Gå til innhold

Samsung vil skrelle Apple i retten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tre patenter som omhandler brukergrensesnitt som er nødvendige for å vise informasjon på skjermen, spesifikt brukergrensesnitt relatert til "flight mode"-ikonet; tilpasning av en smart mobils startside; og for å navigere i programmer som er kategorisert i en trådstruktur (i en appstore).

"...spesifikt brukergrensesnitt relatert til "flight mode"-ikonet". Jeg ser at Samsung endelig har lært kunsten å slå i bordet med vektige/viktige patenter av Apple.

 

"Jammen, Apple gjorde det først! :grumpy: "

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tre patenter som omhandler brukergrensesnitt som er nødvendige for å vise informasjon på skjermen, spesifikt brukergrensesnitt relatert til "flight mode"-ikonet; tilpasning av en smart mobils startside; og for å navigere i programmer som er kategorisert i en trådstruktur (i en appstore).

*snip*

 

Driver du å forsvarer Apple, og kaller Samsung sine søksmål for urimelige?

Lenke til kommentar

Problemet er at rent juridisk er de ikke skurker. Slike søksmål er fundert i lovene.

 

Geir :)

 

Ja men du må jo forstå at når noen oppfører seg som "drittungr" og faktisk får lov til det, så blir jo selvfølgelig de som ble straffet å ta igjen med samme mynt. Ser poenget ditt med å ta i fra de verktøyene, men i denne saken må du da være enig i at Apple får som fortjent? Vi må da også huske at Samsung strakte ut en hånd om forsoning, men apple møtte dem med enda flere søksmål og var ikke villige til å diskutere saken i det hele tatt. Som man reder, ligger man...

Lenke til kommentar

Ja men du må jo forstå at når noen oppfører seg som "drittungr" og faktisk får lov til det, så blir jo selvfølgelig de som ble straffet å ta igjen med samme mynt.

Det har liksom vært liksom poenget mitt hele tiden. Det blir ikke fred av at man tar igjen med samme mynt. Det blir bare mere krig.

 

Ser poenget ditt med å ta i fra de verktøyene, men i denne saken må du da være enig i at Apple får som fortjent?

Joda, men nå er det ikke hva Apple og Samsung "fortjener" som er min bekymring, det er oss forbrukere. Det er du og jeg som må ta til takke med forsinkelser og suboptimale produkter, og som til syvende og sist betaler advokatehonorarene på begge sider. Har vi fortjent dette?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil stoppe salget av iPhone 4S i to nye land.

 

<a href="http://www.amobil.no/artikler/samsung_vil_skrelle_apple_i_retten/102916" title="Samsung vil skrelle Apple i retten">Samsung vil skrelle Apple i retten</a>

Tja, dette gikk ikke helt Samsung sin vei i Nederland da, men det er salvsagt lov å prøve mer.

 

Samsung loses Dutch case against Apple over 3G patents as court gives meaning to FRAND

http://fosspatents.blogspot.com/2011/10/samsung-loses-dutch-case-against-apple.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Joda, men nå er det ikke hva Apple og Samsung "fortjener" som er min bekymring, det er oss forbrukere. Det er du og jeg som må ta til takke med forsinkelser og suboptimale produkter, og som til syvende og sist betaler advokatehonorarene på begge sider. Har vi fortjent dette?

 

Geir :)

 

Nå er det vel slik at iphone 4s koster nøyaktig det som var forventet, og Samsung driver vel å kaster galaxy s2 etter potensielle Apple kunder i Australia, så det er ingenting som tyder på at du og jeg må betale advokathonorarene i akkurat denne saken. Både Samsung og Apple har økonomisk tyngde, så de har økonomi til å bære disse sakene.

Problemet oppstår den dagen Apple bestemmer seg for å gå etter en liten produsent, som f.eks. hTC. De har på langt nær så mange midler å motstå et søksmål av denne kaliber.

Lenke til kommentar

Advokathonorarer og forsinkelser er nok noe de store selskapene budsjetterer for. De setter ikke opp prisen på grunn av disse spesifikke sakene, den er så høy som den er fordi de vet av erfaring at det vil komme slike utgifter. Hadde de ikke måtte ta høyde for slike saker kunne de holdt lavere priser.

 

Og ja: Små produsenter uten penger i bakhånd vil rammes hardere...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

rart hvordan noen hisser seg så utrolig opp når apple saksøker samsung, men jubler når samsung gjør det samme. synes det er idioti fra begger parter og til syvende og sist går det ut over brukerne.

Så klart det er idioti, men folket jubler når Samsung saksøker Apple fordi Apple saksøkte Samsung på idiotiske småting som at designen var litt lik! Det er Apple som er den store stygge ulven mens Samsung bare vil vinne tilbake terreng og kanskje få en slutt på all saksøkingen fra Apple! Du må ikke tenke så kortsiktig. :( Det kår utover oss ja, men hvis dette er det siste vi ser til de store patentkrigene, så er det jo liksågreit! ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...