Gå til innhold

Google utvikler Android-briller med utvidet virkelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så noe slikt på tv for 10 år siden! Rart at det ikke har kommet på markedet enno!!!!

 

Jeg så laserpistoler, lasersverd osv. på TV for noen år siden. Romskip som reiste rundt hvor de ville i lysets hastighet. Rart det ikke har kommet ut enda.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser for meg at det står en gamling på kjøpesenter med disse på og virrer med hodet i alle retninger x)

 

Eller enda værre, etter å ha levd i mange år med slike briller, og så havner man på gamlehjem, hvor ingen forstår bruken av disse (kanskje meg selv inkludert...).

 

Blir seende ut som en med en sær utgave av Parkinsons, siden hodet fremdeles nikker i alle retninger, og ikke den sedvanlige skjelvingen...

 

LOL

 

Edit av Leif Skrive ;-)

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på lenge. VR augmented vision har nesten ubegrensede muligheter så lenge det blir utviklet nok og den fysiske hardwaren blir lett og billig nok.

 

Med en godt dobbel-kamera (for 3D gjenkjenning av objekter) og en eller annen form for uplink mot nett (sikkert enklest via blutooth link til mobil) vil det være potensiale for å kunne 3D-gjenkjenne nesten alle slags objekter i kombo med GPS og dermed overlaye all slags mulig info.

 

Tenk deg "terminator-vision" som bringer opp bokser med relevant info på ting du fokuserer på - kartsoftware som ikke bare kan fortelle deg hvor du må gå men også tegner glødende piler direkte inn på fortauet for deg så det er umulig å misforstå osv. Mulighetene er som sagt nesten ubegrensede.

 

Jeg ser veldig frem til når utviklingen på slikt har kommet så langt at hardwaren også kan eye-tracke så softwaren vet hvor øyefokuset er også, og ikke bare i hvilken generelle retning du ser i.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Så noe slikt på tv for 10 år siden! Rart at det ikke har kommet på markedet enno!!!!

Sånt Sci-Fi-opplegg som det her har vært prøvd ut så sykt mange ganger. Når skal folk skjønne at det ikke er kult før det er gjort skikkelig? Nintendo skjønte hvordan det skulle gjøres med Wii, lær av dem!

Lenke til kommentar

Snakkar du om. Kjøpte ny X-wing 2011-modell i fjor, ganske chill forutan at fluxgeneratoren har litt lav ytelse, så akselerasjonen til hyperrom er litt treig, men fungerar greit til mitt formål.

 

Lære av upresise kontrollere som er avhengig av IR?

Dette er noe HELT annet, så jeg ser ikke helt hvordan eller hvorfor de skal "lære" noe av nintendo sin håndkontroller.

 

Du kan jo tenke hva som er mulig med augmented reality, du kan ha ansatte som kan styre systemer ved hjelp av syn, stemme, m.m. Plutselig kan folk jobbe, selv om de mangler armer og bein m.m. Man kan også i teorien lage spill med augmented reality eller du kan ha en "overlay" når du er ute å går, etc. uendelig med muligheter! Det har ca 0 å gjøre med en håndkontroller, like mye har det til felles med brødristeren din.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...