Gå til innhold

Boxee lanserer Live TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig support, veldig treg fiksing av kritiske bugs, piratkopiert software.. Tror jeg fortsetter å stå over Boxee Box.

 

Du kan vel kanskje informere om ett bedre alternativ du da ?

 

Jeg har testet WD sin HD mini, og ACRyan sin mini box, og vil påstå at de er ikke i nærheten av å kunne berope seg noe pall-plass foran boxee.

 

Bortsett fra ett par-tre reboots, så har jeg ikke hatt noen problemer med min boxee. Den spiller rubbel og bit av filer, der jeg tidligere måtte bytte mellom WD og ACRyan, og den skriver ÆØÅ istedet for ching-chong-chinamann symboler på subtitles.

Lenke til kommentar

Dårlig support, veldig treg fiksing av kritiske bugs, piratkopiert software.. Tror jeg fortsetter å stå over Boxee Box.

 

Du kan vel kanskje informere om ett bedre alternativ du da ?

 

Jeg har testet WD sin HD mini, og ACRyan sin mini box, og vil påstå at de er ikke i nærheten av å kunne berope seg noe pall-plass foran boxee.

 

Bortsett fra ett par-tre reboots, så har jeg ikke hatt noen problemer med min boxee. Den spiller rubbel og bit av filer, der jeg tidligere måtte bytte mellom WD og ACRyan, og den skriver ÆØÅ istedet for ching-chong-chinamann symboler på subtitles.

 

Popcornhour...

Lenke til kommentar

En egen pc med xbmc, evt mythtv hvis du vil ha en type funksjonalitet.

 

BoxeeBox så ut som et lovende prosjekt fra en ytviklergruppe som ville ta det hele et steg videre, men ente opp som stjelende brukerfiendtlige tyver. De får ikke mine penger. :)

 

Skal ikke påberope meg altfor mye peiling på dette emnet, men i mine øyne er en egen pc med xbmc, mythtv eller hva som helst, en helt annen divisjon enn en liten mediaspiller.

 

De rimeligste barebones ligger vel på prisen til en mediaspiller boks, og da må man kjøpe ram, harddisk og operativsystem i tillegg ? (kan vel bruke Linux vil endel si, men uansett)

 

Og i tillegg, så antar jeg da at risikoen for støy er adskillig høyere. Snurredisk (om man ikke velger ssd), power supply, cpu/gpu er vel potensielle kilder for bråk.

 

@rvenes

Popcorn hour har jeg ikke testet.

http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=42119

leste litt her, men ble ikke veldig mye klokere, men ser ut til at Popcorn er ett godt alternativ til BoxeeBox ja :)

 

Pc derimot er jeg fremdeles litt skeptisk på, men om noen kommer med en config til under 2000,- som ikke bråker så er jeg interessert jeg :)

Lenke til kommentar

http://www.ebay.com/itm/ACER-Aspire-Revo-R3700-320G-2G-RAM-Mini-PC-Free-DOS-/310351126910?pt=Desktop_PCs&hash=item48425e617e#ht_4980wt_1041 f.eks.

 

Snurredisker er det i harddiskopptakere og mye annet som står i tv-benken, det er sjelden de som lager mest bråk - og om de overdøver lyden når du ser på tv/film, synes jeg synd på deg. :wee:

 

Xbmc/htpc kjører man selvfølgelig under linux, hvorfor man skulle gidde å ruke en tusnlap eller begå lovbrudd for å få et dårligere produkt til tiltenkt buk går over min fatteevne i hvert fall.

 

Selv kjøper jeg ny innmat til htpc-en nå etter at det forrige HK-et døde. z68 chipset, i3-prosessor og ram til 2k. Resten har jeg fra før. I tillegg kunne jeg fått det ~500kr billigere, men planen er at den skal doble som filserver også. Da blir den ikke like støyfri som en BoxeeBox, selvfølgelig, men nå leier je ogkan ikke borre i veggene, så hjemmeserveren (som i dag er en egen maskin) må stå i stuen uansett, dessverre.

 

Det viktigste om man bygger selv (og ikke kjøper en av de utallige alternativene til Acer Revo), er egentlig

-> en lydsvak CPU-vifte (ikke nødvendig om den BARE skal være htpc, da gjør GPU all dekoding, og cpu-en idler, så da er alle cpu-vifter bra stille uansett).

-> En stille strømforsyning. Disse kan være dyre, men man får PicoPSU til under tohundrelappen på ebay, og disse greier seg fint til strømgjerrige htpc-oppsett med en harddisk, et kjempekjøp! Bittesmå er d og. Man trenger en 12v-adapter i tilleg. Om man ikke føler for å mekke en step-down-konverter på en gammel laptop-strømforsyning (:p), må man ut med 150kr til.

-> Gode, stille kabinettvifter og en viftekontroller. Totalt 60kr for én vifte i en liten htpc-case.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært 10 år yngre, (og hatt fornuften noenlunde i behold), så hadde jeg godtatt dine eksempler og forklaringer som en god erstatning på f.eks en Boxeee eller en Popcorn.

 

Men det er jeg ikke :)

 

linux vs windows har vel snart nok topics til å lage sitt eget selvdrevne forum, så den diskusjonen vil jeg helst ikke åpne, men jeg kjenner ikke mange som bruker linux i voksen alder for å si det slik :)

 

kjøpe ny innmat, mikke, mekke, tweake, skru, fikse og trikse. Det er akkurat det jeg vil unngå (jeg jobber som it-tekniker, så det er ikke evnene det skorter på)

 

Det tar meg 10 min å bestille en boxee. 20-30 min å pakke den opp, konfigurere den og sette igang en film. Og sannsynligheten for at andre familiemedlemmer fyller den med virus og andre fandenskaper er små.

Selv om man kjører win7 med UAC, noe som er en pain in the ass i seg selv, fordi at alle andre enn meg selv gneller for det minste fordi at de skal bare osv osv osv, så er man ikke 100% sikker på at det ikke kommer noe crap inn som worst case scenario gjør at man må rense, eller reinstallere. Joda, kan bruke image med ghost eller lignende, men det må også lages til.

 

Som sagt, hadde jeg hatt fritid, og ett snev av motivasjon, så skulle jeg selvfølgelig bygget en htpc som var silent, og kjørte en eller annen form for "mediacenter" løsning, men det har jeg ikke, og derfor er jeg kjempeglad for at de små enkle boksene som spiller full hd finnes.

 

Scenario: Forsøk å selge inn det siste forslaget ditt der til en person over 50 år uten spesiell it interesse eller kunnskap, som ønsker å se filmer på den nye flatskjermen sin som tantebarnet har lastet ned til han på en usb disk.

 

innmat, hk, chipset, i3, ram, ebay, picopsu, gpu, dekoding. Med unntak av innmat som de relaterer til HELT andre ting, så er jo dette gresk for de fleste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men nå var det allerede snakk om bygge selv-alternativer. ;)

 

Angående det å bruke linux på htpc, enten du bygger selv eller kjøpe ferdige mini-pcer (man kan som nevnt kjøe billge mini-pcer) er det grunnen til at det er det eneste som gir mening for vanlige folk at

 

1: Mye enklere. Alt er ferdig oppsatt, man trenge kun å klikke seg gjennom standardvalgene på installasjonen, å er alt i boks. Prøv få en 50-åring til å installere windows, manuelt installere de siste skjermkortdriverne med hw-dekoing av x.264, manuelt legge inn codecs, streamingbackender og alt mulig annet man trenger, og så legge inn xbmc i Windows. "Vanlige folk" klarer ikke engang å få lyden til å gå over hdmi-inngangen.

2: Gratis.

 

Det var en grunn til at jeg sa "til tiltenkt bruk". Man kan kanskje krangle over hva som er det beste desktop-OSet for en peron som har brukt Windows i alle år og er vandt til det, men om man ikke er vandt med å sette opp programvare på en pc så den fungerer som en htpc, så velger man det som gir deg minst mulig arbeid, speselt når det i tillegg er gratis.

 

WAF (Wife Acceptancy Factor) er det ingen ting å si på når det gjelder xbmc.)

 

Når xbmc i tillegg er langt bedre enn Boxe på avsiling av lokalt innhold, automatisk henting av informasjon m.m, er BoxeeBox største fortrinn de inkluderte streamingtjenestene - som du som hovedregel uansett ikke får bukt i Norge.

 

Det beste hadde selvfølgelig vært en ferdig satt opp og helt åpen xbmc-boks med streamingstøtte, men det tør selvfølgelig ikke streamingleverandørene - for tenk om noen piratkopierte innholdet. Innholdet som uansett allerede ligger på nettet fjorten minutter etter at serien er sendt i USA... Det er jo nettopp pga. påtrykk fra distributørene av innhold at BoxeeBox nekter deg å tukle med programvaren og selger boksen med piratkopiert programvare.

 

Nå var vel uansett spørsmålet som startet hele diskusjonen hvorvidt du kunne få en like liten og like billig ferdigbygget boks, og svaret på det er ja. :)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...