Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor fpr jeg tak i krykker?


protoneedhelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næraste hjelpemiddelsentral (ein del av NAV-systemet, så spør etter adressa her) kan sikkert hjelpa deg. Formelt kan dei nok krevja tilvisning frå lækjar før dei leiger ut, men i praksis har eg skjøna dei ikkje er så opptekne av det, så lenge dei SER du treng, og det ikkje er ei slik tid at krykker er mangelvare der (andre dagen med klinkis, til dømes...)

 

Men kvifor ikkje kontakta fastlækjaren din i saka? Alt slikt går mykje greiare då.

Lenke til kommentar

Dra på legevakta eller hjelpemiddelsentralen

hvordan da? skal jeg bare dra til legevakta og spørre om jeg kan låne krykker? Jeg bor i Oslo, men vet ikke hvem/hvor jeg skal kontakte når det gjelder hjelpemiddelsentralen. Fant en side http://www.nav.no/Helse/Hjelpemidler/NAV+Hjelpemiddelsentral/NAV+Hjelpemiddelsentral+Oslo+og+Akershus/Kontaktinformasjon/NAV+Hjelpemiddelsentral+Oslo+og+Akershus.805320894.cms

 

Hvem av dem som står på den siden skal jeg kontakte?

 

Og en ting til, låner jeg krykker gratis fra legevakta/hjelpemiddelsentralen eller kjøper jeg det?

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar

Dra på legevakta eller hjelpemiddelsentralen

hvordan da? skal jeg bare dra til legevakta og spørre om jeg kan låne krykker? Jeg bor i Oslo, men vet ikke hvem/hvor jeg skal kontakte når det gjelder hjelpemiddelsentralen. Fant en side http://www.nav.no/Helse/Hjelpemidler/NAV+Hjelpemiddelsentral/NAV+Hjelpemiddelsentral+Oslo+og+Akershus/Kontaktinformasjon/NAV+Hjelpemiddelsentral+Oslo+og+Akershus.805320894.cms

 

Hvem av dem som står på den siden skal jeg kontakte?

 

Og en ting til, låner jeg krykker gratis fra legevakta/hjelpemiddelsentralen eller kjøper jeg det?

 

 

Hei

Jeg tror du bare ringer nav telefon 21 06 97 00 om du bor i Oslo, og forklarer hva du trenger. Så vil du bli fortalt hvor du akal henvender de.

 

Jeg antar at du må betale for krykkene siden du ikke går via lege, men et googlesøk viser at dette varierer fra kommune til kommune.

 

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...