Gå til innhold

Siris "talefeil" gjør skam på Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likevel er dette et tydelig bevis på at Apple er klar til å sette munnkurv på Siri hvis de føler at det er nødvendig.

 

Virkelig?

 

Siri henter informasjon fra flere kilder, blant andre Wolfram Alpha, Yelp og Apples egne servere. De to første brukes til ordentlig informasjon, som nærmeste restaurant eller sykehus, mens morsomme svar og spøker kommer fra Apple. Dere spør jo selv om hvilke morsomme svar vi har fått, alt dette kommer fra Apple.

 

Apple har gitt Siri en sans for humor for å gjøre «henne» mer menneskelig. Det morsomme er at journalister tar dette helt seriøst.

 

Forøvrig, Apple har ikke «sensurert» Siri som følge av at Lumia 900 ble presentert som den beste smarttelefonen. Se på denne videoen, fra november (spol til 02:14):

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du ikke problemet Runar?

 

 

Vi vet alt at Apple har brukt utvikleravtalen sin til presse selv de største avisene til å innføre forhåndssensur. Jeg skulle nå tro at dette er aspekter ved Apple man ikke burde ha problemer med å være kritisk til. Det er i hvert fall ikke noe forbrukerne er tjent med.

 

 

Så får vir bare registrere at Siri er temmelig ubrukelig til å hjelpe i kjøp av mobiltelefon. Er jo fangirl deluxe ser det ut til. Men på sett og vis, kanskje det er mer menneskelig med Siri at alt vris i Apples favør. :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å si noe som ikke er basert på intelligensen som Siri skraper sammen, kun fordi det er snakk om mobiltelefoner. Dette er også kjent som sensurering.

Spurte ikke om hva løgn er, men hva i artikkelen som er løgn var det jeg lurte på :)

 

Mulig jeg er trøtt og ikke får med meg et eller annet her ;)

Lenke til kommentar

Å si noe som ikke er basert på intelligensen som Siri skraper sammen, kun fordi det er snakk om mobiltelefoner. Dette er også kjent som sensurering.

Spurte ikke om hva løgn er, men hva i artikkelen som er løgn var det jeg lurte på :)

 

Mulig jeg er trøtt og ikke får med meg et eller annet her ;)

 

Åh. Jeg sier ikke at Siri lyver nå, jeg sier at det hadde vært en fabrikkert løgn om Siri hadde sagt en annen telefon enn det informasjonen konkluderer med, derfor påstår jeg at det er bedre slik som det er nå enn hvis Siri aldri hadde gjort denne "glippen".

 

Men så hadde vi glemt at dette var Apple:

 

You'll now be told that the answer is indeed the iPhone 4S, with responses like "the one you're holding" and "you're kidding, right?"

 

Siri har gitt slike svar helt siden iPhone 4S ble lansert.

 

Det kan jeg kjøpe, men om Apple velger å holde tilbake informasjon fordi det støtter konkurrentene så er det sensur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig er det sensur hvis svaret tidligere var basert på fakta og Apple med hensikt redigerte resultatet til et humoristisk svar som bedre passer hva Apple selv ønsker at svaret skal være.

 

Svaret var opprinnelig basert på en morsomhet, men det har kanskje ikke noe å si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er overhodet ikke sensur. Det at Apple endrer programvaren fra å komme med et konkret svar på et spørsmål som ikke har noe konkret svar, er for meg det eneste riktige å gjøre. Hva som er tidenes beste smarttelefon, vil det alltid være diskusjoner om. Hvorfor? Fordi folk legger forskjellig vekt på hva de ønsker når de kjøper produkter. Etter hva jeg har erfart, har for eksempel iPhone høyere kvalitet på lyd- og musikkavspilling enn Lumia 900. Og derfor vil kanskje iPhone være den beste mobilen for en person som ser etter en smarttelefon med god musikkvalitet. Ikke alt handler om testresultater, da slikt aldri er 100% objektivt, og personene som anmelder kan umulig representere alle mennesker i hele verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...