Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Har CM 10.2, og jeg gikk fra å skulle til å kaste hele Samsung-dritten ut ruta til å faktisk elske mobilen min med clean Android 4.3! Endelig en responsiv og rask mobil! Har brukt det siden nightly 17. august eller noe sånt, og har i dag nightly fra 30. august. Ingen reboots, helt stabil og fin.

 

PS: Jeg har også aktivert standard Android navigasjonsknapper på skjermen. Herlig med bare touch-styring uten å måtte bruke den knotete hjem-knappen. Anbefales.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har vært diskutert tidligere i tråden, men har noen hatt problemer med S3 lader utrolig treigt og dårlig?

 

Har 4G versjonen av S3(I9305), kjøpte den for et par uker siden, og plutselig har den begynt å ta utrolig lang tid å lade den opp, igår klarte den tilogmed å miste batteri når var koblet til strøm.

 

Har prøvd å lade via vanlig stikkontakt, bil lader og via usb i data, men ikke noe stor forskjell(marginalt bedre i bil).

Har også prøvd en del forskjellige usb ledninger, men ikke noen andre støpsler enn det originale.

 

Typisk bruker den 4-5 timer på lade fra 10 -> 50%, men har opplevd at den ikke har klart mer enn 1% på en times lading.

Lenke til kommentar

Korleis?

Først må du ha roota tlf. Så bruk en root browser (f.eks. "Root Browser" fra Google Play), finn "System"-mappen og trykk på build.prop-fila nederst.

 

Åpne den fila i en tekst-editor (f.eks. RB Editor), og legg til ei ny linje nederst:

qemu.hw.mainkeys=0

 

Lagre og restart ... og nyt :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Andre som opplever at nettleseren klikker og skrur seg av ganske ofte? Skjedde sjelden før, men nå kan det skje flere ganger daglig... Har ikke installert noe nytt. Har nå ryddet opp i filer og sånn så får se om det bedrer seg.

Hvis du bruker den originale nettleseren vil jeg anbefale deg å bytte til Chrome eller Dolphin. Da jeg brukte den originale, hadde jeg også en del problemer, som rettet seg opp etter jeg hadde byttet...

Lenke til kommentar

Andre som opplever at nettleseren klikker og skrur seg av ganske ofte? Skjedde sjelden før, men nå kan det skje flere ganger daglig... Har ikke installert noe nytt. Har nå ryddet opp i filer og sånn så får se om det bedrer seg.

Jepp, samme her - lukker seg "hele tiden" og returnerer til hjemmeskjerm. Når jeg så åpner nettleseren hender det at den åpner siden jeg prøvde og laste, andre ganger så dukker startsiden opp. JÆVLIG irriterende og hvis man googler "SGS3 browser shutting down" så får man veldig mange treff..

 

Har ikke klart å finne en løsning på problemet og det ser ikke ut til at noen andre heller har gjort.. Snakket med samsung support men de hadde aldri hørt om noe slikt.

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Hvis du bruker den originale nettleseren vil jeg anbefale deg å bytte til Chrome eller Dolphin. Da jeg brukte den originale, hadde jeg også en del problemer, som rettet seg opp etter jeg hadde byttet...

 

Har lastet ned og testet ut en mengde ulike nettlesere fra google play men dette løste ikke problemet hos meg. Akkurat samme skjer - uansett nettleser.

Btw, har også gjennopprettet tlf til fabrikk instillinger uten at dette hjalp.. Har heller ingenting å si om jeg er på wifi eller mobildata.

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Flere som har opplevd at telefonen blir treg over tid? Jeg har en del apps installert, men ikke veldig mange, og svært få som driver med bakgrunnsoppgaver. Batteriet holder jo like lenge som det pleier, men jeg synes telefonen har begynt å bli uutholdelig treg i det siste. Har prøvd å tømme nettlesere, slette SMSer, samtalelogger etc, men ingen god stemning av det. Vurderer å bare ta backup av angry-birds savene min (viktigste på hele telefonen!) og tilbakestille hele driten med mindre noen har noen tips.

Lenke til kommentar

Flere som har opplevd at telefonen blir treg over tid? Jeg har en del apps installert, men ikke veldig mange, og svært få som driver med bakgrunnsoppgaver. Batteriet holder jo like lenge som det pleier, men jeg synes telefonen har begynt å bli uutholdelig treg i det siste. Har prøvd å tømme nettlesere, slette SMSer, samtalelogger etc, men ingen god stemning av det. Vurderer å bare ta backup av angry-birds savene min (viktigste på hele telefonen!) og tilbakestille hele driten med mindre noen har noen tips.

 

Jeppz, fikk tips fra technicality om clean master, å det funket ganske så bra. :-D Appen virket litt skremende, men slettet nå alt den sa, å har ikke savnet noe ;-P .... enda hvertfall ;-) å mobilen har fått fart igjen :-)

Lenke til kommentar

Jepp, samme her - lukker seg "hele tiden" og returnerer til hjemmeskjerm. Når jeg så åpner nettleseren hender det at den åpner siden jeg prøvde og laste, andre ganger så dukker startsiden opp. JÆVLIG irriterende og hvis man googler "SGS3 browser shutting down" så får man veldig mange treff..

 

Har ikke klart å finne en løsning på problemet og det ser ikke ut til at noen andre heller har gjort.. Snakket med samsung support men de hadde aldri hørt om noe slikt.

 

Dette er problem jeg også har opplevd mange ganger i det siste ved bruk av firefox. Kan ikke huske at det vart så veldig lenge, kanskje bare en månedens tid?

Lenke til kommentar

 

Dette er problem jeg også har opplevd mange ganger i det siste ved bruk av firefox. Kan ikke huske at det vart så veldig lenge, kanskje bare en månedens tid?

Ja, noe sånt. Har prøvd firefox, dolphin, opera, one, boat med fler men alle "lukker" seg.. Håper 4.3 oppdateringen fikser dette.

Lenke til kommentar

Du kan jo bruke blocking mode til det, viss du har original ROM. Evt så kan du kan du bruke tasker til det.

 

Noe helt annet.

Jeg bruker for tiden temasek cm 10.2 (Android 4.3) med temasek kernel og 500mb zram. Som nå gjør at jeg ALDRI har lite minne på telefonen! Før drepte telefonen stadig både tasker og avast, som alltid skal kjøre i bakgrunnen, ellers forsvinner hele poenget med appene. Spesielt når jeg surfet og hadde mange faner oppe samtidig.

Never again!

Applasting går også generelt fortere fordi telefonen ikke trenger å åpne den på nytt, de ligger stort sett i minnet :-D

Og jeg har som oftest 300-500 mb ledig minne, så multitasking går som en fryd!

 

CM 10.2 er stort sett stabil, spesielt viss du velger en av de som koker videre på cm sine nightlys. Det er egentlig ingen grunn til å vente lengre på å ta spranget til jellybean 4.3!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...