Gå til innhold

Test: Steelseries 6Gv2 Red Edition


Anbefalte innlegg

Igjen; det hadde vært interessant om dere reviewet et tastatur som ikke var for gaming for en gang skyld. F. eks Filco eller Das Keyboard med MX Blue/Brown. Greit nok at du kun kan bestille fra utlandet, men for mange er ikke dette noe problem. Det er tross alt til skriving mechanical keyboards er mest populært.

 

Forøvrig:

- Ingen bakbelyste taster

- Ingen programvare for å sette opp knapper

Om man vil ha bakbelyste knapper er strengt talt en smakssak. Om man har det er f. eks vanskeligere og dyrere å bytte ut keycaps, og det finnes mindre å velge mellom.

Når det gjelder programvare for å sette opp knapper er dette soleklart noe som står på OSet og ikke burde være medfølgende programvare. Et generelt problem i Windows med andre ord.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med bakgrunnsbelyste taster egentlig?

 

De er kun nyttige dersom du ikke vet hvor tastene er, og det ikke er lys i rommet.

 

Hva angår makroer: http://www.autohotkey.com/

Gratis og sannsynligvis bedre enn hva Steelseries har selv.

 

En derimot grei kritikk er at de flytter på taster. Dersom du faktisk skriver touch er dette nok til å sende deg i raseriindusert drapsmodus. Dette burde vært straffet med grevling teipet fast til kjønnsorganet. Slikt gjør en bare ikke!

 

Forresten, litt småpirkete, men jeg tror du har noe feil på brukerspesifikasjonenene. PS/2 og USB skal det vel være ja på?

 

Bakbelyste taster er ikke spesielt nyttig i mine øyne nei. Og ja man kan bruke autohotkeys, det er bare det at man ikke kan gjøre alt med det (som er en mild irritasjon), men hovedproblemet er at det er praktisk å ha flere taster. Det er krøkk å drive å tillegge makroer til taster når de allerede er nyttige til andre ting.

 

AtW

Lenke til kommentar

"ALT" knappen er for langt til venstre. er en viktig knapp for meg og nå med tommelen, og da bør den helst være plassert omtrent rett ned av "D" knappen. Så derfor blir ikke jeg og kjøpe dette tastaturet :) Bruker ennå ett 11 år gammelt tastatur som fulgte med en Packard Bell PC jeg kjøpte den gangen fordi det er det beste tastaturet med best layout jeg har brukt noengang i forhold til min hånd. Også er det kvalitet også da det funker jo like bra som nytt selv etter 11 år med slitasje.

 

Kjøpte ett Razer gaming keyboard for noen år siden som kostet meg over 700 spenn fordi venner mente jeg måtte ha ett ordentlig gaming keyboard for det var mye bedre og spille med, men det keyboardet tålte jo ikke og bli brukt og etter noen måneder var tastene falmet og "W" og "A" knappene var utslitt og krevde fysisk makt for og fungere. Så aldri mere Razer hvertfall. Å siden har jeg fortsatt og brukt mitt 11 år gamle PB keyboard. hehe

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg synes det er synd at dette tastaturet møtes med så mye negativitet!

Alle "mangler" og andre "deal-breaker" endringer som blir beskrevet både i artikkelen og i kommentarene, gir et veldig missvisende bilde av dette tastaturet.

 

Hadde jeg lest dette FØR jeg kjøpte det hadde jeg gått glipp av det beste tastaturet jeg noensinne har eid.

 

For de av oss som har vært involvert i dataverden siden før 2000 og som var vant med tastaturer fra Keytronic og IBM setter stor pris på simple tastaturer som ikke har masse ekstra spjåk.

 

Dette tastaturet er faktisk så behagelig at jeg har gått til innkjøp av 3stk slik at jeg skal slippe å måtte benytte noe annet. Når det kommer til Gaming så vil jeg si at selv uten makro taster så er dette det beste jeg har benyttet EVER! SteelSeries gjør rett i å lage slike tastaturer og vet hva de snakker om når de sier at professjonelle ikke bryr seg om alt av dill dall som blir dytta inn i gaming keyboards idag.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 6GV2 og elsket det, bortsett fra at apostrofen var flyttet ett hakk ned. Det er rett og slett idioti på et tastatur som jeg ellers syntes var helt fantastisk å skrive på. Jeg driver på med både spill og programmering og det å endre vaner grunnet annet layout på tastaturet er helt horribelt for produktivitet.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at dette tastaturet møtes med så mye negativitet!

Alle "mangler" og andre "deal-breaker" endringer som blir beskrevet både i artikkelen og i kommentarene, gir et veldig missvisende bilde av dette tastaturet.

 

Hadde jeg lest dette FØR jeg kjøpte det hadde jeg gått glipp av det beste tastaturet jeg noensinne har eid.

 

For de av oss som har vært involvert i dataverden siden før 2000 og som var vant med tastaturer fra Keytronic og IBM setter stor pris på simple tastaturer som ikke har masse ekstra spjåk.

 

Dette tastaturet er faktisk så behagelig at jeg har gått til innkjøp av 3stk slik at jeg skal slippe å måtte benytte noe annet. Når det kommer til Gaming så vil jeg si at selv uten makro taster så er dette det beste jeg har benyttet EVER! SteelSeries gjør rett i å lage slike tastaturer og vet hva de snakker om når de sier at professjonelle ikke bryr seg om alt av dill dall som blir dytta inn i gaming keyboards idag.

 

Det er jo masse mekaniske keyboard "uten dill", personlig har jeg sett etter mekaniske med ett par makrotaster pluss media-taster og cherry red, og ikke funnet det enda. Jeg skjønner ikke helt framstillingen om at det er veldig unikt å ha få ekstra-taster på mekaniske tastatur, det er det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har kjøpt meg et 6Gv2 for ett par dager siden og merker at tastene er en smule tunge, vurdere å bytte det tilbake mot et slikt. Har også skrevet på et mindre tastatur så kjenner at jeg er litt lite vant med avstanden mellom tastene, overflaten på tastaturet føles også glatt, men det kan være av mengeden kraft som må til for å dytte ned tastene. Men ellers et veldig fint og enkelt tastatur, personlig kunne jeg ikke brydd meg litt med lys, porter og slik dill dall, jeg kjøper ting for deres reabilitet og jeg tror dette tastaturet, som rett og slett er bygd som en murstein ikke blir ødelagt med det første.

 

Håndstøtte skulle det vært, jeg kjøpte meg et ekstra silikon støtte som jeg bruker men de passer litt dårlig sammen, men det er nok bare kvaliteten på håndstøtten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...