Gå til innhold

– Nintendo utvikler ny 3DS uten 3D (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler 3DS mister alt nå hva som gjorde den unikt. Blir en Vita bare med dårligere grafikk. Og hva skal man med 2 analog stikker? Bruke touch skjermen til skytespill gir en mye bedre presisjon enn hva man kan få til med analogstikker.

Iphone har ikke analogstikker, men spillene selger bøtter og spann. Hva nintendo skulle ha gjort er å lansere flere gode spill til konsollen og skifte navn på den fordi mange er forvirret og vet ikke at det er DS2 man prater om her, men en oppradert versjon av DSen

Lenke til kommentar

Veldig spekulative rykter - såpass spekulative at jeg finner det overraskende at seriøse medier plukker et opp. Og når de plukker det opp, så burde de også ta med ryktene om at Nintendo skal vise en "extremely big title" på den samme konferansen for å øke optimismen rundt 3DS-en. Et betydelig mer plausibelt rykte spør du meg. Forøvrig er det en feil i artikkelteksten: Nintendo gir bort 20, ikke 10 spill til disse "Ambassadørene".

Lenke til kommentar

To hell with it all .

Så lenge som jeg har min Game Boy Color vil jeg vere lykkelig

Enig. Det er helt utrolig hvor mye søppel som blir lansert nå. Det holder ikke med bare én versjon av konsoller. Neida, man skal minst lansere en ny versjon en gang i halvåret. Forbrukersamfunn er vel et fint ord for slike nyheter som det her.

Lenke til kommentar

"Kildene siden har snakket med mener at Nintendo har mislyktes i å overbevise foreldre om at 3D-funksjonen ikke er skadelig for deres håpefulle små, og at spillgiganten derfor nå vurderer å lansere en redesignet, 3D-fri konsoll under et nytt navn. "

 

Ajaj. Nå var det jo NIntendo som hauset opp at dette kunne være skadelig. Alle spesialister sa det ikke var det, og det er det ikke. Derfor har de seg selv å takk om de mener det er grunnen.

 

Selv tror jeg det handler om at 3D ikke er noe barn er opptatt av som en funksjon. Det er mest foreldre og opp som syntes det er stas.

Lenke til kommentar

Er jo bare å slå av 3d effekten om man ikke ønsker det. Kjøpte 3ds selv etter mye laber mottakelse, noe jeg ikke forstår etter å ha spillt noen uker, 3d effekten i flere spill er fantastisk samt det her kommet mange flere tilter til "voksne" også (bra spill, feks Ghost Recon strategis spillet). 3ds konsollen er knall....

Lenke til kommentar

Føler 3DS mister alt nå hva som gjorde den unikt. Blir en Vita bare med dårligere grafikk. Og hva skal man med 2 analog stikker? Bruke touch skjermen til skytespill gir en mye bedre presisjon enn hva man kan få til med analogstikker.

 

Enig. DS har ikke en analog stikke engang, men den gjorde jobben utmerket for min del. To analoge stikker er litt overkill. Men for å quote A-Team: Overkill is underrated. :p (sorry, bare "måtte" ta en A-Team quote. Fool.) :p

 

Iphone har ikke analogstikker, men spillene selger bøtter og spann. Hva nintendo skulle ha gjort er å lansere flere gode spill til konsollen og skifte navn på den fordi mange er forvirret og vet ikke at det er DS2 man prater om her, men en oppradert versjon av DSen

 

Spill til 3DS koster 400+ spenn. Spill til iPhone koster en tier. Det blir litt feil å sammenligne dem. Er for øvrig enig i de ikke var helt heldige med navnet. DS og 3DS er litt mistenkelig likt, og selve utseendet til 3DS er jo kliss likt DSen, bortsett fra den analoge stikken. Eller flaten, sirkelen, glideren eller hva det nå kalles. :p Det de burde gjøre er nå er ikke å lage en ny generasjon (noe de i praksis gjør om de dropper 3D og gir oss en ekstra spake), men heller satse fullt på Super Mario 3D Land, Kid Icarus: Uprising og Zelda: Four Swords og lage en bundle til hvert av dem. Alle tre bundlene burde hatt en unik ting med i pakken (f.eks en Mario-statue, Link-statue og Kid Icarus-statue som i Star Wars: The Old Republic CE), og gjerne et pent bilde av spillhelten ingravert i selve DSen. I tillegg måtte selve spillet ha vært inkludert i pakken, selvfølgelig. (Four Sword kunne vært ferdig nedlastet). I tillegg kunne de ha tatt med et Anniversary hefte som i SMB Anniversary, men basert på selve spillet og spillserien. Om prisen på toppen av det hele hadde vært det samme som en ny 3DS da den kom eller billigere hadde jeg kjøpt minst enda en. :p

Lenke til kommentar

De burte komme med en Nintendo DS som støtter alle DS spill + GBA spill, som koster rundt 1200 kr. 0 kamera, 0 bullshit 3D. Bare spill, gode kontroller og bra skjermer. Da hadde jeg vært solgt!

Du glemte bra batteri. :thumbup:

Batterilevetiden på en håndhoødt konsoll er veldig viktig for min del.

Lenke til kommentar

De burte komme med en Nintendo DS som støtter alle DS spill + GBA spill, som koster rundt 1200 kr. 0 kamera, 0 bullshit 3D. Bare spill, gode kontroller og bra skjermer. Da hadde jeg vært solgt!

 

det var den første DSen du snakker om? har den fårsat og storfornøyd

 

 

Jeg vet ikke om den støtter 3DS spill, gjør den det? Uansett går det fint ann å lage en billigere DS med bedre skjerm enn den første DS'en. Det var det jeg kunne tenkte meg..

Lenke til kommentar

Nintendo....hva i huleste er det dem driver med om dagen tro? Skal bli interesant å se om dette stemmer....om det gjør så må jeg bare le altså. Snakk om idioti og mageplask! Få fokus på å lage herlige magiske spill Nintendo, skipet synker! Start å tett hullene før det er for sent!

Lenke til kommentar

Nintendo....hva i huleste er det dem driver med om dagen tro? Skal bli interesant å se om dette stemmer....om det gjør så må jeg bare le altså. Snakk om idioti og mageplask! Få fokus på å lage herlige magiske spill Nintendo, skipet synker! Start å tett hullene før det er for sent!

 

Ehh synker, enten er du helt på jordet eller så har jeg missforstått alt. Hva har du hørt\lest?. Om du tenker på at 3ds salget går treigt så er ikke akkurat Nintendo på randen av konkurs som du beskriver her, tvært imot (av hva jeg vet pr nå).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er mulig at jeg har lest feil, men ryktet går vel egentlig ut på at Nintendo planlegger å tone ned 3D-fokuset? Jeg tviler på at de kommer til å fjerne funksjonen.

 

Det kommer nok en ny 3DS-modell i 2012, men jeg er ikke like sikker på om den vil ha to analogstikker.

 

Dette er riktig, men media tolker det som om at det skal komme en maskin uten 3D. Om man hadde lest den franske orginalartikkelen så ville man sett at det er nettopp å tone ned 3D-aspektet som er det som står i den artikkelen som er bakgrunnen for ryktene. Og da har vi ikke en gang tatt med den muligheten at alt kan være nettopp det - bare rykter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...