Gå til innhold

– Facebook er verd 600 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi de har store menger av klodens befolkning som aktive brukere. Er vel ikke så vanskelig å forstå hvordan det er mye verdt.

 

Per i dag ja, for meg framstår det som ganske usikkert å investere så mye i ett selskap som har alt på en hest, og den hesten er ett nettprodukt. Man har jo sett hvordan andre storheter har blitt dyttet av tronen tidligere i nettets historie.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det andre som synes 600 milliarder dollar er latterlig mye for en forretningsmodell som kun baserer seg på annonser?

Utifra det jeg kunne finne på nettet, er omsetning og inntekter latterlig lav i forhold til prissettingen. Minner meg mye om Opticom som gikk ned som en stein etter forrige dot com bølge.

Lenke til kommentar
Fordi de har store menger av klodens befolkning som aktive brukere. Er vel ikke så vanskelig å forstå hvordan det er mye verdt.
Per i dag ja, for meg framstår det som ganske usikkert å investere så mye i ett selskap som har alt på en hest, og den hesten er ett nettprodukt. Man har jo sett hvordan andre storheter har blitt dyttet av tronen tidligere i nettets historie.AtW

 

De har 500 million brukerer som logger inn regelmessig (og de kan neppe regner med å få så veldig mange flere). Hvis selskapet skal være verdt 600 GKr. betyr dette at hver bruker er verdt over 1000 Kr. Hvor kommer dette verdien fra? Det er en grense på hvor mye de kan tjene av å selge privatopplysningene dine.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det andre som synes 600 milliarder dollar er latterlig mye for en forretningsmodell som kun baserer seg på annonser?

Utifra det jeg kunne finne på nettet, er omsetning og inntekter latterlig lav i forhold til prissettingen. Minner meg mye om Opticom som gikk ned som en stein etter forrige dot com bølge.

 

Blir jo ikke bedre av å legge på en 6 dobling.

 

 

100 milliarder dollar var det vel det stod i artikkelen. Men uansett en ufattelig sum penger.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...