Gå til innhold

Test: Sound Blaster Recon3D Omega Wireless


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel enda ikke lest noen som sier at dedikerte spill headset er gode til musikk. I hvertfall ikke som jeg kan huske. De jeg har testet selv har vært rett og slett forferdelige.

 

Eneste grunn til å kjøpe slike headset er jo for mikrofonen. Noe man enkelt kan kjøpe løst ved siden av, og meget billig. Selv om de kanskje mangler noen funksjoner fra disse mikrofonene.

 

Skal man ha hodetelefoner til all slags bruk så er det mye bedre å kjøpe ett skikkelig headset, samt invistere i en hodetelefon forsterker, helst med USB DAC. Det blir bare stereo, men god stereo er bedre enn grumsete surround som en del av disse settene har.

Lenke til kommentar

Har vel enda ikke lest noen som sier at dedikerte spill headset er gode til musikk. I hvertfall ikke som jeg kan huske. De jeg har testet selv har vært rett og slett forferdelige.

 

Eneste grunn til å kjøpe slike headset er jo for mikrofonen. Noe man enkelt kan kjøpe løst ved siden av, og meget billig. Selv om de kanskje mangler noen funksjoner fra disse mikrofonene.

 

Skal man ha hodetelefoner til all slags bruk så er det mye bedre å kjøpe ett skikkelig headset, samt invistere i en hodetelefon forsterker, helst med USB DAC. Det blir bare stereo, men god stereo er bedre enn grumsete surround som en del av disse settene har.

Steelseires Siberia V2 er faktisk helt OK til musikk.

Lenke til kommentar

Den er laget for spilling og ikke for å høre på musikk.

 

Lyd er lyd, et audiofilt lydheadset vil høres bedre ut i spill også.

Om en er villig til å betale litt (og er avhengig av mic på headsettet), så kjøp et Qpad 1339, laget av beyerdynamic og er vel strengt tatt et Beyerdynamic DT770 med penere design, mikrofon og høyere pris. Men fytti katta for en lyd du få. Et godt lydkort kommer godt med her om du vil bruke det for det det er verdt.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Lyd er lyd, et audiofilt lydheadset vil høres bedre ut i spill også.Om en er villig til å betale litt (og er avhengig av mic på headsettet), så kjøp et Qpad 1339, laget av beyerdynamic og er vel strengt tatt et Beyerdynamic DT770 med penere design, mikrofon og høyere pris. Men fytti katta for en lyd du få. Et godt lydkort kommer godt med her om du vil bruke det for det det er verdt.

Det var et fint, frihetsberøvende, headset. Finnes mange gode headset. Ikke så mange gode trådløse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...