Gå til innhold

Test: Steelseries 6Gv2 Red Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den vanlige G6 tastaturet og jeg har et par ting å påpeke.

 

Apostroftasten ( ' , som er mellom Æ og Enter) er flyttet en rad ned. Dette er helt mongo tilbakestående og en deal-breaker for min del. Skal bytte ut tastaturet så fort jeg kan ta meg råd til det.

 

Bokstavene på tastene begynte å falme vekk veldig fort. Spesielt rundt WASDZXCV tastene er de blitt grålig allerede etter et par måneder.

 

Ellers er tastene kjempegode og jevnt over et kjempebra tastatur, men disse to tingene gjør at jeg ville styrt unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

Det ser jo greit ut, utenom det at taster er flyttet på! Har selv et Dell SK-8115 som man har hatt i over 4 år og ingenting ser slitt ut, det trenger bare litt såpe og vann så ser det så godt som nytt ut!

Lenke til kommentar

Jeg var engetlig klar til å kjøpe dette tastaturet med en gang jeg leste at det kom med røde brytere og var skikkelig solid, men den omrokkeringen av taster de har foretatt seg er en dealbreaker.

Belysning og håndleddstøtte bryr meg fint lite, men de kunne med fordel ha puttet inn i hvertfall én USB-port.

Bruker til daglig et DasKeyboard (svarte brytere), og tenkte dette ville vært et godt brett å ha til bruk andre plassen enn ved hovedmaskinen, men forandring av knappeoppsettet er ikke brukbart.

Lenke til kommentar

 

Apostroftasten ( ' , som er mellom Æ og Enter) er flyttet en rad ned. Dette er helt mongo tilbakestående og en deal-breaker for min del. Skal bytte ut tastaturet så fort jeg kan ta meg råd til det.

 

Herp, muscle memory. Du klarer å venne deg til det på et par dager max.

 

Bokstavene på tastene begynte å falme vekk veldig fort. Spesielt rundt WASDZXCV tastene er de blitt grålig allerede etter et par måneder.

 

Derp, hvem bryr seg om skrift på en tast begynner å falme vekk? Må du virkelig se på hva symbolet er på tasten for å vite hva den gjør?

 

Anyways ville jeg kjøpt 7G for å få håndleddsstøtten. Kommer sikkert en red edition av 7G også for de som må ha cherry red.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med bakgrunnsbelyste taster egentlig?

 

De er kun nyttige dersom du ikke vet hvor tastene er, og det ikke er lys i rommet.

 

Hva angår makroer: http://www.autohotkey.com/

Gratis og sannsynligvis bedre enn hva Steelseries har selv.

 

En derimot grei kritikk er at de flytter på taster. Dersom du faktisk skriver touch er dette nok til å sende deg i raseriindusert drapsmodus. Dette burde vært straffet med grevling teipet fast til kjønnsorganet. Slikt gjør en bare ikke!

 

Forresten, litt småpirkete, men jeg tror du har noe feil på brukerspesifikasjonenene. PS/2 og USB skal det vel være ja på?

Lenke til kommentar

Har hatt 2 6g 1 7g tastatur fra steelseries før og 3 forskjellige mus hvor av samtlige produkter har sluttet å virke. Dette iht. taster blir svake, registrerer ekstremt dårlig tastetrykk, mus hakker noe grusomt etc. Produktet ser fint ut det, men stoler ikke på produsenten. Med mindre det kan vises til at de har snudd på flisa ser jeg ikke noen grunn til å kjøpe Steelseries igjen.

Lenke til kommentar

Jeg valgte å styre unna SteelSeries tastatur, bare pga keyboard layouten. Skjønner ikke hvorfor de skal prøve å spare penger på et så dyrt og ekslusivt tastatur. Når det likevel er så mye penger det er snakk om, kunne de like gjerne lagt på en femtilapp til og gitt meg Norsk layout, og ikke nordisk.

 

Når SteelSeries kan levere et tastatur med Norsk layout, kjøper jeg ett. Det har jeg sagt til de også. :)

Lenke til kommentar

Har et K60 stående. En ting som er litt dumt med det er at de, av en eller annen teit grunn, har valgt å bruke rubber dome under knappene utenfor selve skriveområdet (dvs. F, home/end, etc.)

 

Det skal dog sies at det har et ganske godt hjul for volumkontroll, multimediaknapper og USB (selv om jeg ikke liker at den er på baksiden og at det kun er én).

Lenke til kommentar

Herp, muscle memory. Du klarer å venne deg til det på et par dager max.

 

Sikkert kjempefint for deg som sitter på samme tastaturet hele tiden. Men jeg hopper aktivt mellom en Lenovo bærbar til skolebruk samt diverse gamle IBM tastatur på jobb.

 

Lenke til kommentar

Herp, muscle memory. Du klarer å venne deg til det på et par dager max.

 

Sikkert kjempefint for deg som sitter på samme tastaturet hele tiden. Men jeg hopper aktivt mellom en Lenovo bærbar til skolebruk samt diverse gamle IBM tastatur på jobb.

 

Jeg hopper mellom 7G og et laptoptastatur og det funker helt fint for meg. Jeg klarer hvertfall å venne meg til flere tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...