 

Tenke sjæl er vanskelig.

Eller kanskje folk bare liker forutsigbarhet, godt utvalg og greie priser? Hadde Pentax/Olympus/Sony-Minolta gjort mer riktig, hadde de hatt større markedsandeler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller kanskje folk bare liker forutsigbarhet, godt utvalg og greie priser? Hadde Pentax/Olympus/Sony-Minolta gjort mer riktig, hadde de hatt større markedsandeler.

Er nok redd for at det er ikke så enkelt. Flokkmentalitet er vanskelig å vende. Uansett hvor riktig de små leverandørerene gjør ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Canon, Nikon Canok, Nican, Cikon, Nikon, Canikon... He, he.. folk er sauer. Mæææ i kor, stas å følge ledersauen.

 

Tenke sjæl er vanskelig.

Eller kanskje folk bare liker forutsigbarhet, godt utvalg og greie priser? Hadde Pentax/Olympus/Sony-Minolta gjort mer riktig, hadde de hatt større markedsandeler.

:rofl:

Lenke til kommentar

Canon, Nikon Canok, Nican, Cikon, Nikon, Canikon... He, he.. folk er sauer. Mæææ i kor, stas å følge ledersauen.

 

Tenke sjæl er vanskelig.

 

 

Og så, hva er problemet?

Du har merker for "eliten" og merker for "mannen i gata", og vi i gata ha lenge gått for Canikon.

"Mannen i gata" aka "folk flest" velger det som er vanligst, slik er det på de fleste felt, så hva er problemet?

 

"Eliten" går på opera, "mannen i gata" går på kino.

Begge grupper er fornøyde, så igjen spør jeg hva er problemet?

 

"Eliten" hører på klassisk, "mannen i gata" hører på danseband. Hva er problemet? (fanken denne sammenligningen passer ikke, siden jeg selv "hater" danseband :hmm: )

 

Det finnes mye bra innen fotoutstyr som er likeverdig og sikkert bedre enn Canikon, men så lenge "mannen i gata" er fornøyd med dette som DU ser ned på, hva er så problemet?

 

Hvorfor mener du at det ikke går an å "tenke seg sjæl" fram til å velge Canikon?

 

Så er det punktet om å følge ledersauen, du står jo frem som en ledersau av "anti-Canikon", så å følge deg blir jo et problem! :tease:

 

Ett av mine største irritasjonmoment her i livet er arrogante "forståsegpåere" som ser ned på valgene til "mannen i gata"!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ett av mine største irritasjonmoment her i livet er arrogante "forståsegpåere" som ser ned på valgene til "mannen i gata"!

Da har du ikke skjønt forståsegpåere; det er ikke valgene til mannen i gata de ser på - det er mannen i gata ;)

 

Det er verre å kjøpe noe annet bare for å være annerledes.

Er det noe bedre å kjøpe det samme som naboen fordi du ikke tør å være anderledes? Selv om du egentlig hater det naboen valgte ...

Lenke til kommentar

Det beste kameraet er alltid det man bruker. Den beste fotografen er ikke alltid den som bruker kameraet...

 

Litt overrasket over å ikke se Nikon D7000 på lista. Et kamera som virkelig tok (burde tatt) rotta på Canon EOS 60D.

 

Også litt trist at det er så mye Canon og Nikon. Olympus har en særdeles lekker greie going med OM-D. Panasonics GX1 ville også vært en het konkurrent dersom jeg hoppa over på speilløst. Pentax har det solide og prisvennlige K-5...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

"Eliten" går på opera, "mannen i gata" går på kino.

Begge grupper er fornøyde, så igjen spør jeg hva er problemet?

Så lenge du har bestemt deg for kino eller opera er det ikke noe problem, men dersom du aldri har forsøkt alternativet er det idioti.

 

Hvorfor mener du at det ikke går an å "tenke seg sjæl" fram til å velge Canikon?

Sikkert, men de 10 beste/mest søkte....! Det er flere andre merker som burde vært representert på den listen om en ser på egenskapene vs. pris.

 

Så er det punktet om å følge ledersauen, du står jo frem som en ledersau av "anti-Canikon", så å følge deg blir jo et problem! :tease:

Nei, jeg er ledersauen av "tenke sjæl" gjenegen. Vi tenker sjæl så ergo finnes jeg ikke.

Du har merker for "eliten" og merker for "mannen i gata", og vi i gata ha lenge gått for Canikon.

"Mannen i gata" aka "folk flest" velger det som er vanligst, slik er det på de fleste felt, så hva er problemet?

 

Det finnes mye bra innen fotoutstyr som er likeverdig og sikkert bedre enn Canikon, men så lenge "mannen i gata" er fornøyd med dette som DU ser ned på, hva er så problemet?

 

Ett av mine største irritasjonmoment her i livet er arrogante "forståsegpåere" som ser ned på valgene til "mannen i gata"!

 

Ett av mine største irritasjonmoment her i livet er arrogante "forståsegpåere" som ser ned på valgene til "mannen i gata"!

Da har du ikke skjønt forståsegpåere; det er ikke valgene til mannen i gata de ser på - det er mannen i gata ;)

Korrekt, fordi "mannen i gata" ikke egentlig foretar egne valg (annet enn å følge strømmen). "Jeg vet ingenting så andre må velge for meg", det er svært lite igjen å respektere.

Det er verre å kjøpe noe annet bare for å være annerledes.

Muligens. Det beste er å undersøke saken så du får det du ønsker. Personlig liker jeg å laste ned manualer, sjekke underleverandører etc. Forleden kjøpte jeg en ryddesag, måtte kjøre 30 mil for å hente den modellen jeg ville ha siden ingen i Oslo tydeligvis tjener nok på selge den. Det gikk med noen timer med undersøkelser på forhånd.

 

Jeg hater "kjeder" hvor alle butikkene har nøyaktig den samme dritten. Uavhengig hvilken bransje en diskuterer.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Rart det er så mye Canon på lista. Googler man f.eks. 5DmkIII på nettet, vil man finne hauger av tråder i ymse fora der folk hyler og bærer seg over hvor skuffa de er. For ikke å snakke om Canon 7D. Det er knapt brukbart til noe som helst, og de andre Canon-kameraene på lista over har samme sensor (og denne er visstnok ganske håpløs), de har dårligere betjening, tregere skuddtakt og mindre avansert autofokussystem, så disse må vel strengt tatt være enda dårligere enn 7D igjen.

 

Likevel topper Canon. Jeg tør knapt tenke på hvor ræva Sony og Pentax må være, de er ikke engang blant topp 10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I følge Canons tall har de 80% av speilrefleksmarkedet i Norge for tiden. Nikon har det meste av resten. Begge har relativt nylig sluppet lenge etterlengtede kule modeller. Er ikke veldig rart da at disse to også dominerer listen basert på Prisguide-klikk, no?

 

(Jeg husker ikke hvor de henter tallene fra, men de påsto det var et uavhengig firma som hadde hentet dem inn)

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...