Gå til innhold

Test: Sonos Play:3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det man gjerne kan bruke i dag, er en rimelig Androidpad og gode høyttalere med innebygget forsterker.

Da får man et fleksibelt system med nettradio og avspilling av multimedia. Mediaserver kan man sette opp på egen PC.

 

Jeg kjøpte meg en Squeezebox Boom for en stund siden. Nå bruker jeg den kun som forsterker/høyttaler for min "epad".

Lenke til kommentar

Sonos er tungrodd og hårreisende overpriset.. Lyden er god men akk så mye mer du får for pengene med squeezebox. Den gode gamle squeezeboxen er fremdeles noe av det absolutt beste du kan få på lyd siden, jeg foretrekker duet men men, boom er fantastiks for prisen, ikke så værst lyd heller, samt den er en lek å sette opp, uten kødd med pc software.. alt gjøres på spilleren.

 

Men for all del, smaken er som baken, delt.. Ellers liker jeg sonos sin kontroll app bedre enn logitech sin, men den funker helt greit.

Lenke til kommentar

Eg foretrekker Squeezebox selv, men synes Logitech gjør lite for å komme med noe nytt.

 

Ja, vi fikk Boom og Duett i 2008(!), Radio i 2009 og Touch i 2010. Boom og Duett har gamle OS og således uaktuelt for nye kjøpere i dag. Dvs, burde være, men butikkene selger de siden det ikke er noen nyere alternativer.

 

Så eg frykter Sonos får overtaket på Logitech :/

Lenke til kommentar

Squeezbox Radio støtter Spotify, og koster under 1000 kroner. Hva er det som er så bra med Sonos at det skal koste 2-3 ganger mer?

 

Nå har ikke jeg vært borti Squeezebox i det hele tatt, så jeg kan ikke skrive ut i fra personlig erfaring, men jeg leste noen brukererfaringer på nettet og det virker som om hovedforskjellene er at Squeezebox er litt fiklete å sette opp og kan være litt brysom av og til, men er til gjengjeld billig. Sonos, derimot er dyrt, men er enkelt å sette opp og funker uten problemer.

Det er også endel som klager på at SB ikke støtter UPnP og DLNA, så den krever en påslått pc for å streame musikk, mens Sonos kan streame direkte fra f.eks et NAS.

 

 

Jeg syntes denne posten summerte opp det hele ganske bra:

I’m an AV retailer and sell them both, install them, support them and provide cash refunds for their return. We have hundreds of systems in the field.

 

My advice boils down to this: if you are looking for a hobby feel free to buy a Squeezebox, if you just want to enjoy music buy Sonos, if you value sound quality… none of the above.

 

Our return rate on Sonos is essentially nil, Squeezebox is in the double digits. We never have to point fingers at the PC, router, switch with Sonos because once a single component is hardwired to your switch it is all Sonos hardware responsible for communications. The system is auto-updated, they provide the best tech support in the business and the hardware VERY rarely fails. (and if it does they will exchange it)

 

Squeeze box is cheap, sounds fine, it’s practical and it’s aggravating. If you have the means to buy Sonos, just do it. You might be clever enough (or lucky enough) to keep your Squeezebox humming without ever failing, but you’ll be in the minority. I’m the guy that answers the phone when the irate customer calls the day of their big party and they just cant get the music to work. I get to see the bigger picture.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Squeezbox Radio støtter Spotify, og koster under 1000 kroner. Hva er det som er så bra med Sonos at det skal koste 2-3 ganger mer?

 

Nå har ikke jeg vært borti Squeezebox i det hele tatt, så jeg kan ikke skrive ut i fra personlig erfaring, men jeg leste noen brukererfaringer på nettet og det virker som om hovedforskjellene er at Squeezebox er litt fiklete å sette opp og kan være litt brysom av og til, men er til gjengjeld billig. Sonos, derimot er dyrt, men er enkelt å sette opp og funker uten problemer.

Det er også endel som klager på at SB ikke støtter UPnP og DLNA, så den krever en påslått pc for å streame musikk, mens Sonos kan streame direkte fra f.eks et NAS.

 

Skriver ikke dette for å direkte si deg imot. Stort sett for å gi "en brukers" opplevelser. Har selv Squeezebox Radio, men har ikke prøvd Sonos. Synes ikke SqueezeBox var et herk å sette opp, men tror ikke jeg ville anbefalt en til mora mi. Om det er et pluss eller minus velger jeg å la være en smakssak. Iallefall når den er satt opp tror jeg den er mor-kompatibel kun etter få instruksjoner.

 

Er skeptisk til hvor "lettvint" Sonos-installasjon er om man må bruke en PC (tenker på min mor igjen). Men dog, mulig Sonos vinner på installasjon, men jeg tør påstå at SB (Radio) hevder seg i bruk. Å kunne ligge på sengekanten eller i hengekøya og kunne trykke 1 knapp for å skifte til sin favorittkanal er for min del komfort. I tillegg har SB gode programmer for Android og PC til fjernstyring. Begge spillerne kan fjernstyres, men bare SqueezeBox kan "nærstyres" (tror jeg skal ta patent på konseptet).

 

Har man en NAS med litt funksjoner, kan man kjøre SqueezeServer på disse. Det krever ikke mye, og er som oftest oppgitt i spesifikasjonene på NAS'en. Dog, det er ikke uPnP eller DLNA. Når det gjelder streaming av nettradio/podcasts, behøver ikke en SqueezeBox kontakt med en lokal server. Sier bare for ordens skyld.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...