Gå til innhold

Sniktitt: Might & Magic: Heroes VI (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dei har fårsat mye og jobbe med på beta og er gla for dei insåg det og utsatte spillet, det er mye simplere ein H5 og meir i H3 og litt lettere. men om dei balanserer lagene bedre så kan dette bli veldig bra.

 

einaste eg ikkje liker er sanctum som er eit japansk lag som følest ut som dei bare kom med siden "japansk themed" ting er tingen i det siste i spill og gjøre og så tok dei ut dungeon og akadamiet som var favorit lagene mine.

 

fårsat tidlig og snakke for mye om det siden dei har ein good del tid på og fikse ting, men ryktene seier at campaign og storyen er ferdig så langt

Lenke til kommentar

Eg kan ikkje la vere å tenkje at dei har plukka ut klassikarene Dungeon (Black Dragon) og Tower (Titan) berre for å kunne gje dei ut seinare som DLC. Kven i alle dagar vil ha Inferno i staden for Dungeon? :|

 

Kunne og tenkt meg å høyre litt meir spesifikke detaljar om dei ulike faksjonane, mellom anna. Er musikken fantastisk som i IV eller generisk som i V? Korleis forsvarar utviklaren at det ikkje er nokon Town Screen?

 

Ellers trist at Gamer.no har skribentar som høyrer til "gjere til FPS = modernisere sjangeren"-tankeskulen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
det første som slår mot meg er at spillet benytter seg av 3D-modeller på samme måte som forgjengeren. Ikke spesielt overraskende, men jeg synes serien mistet noe når den gikk over til 3D. Man kan snakke om nostalgi og sjarm, men hovedårsaken er rett og slett at jeg synes spillet så mye penere ut før.

 

Er jo ikke unikt for Heroes-serien dette. Håndtegnet 2D ser og har alltid sett bedre ut enn 3D.

 

eg tenkte at man måtte modernisere sjangeren, litt på samme måte som Fallout-spillene ble modernisert av Bethesda.

 

Ja for det ble det jo et bra spill ut av. :p

 

Ellers trist at Gamer.no har skribentar som høyrer til "gjere til FPS = modernisere sjangeren"-tankeskolen.

 

Edit: Ser jeg ble akkurat slått på den, ja. :thumbup:

 

Gleder meg sånn passe til Heroes 6. Liker ikke at de har fjernet ressurser. Dårlig tegn om de prøver å gjøre spillet mer tilgjengelig.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Jeg tenkte at den unike kombinasjonen mellom rollespill og strategi som serien har presentert gjennom mange år var utdatert og at det ikke var mulig å få mer ut av den.

Makan!

 

Jeg tenkte at man måtte modernisere sjangeren, litt på samme måte som Fallout-spillene ble modernisert av Bethesda.

Dobbelmakan!

 

 

Og godakademiet blir sikkert day 1 DLC. Eller så sparer de den til jul og har en julenissegolem.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Jeg er så glad det er færre ressurser. Jeg hatet å måtte passe på alle sammen, nå slipper jeg å tenke enda mer.

Jeg er glad de fjernet flere borger, for nå slipper jeg å tenke så mye taktikk.

Og at jeg ikke kan se byen, fantastisk, for da slipper jeg å tenke på hvordan den ser ut :roll: .

Håper jeg slipper å måtte bygge for hver tur og, men heller sette en kø slik at jeg fortere kan havne ut i actionen uten å egentlig vite hva jeg gjør.

 

Men svarte da, når kan jeg aktivere nøkkelen min til neste fase i beta? Idag er jo 16.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg klarer bare ikke å ha noe slags håpe for Heroes VI. Som gammel HOMM fan så var det mye jeg ikke likte med Heroes V, og det ser ut til at det samme blir å skje med VI også.

 

Jeg har ikke selv testet betaen, men noen av mine venner har fått testet betaen og tilbakemeldingene jeg har fått har ikke vært alt for positivet.

Lenke til kommentar

Var New World Computing som hadde magi i fingrane. :)

 

Jepp.

 

Jeg vet ikke hvordan spillet er å spille men grafikken er ganske så grusom sammenlignet med gode gamle Heroes of Might and Magic II på skjermbildet over.

 

Jeg syns egentlig det er bra de prøver å gjøre noe nytt for HOMM II og HOMM III kan man spille om igjen akkuratt når man vil, men de nye ideene virker ikke særlig bra.

Det beste (ekstremt usannsynlig dog) hadde vært om Ubisoft hadde fått tak i kildekoden til HOMM II og HOMM III og hyret inn mange av folkene fra New World Computing til å lage noen digre expansion packs til nummer to og tre med masse nye bytyper, militære enheter, landskap og mer.

 

Det blir spennende og se hva folk kan få til med fheores2 i framtiden, men det er ganske så vanskelig for amatører som samarbeider over internett å komme i nærheten av det som New World Computing gjorde.

Lenke til kommentar

Eg kan ikkje la vere å tenkje at dei har plukka ut klassikarene Dungeon (Black Dragon) og Tower (Titan) berre for å kunne gje dei ut seinare som DLC. Kven i alle dagar vil ha Inferno i staden for Dungeon? :|

 

Kunne og tenkt meg å høyre litt meir spesifikke detaljar om dei ulike faksjonane, mellom anna. Er musikken fantastisk som i IV eller generisk som i V? Korleis forsvarar utviklaren at det ikkje er nokon Town Screen?

 

Ellers trist at Gamer.no har skribentar som høyrer til "gjere til FPS = modernisere sjangeren"-tankeskulen.

 

Mye fin musikk, blant annet nyvinninger av musikken fra heroes 2 og 3, noe som blir en sikker vinner blant mange. Såvidt jeg vet (har ikke fulgt så veldig mye med) har det vært veldig stille fra utvikleren angående town view. Har vært ett hett "diskusjonsemne" (bortsett fra at nesten alle er enige), men ser ut som strategien er å ignorere det og håpe at det går over.

Lenke til kommentar

Dem gjør veldig mye riktig i MMH6. For eksempel har di brukt gode gamle musikk stykker fra heile francheisen men med ny twist, som homm2, mm6, homm5 osv, og dette er et av heroes 6 sterkeste sider imo. Kommer til å bli en episk atmosfære. +1

 

Ellers liker eg lite town vinduet, og kan ikke forstå hvorfor gå vekk fra noe som stemmte i samtlige heroes spill :/ rart imo!

 

Resursene kan virke rart for gamle heroes fans, men personlig trur eg ik dette vil ha noe å si, positivt eller negativt.

 

Uansett gleder meg til å få testet det selv, og blir garantert mange timer med heroes 6 fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...