Gå til innhold

Nokia slipper ny kameraversting i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*forbedre (setning nummer tre fra bunnen)

 

Jeg er spent på å se hva Nokia har å komme med. Sitter med et lite håp om at finnene skal plukke seg opp og bli en verdig konkurent på high-end markedet med "Windows-mobiler". :)

Da er de prisgitt MS sine oppdateringer enn så lenge, man kan ikke lagehigh end telefoner når man er låst til forrige generasjons hw...

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar
Nokia har foreløpig ikke oppgitt noen detaljer om den nye telefonen, annet enn at den vil bli "top-of-the-range".

 

Eh... menes det her att det kommer enda en toppmodell fra Nokia i mai i tillegg til 808 altså ?? Kan vi da regne med att denne har Carla OS ? :dribble:

 

Ser virkelig frem til å se testen av 808, en råå mobil :green:

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter som et spørsmålstegn?????

 

I følge ulike Nokia-blogger så vil Pureview 808 være i salg i Russland og India i midten av mai. Lanseringsdato i Norge har jeg enda ikke registrert, men tipper vel at Norge ikke er prioritert for lansering av 808.

 

Betyr det at Nokia vil ta fokuset vekk fra Pureview 808?

 

Eller kan hende de sikter til Lumia 910?

Lumia 900 er enda ikke lansert i Europa. I følge rykter så vil kameraet på 900 oppgraderes (til 12 mp) slik at det vil være 910 som lanserers i Europa og ikke USA versjonen 900.

 

@ LordErik

Det finnes et konsept på Lumia 920 med 12 megapixel pureview camera som kjører på Windows Phone 8 Apollo. 4,7 tommers HD skjerm og videopptak på 1080p.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vi snakker om Raw format så er det nok ikke så mange bilder pr. sekund da Raw bildene vil ligge på mer enn 30 MB. Hvis du skal ta mange bilder pr. sekund så er det vel bedre å filme?

 

Hvis vi snakker om lagring på micro-SDHC minnekort så ligger skrivehastigheten på under 10 MB/sec for kategori (class) 10 kort, dvs. langt under f.eks. CF kort. Hastighetspotensialet for bilder lagret på kort vil da ligge på ca 1 bilde pr. sekund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jo tidligere kommet fram at de valgte ikke Windows på denne fordi Windows Phone ikke taklet kameraet enda (sw messig) dette var jo også en telefon som ikke skulle bli lansert i alt for mange land.

 

Uansett utrolig kjipt. Nokia er de som har mest peil på kamerahardware i bransjen, så da må sånne som meg velge mellom enten et AWESOME kamera med shitty OS, eller et bra OS og shitty kamera :(

Skulle gitt mye for en telefon som den der, eller heck kunne tatt til takke med N8 sitt så lenge jeg hadde fått android på telefonen.

 

Etter å ha eid N8 siden den ble lansert så har jeg symbian så i halsen at det er kvalmt. men kameraet er uslåelig, og det har gjort det ca verdt det hittil. Spørsmålet er vel om jeg skal prøve denne telefonen med overlegent kamera, eller vente til det kommer en med windows phone som jeg ikke vet om er bedre/dårligere enn symbian.

Lenke til kommentar

Hvis den ikke kommer med WP er den bare å glemme imo. Så viktig er ikke kameraet for meg.

 

Vil ikke ha WP heller, syns det er for mye begrensninger i det OSèt... selvom det sikkert blir bedre etterhvert og når WP8 kommer...

 

Syns uansett Belle er blitt meget bra i løpet av det siste året, det har alle de muligheter jeg ønsker. Det er tross alt lagt ned mye ressurser i forbedringer bare siste året, såvidt jeg vet vil også 808 komme med Belle FP1 og kunne oppgraderes til Carla senere :)

 

Syk mobil dette, for meg blir 808 min neste mobil iallfall :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Belle er mye bedre enn Symbian3. Tok i forrige uke en ren re-install av apper og tok ut minnekortet slik at appene lagret i internminnet. Telefonen ble betydelig mere smut.

 

N-desk får telefonmenyen til å være like silkeglatt som Apples. Nokias originale meny og startskjermer har en tendens til å lagge av og til særlig når telefonen er fyllt opp apper og minnekortene er fyllt opp med multimedia.

Anbefaler en rask minnekort dersom man bruker det og at man ikke installerer apper på det. Med tanke på smut-følelsen så er 64Gb internminne å foretrekke fremfor minnekort.

 

Dersom Lumia 920 konseptet hadde blitt lansert nå i mai så hadde jeg nok sterkt vurdert den modellen fremfor 808 og beholdt N8 inntil da.

Lenke til kommentar
Nokia har foreløpig ikke oppgitt noen detaljer om den nye telefonen, annet enn at den vil bli "top-of-the-range".
Eh... menes det her att det kommer enda en toppmodell fra Nokia i mai i tillegg til 808 altså ?? Kan vi da regne med att denne har Carla OS ? :dribble: Ser virkelig frem til å se testen av 808, en råå mobil :green:

 

808 har Carla. Nokia har bare skiftet navn til Belle FP1

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...