Gå til innhold

Proffblits fra Canon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øh. Hvilke konkurrenter er det egentlig som bruker radio til fjernutløsning av blits? Nikon bruker IR, og jeg mener Pentax gjør det samme.

 

Sony, Panasonic og Olympus bruker også blitslyset i seg selv til å fjernstyre blitser. Canon er først av kameraprodusentene til å implementere Radiostyring av blitser i systemet sitt.

Lenke til kommentar

Pocketwizard, RadioPoppers og Elinchrom Skyport er bra radiosystem for blitzstyring. MEN kun Pocketwizard TT1/TT5 støtter "2-nd curtain sync" via radio for Canon.

 

Blir spennende å se om Canons eget radiosystem støtter "2-nd curtain sync", eller man må gå om tredjepartsystem (PW TT1/TT5) for å få det. Canon ST-E2 støtter det ikke... *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Øh. Hvilke konkurrenter er det egentlig som bruker radio til fjernutløsning av blits? Nikon bruker IR, og jeg mener Pentax gjør det samme.
Sony, Panasonic og Olympus bruker også blitslyset i seg selv til å fjernstyre blitser. Canon er først av kameraprodusentene til å implementere Radiostyring av blitser i systemet sitt.

 

Ja, her var det jeg som bomma litt med tankerekken. Jeg mente PocketWizard etc, men tenkte Nikon etc, og da ble det krøll.

Lenke til kommentar

men prisen er mer enn nok til at jeg skriver dette og glemmer det like fort. Og at man i tillegg må ha en dings på kameraet gjør ikke saken bedre.

 

Får vel klare meg med Nikon blitztrigging og radiotriggere en god stund til nå.

 

At det er designet for å kun fungere med Canon sine kameraer burde vel være det avgjørende ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:hmm: Egentelig er ST-E3 RT delevis ubrukelig for meg siden canon utrolig nok har besluttet og ikke inkludere fokushjelpelys i enheten, er fokushjelpelys som jeg liker best ved bruk av ST-E2 så da er bruksområdet betraktelig redusert for min del.

 

Selve ideen ved og bruke radiosignaler anser jeg som en kjempefordel i dagslys spesielt, men nattfotografering ble ikke så enkelt, eneste er og kjøpe 2 eller flere stykker 600EX-RT og bruke den ene kun som master uten og bruke blitsfunksjonen i spesifikke blits, så dette blir nok ikke noe for meg i første omgang.

 

ja, ja, penger spart er penger tjent :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

:hmm: Egentelig er ST-E3 RT delevis ubrukelig for meg siden canon utrolig nok har besluttet og ikke inkludere fokushjelpelys i enheten, er fokushjelpelys som jeg liker best ved bruk av ST-E2 så da er bruksområdet betraktelig redusert for min del.Selve ideen ved og bruke radiosignaler anser jeg som en kjempefordel i dagslys spesielt, men nattfotografering ble ikke så enkelt, eneste er og kjøpe 2 eller flere stykker 600EX-RT og bruke den ene kun som master uten og bruke blitsfunksjonen i spesifikke blits, så dette blir nok ikke noe for meg i første omgang.ja, ja, penger spart er penger tjent :)

 

Du får ikke hjelpelys fra blitsen ved bruk av ST-E3 RT da? Vet at ved bruk av Phottix Odin kan blitsene sende hjelpelys, noe som så ganske så kjekt ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...