Gå til innhold

Denne er først i verden med ny teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du ikke at Thundbolt-kabelen er splitta? Ene går til MagSafe for lading, andre til TB for skjerm. Den kan få strøm via kabelen, men den kan ikke lade direkte via Thunderbolt

Jo, selvfølgelig ser jeg at den er splitta, men trodde den kunne lades via Thunderbolt også, my bad.

Lenke til kommentar

Altså, docking station? Skal man da kunne koble tatstatur og mus gjennom skjermen? Hva faen er poenget med det når maskina står der?

 

Og hva er som imponerende med dette når HDMI har høyere båndbredde?

 

HDMI har en kunstig begrensing på 60Hz bilderoppdatering, Displayport har ikke den kunstige begrensingen.

Lenke til kommentar

Altså, docking station? Skal man da kunne koble tatstatur og mus gjennom skjermen? Hva faen er poenget med det når maskina står der?

 

Og hva er som imponerende med dette når HDMI har høyere båndbredde?

 

HDMI har en kunstig begrensing på 60Hz bilderoppdatering, Displayport har ikke den kunstige begrensingen.

 

HDMI kan fortsatt kjøre 60 Hz * 2 og hva skal du med mer en 60 Hz på en PC skjerm, spesielt en med 12 ms, det er jo tydeligvis ikke hva du ser etter når du kjøper en PC skjerm med fuckings 12 ms responstid.

Lenke til kommentar

[snip]

...og hva skal du med mer en 60 Hz på en PC skjerm, spesielt en med 12 ms, det er jo tydeligvis ikke hva du ser etter når du kjøper en PC skjerm med fuckings 12 ms responstid.

 

?

12ms x60 = 720ms

 

..men jeg er ingen ekspert på skjermteknologi, men jeg vet jeg gjerne vil ha mer enn 60 Hz oppfriskning for stødigere desktop.

Endret av khaakon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne er først i verden med ny teknologi

 

Kan dere ikke lage litt bedre overskrifter på ariklene deres?

 

Det hele virker som dere kopierer dinside.no når dere skal finne overskrifter til artiklene deres.

Vi kan alltids bli bedre, feil gjøres, og vi streber alltid etter å finne balansen mellom en ingress som ikke forteller alt, samtidig som den ikke tar saken ut av sammenhengen.

 

Det som er viktig å huske er at tittelen som du her trekker frem, er en del av en større ingress. Målet vårt er at hele ingressen, bilde, tittel, i noen tilfeller overtittel, ingressteskt og lenketekst sammen skal fortelle det generelle hovedpoenget til saken, ut i fra hvordan den er vinklet. Vi bruker i mye større grad enn de fleste andre medier hele ingressen. Mange har kuttet bort hele ingressteksten, og da blir det plutselig langt værre. De totalt fem elementene spiller sammen.

 

Samtidig kan vi ikke røpe hele innholdet i saken, og vi kan heller ikke liste opp et lass med nøkkelord. Det er en balanse midt i mellom vi prøver å treffe. Om vi bommer, si i fra, så tar vi en ny vurdering (noe vi her vil gjøre i morgen tidlig :-)

 

 

 

Lenke til kommentar

Altså, docking station? Skal man da kunne koble tatstatur og mus gjennom skjermen? Hva faen er poenget med det når maskina står der?

Rolig nå... :)

 

Og hva er som imponerende med dette når HDMI har høyere båndbredde?

Du kan bruke Thunderbolt til mye mer en bare å sende et bilde...

Lenke til kommentar

Apple med en periferikabel som kan brukes til "alt" og kan seriekobles.

 

Firewire med støtte for skjermer? Ikke akkuratt stort nytt, spørs om dette lykkes bedre enn firewire gjorde da.

 

 

Er skjermen kompatibel med Windows og/eller Linux i samme grad som Apple-maskinene?

 

Teknologien er ikke periferisk i den forstand at dette blir en egen Apple-greie, det er bare ingen andre enn Apple som har fått ut noen lignende enda. Asus og Samsung (?) er vel de eneste som har sagt at de har en laptop med Thunderbolt på vei, basert på konseptmaskinen til Intel, men disse kommer ikke før til høsten om jeg ikke husker helt feil.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Altså, docking station? Skal man da kunne koble tatstatur og mus gjennom skjermen? Hva faen er poenget med det når maskina står der?

 

Og hva er som imponerende med dette når HDMI har høyere båndbredde?

 

HDMI har en kunstig begrensing på 60Hz bilderoppdatering, Displayport har ikke den kunstige begrensingen.

 

HDMI kan fortsatt kjøre 60 Hz * 2 og hva skal du med mer en 60 Hz på en PC skjerm, spesielt en med 12 ms, det er jo tydeligvis ikke hva du ser etter når du kjøper en PC skjerm med fuckings 12 ms responstid.

 

Du hadde 2 klager:

1. Båndbredde

2. Skjermens forsinkelse

Vi er begge enige om at punkt 2 er noe meget ondt.

 

Dåg, tilbake til noe som er relatert til punkt 1: Jeg har aldri hørt om å kjøre dobbel sending av data over HDMi, er dette altså mulig?

Vis det er mulig å kjøre 120Hz over 1 HDMI kabel, så er det nyheter for meg, så vis det stemmer at dette er mulig, så bøyer jeg megi støvet.

Dog, artikkelens poeng står fortsatt: Thunderbolt er ganske moro.

 

[snip]

...og hva skal du med mer en 60 Hz på en PC skjerm, spesielt en med 12 ms, det er jo tydeligvis ikke hva du ser etter når du kjøper en PC skjerm med fuckings 12 ms responstid.

 

?

12ms x60 = 720ms

 

..men jeg er ingen ekspert på skjermteknologi, men jeg vet jeg gjerne vil ha mer enn 60 Hz oppfriskning for stødigere desktop.

 

Nei, saken er at det tar 12ms fra den får bildet via kablet, til det vises på skjermen.

Lenke til kommentar

Dåg, tilbake til noe som er relatert til punkt 1: Jeg har aldri hørt om å kjøre dobbel sending av data over HDMi, er dette altså mulig?

Vis det er mulig å kjøre 120Hz over 1 HDMI kabel, så er det nyheter for meg, så vis det stemmer at dette er mulig, så bøyer jeg megi støvet.

Dog, artikkelens poeng står fortsatt: Thunderbolt er ganske moro.

 

Det kalles HDMI 1.4 og 3D

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...