Gå til innhold

Konfronterer blærete indieutviklere (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ser indieutviklere med en ordentlig blærete innstilling til dette. Det er som om det ikke kan være godt om det er populært. Og det stemmer ikke

 

Her ligger mye av sakens kjerne, og hvordan kan man egentlig være uenig i dette? Akkurat som at det fins musikk-snobber, fins det spill-snobber som tramper på spill dersom de selger mer enn 2 eksemplarer.

 

Minecraft er indie, ble det dårlig da det ble mainstream og solgte 2 millioner? Eller var det når det solgte 10 millioner? Selvfølgelig ikke, og de som mener det... kan få lov til å mene det. ;)

Lenke til kommentar

Folk "elsker" Idol også, og hjernedøde Hollywood-filmer. Heia indieutviklere!

 

Morsomt å høre en sutrete "legende", som ikke har lagd noe å skrive hjem om på 15 år være sure for at noen har gjennomskuet bløffene hans.

 

15 år? Q3 (2009) Return to Castle Wolfenstein (Q4 2001) Doom 3 (2004)

 

tror å si 15 er å ta litt vel hardt i jeg ^^ men så aner ikke jeg hvor gammel du er eller om du har spilt det meste denne karen har laga ^^

Lenke til kommentar

...

 

15 år? Q3 (2009) Return to Castle Wolfenstein (Q4 2001) Doom 3 (2004)

 

tror å si 15 er å ta litt vel hardt i jeg ^^ men så aner ikke jeg hvor gammel du er eller om du har spilt det meste denne karen har laga ^^

 

De spilla er under 15 år gamle, ja. Men se på de eldre spilla; Wolfstein 3D (1992), Doom (1993) og Quake (1996). De to første begynner å nærme seg 20 år, så 15 år var kanskje ikke så ille likevel? :)

Lenke til kommentar

Doom 3, som var sist spill fra id/Carmack, er jo knall. Carmack er uansett ikke spilldesigner; han er teknologisk ansvarlig. Gleder meg en hel del til Rage, skal bli deilig med et litt mer rett-på-sak skytespill, og visuelt ser det jo glimrende ut.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

i disse dager er vel id spill er jo det samme som crytek sine, veldig avanserte, spillbare techdemoer for å si "se hva du kan få til med vår spillmotor, kjøp den!"

 

Disse selskapene lever av å selge engines, ikke spill. At det blir semigode spill utav dem er mer en bieffekt enn hovedformålet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Amen! Er så lei av snørrunger som tror de har peiling på spill bare fordi de har spilt gjennom Limbo og Braid. Ja, det er svært gode spill, men det er sannelig Call og Duty og Halo også!

rettere sagt, Call Of Duty var gode spill. de er blitt til en pengemaskin nå. jeg er glad det finnes utviklere som tenker konstruktivt og nytt isteden for å gå den samme veien hele tiden som da for eksempel Call of Duty gjør.

Lenke til kommentar

Amen! Er så lei av snørrunger som tror de har peiling på spill bare fordi de har spilt gjennom Limbo og Braid. Ja, det er svært gode spill, men det er sannelig Call og Duty og Halo også!

rettere sagt, Call Of Duty var gode spill. de er blitt til en pengemaskin nå. jeg er glad det finnes utviklere som tenker konstruktivt og nytt isteden for å gå den samme veien hele tiden som da for eksempel Call of Duty gjør.

 

Jeg er ikke noen særlig tilhenger av Treyarch sine COD-spill, men jeg skal ikke ta fra dem at det er gode spill. Infinity Ward har det lille ekstra, så får vi se om det enda er der i November. Men som sagt, jeg kan ikke huske å ha spilt et dårlig COD-spill.

Lenke til kommentar

Amen! Er så lei av snørrunger som tror de har peiling på spill bare fordi de har spilt gjennom Limbo og Braid. Ja, det er svært gode spill, men det er sannelig Call og Duty og Halo også!

rettere sagt, Call Of Duty var gode spill. de er blitt til en pengemaskin nå. jeg er glad det finnes utviklere som tenker konstruktivt og nytt isteden for å gå den samme veien hele tiden som da for eksempel Call of Duty gjør.

 

Jeg er ikke noen særlig tilhenger av Treyarch sine COD-spill, men jeg skal ikke ta fra dem at det er gode spill. Infinity Ward har det lille ekstra, så får vi se om det enda er der i November. Men som sagt, jeg kan ikke huske å ha spilt et dårlig COD-spill.

men de gjør ikke noe nytt, de kjører den samme sikre veien gang på gang. folk kommer til og bli så mettet av hele Call of Duty at de henvender seg til andre spill.

Lenke til kommentar

Har IW fremdeles det lille ekstra når hele kjernen i studioet er borte?

 

Synes forsåvidt ikke "konfrontasjonen" til Carmack traff særlig bra. Det er ikke lave salgstall (enkelte selger til og med bøttevis) og manglende markedsføring som gjør indiespill interessante, men at de kan tillate seg å satse på andre konsepter enn sikre "AAA"-skytespill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Doom 3, som var sist spill fra id/Carmack, er jo knall. Carmack er uansett ikke spilldesigner; han er teknologisk ansvarlig. Gleder meg en hel del til Rage, skal bli deilig med et litt mer rett-på-sak skytespill, og visuelt ser det jo glimrende ut.

 

Feil, doom 3 er ikke knall, det er jall :)

 

Ellers så kjenner jeg meg ikke helt igjen i "hipster-indie-spiller"-karakteristikken, har vært borti svært få av de (om man ikke teller med "grafikk har ingenting å si"-gjengen). Nå synes jeg indie-spill ofte får endel bedre kritikk enn de fotjener, men det er jo tilfellet med mange store titler også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Amen! Er så lei av snørrunger som tror de har peiling på spill bare fordi de har spilt gjennom Limbo og Braid. Ja, det er svært gode spill, men det er sannelig Call og Duty og Halo også!

rettere sagt, Call Of Duty var gode spill. de er blitt til en pengemaskin nå. jeg er glad det finnes utviklere som tenker konstruktivt og nytt isteden for å gå den samme veien hele tiden som da for eksempel Call of Duty gjør.

 

Jeg er ikke noen særlig tilhenger av Treyarch sine COD-spill, men jeg skal ikke ta fra dem at det er gode spill. Infinity Ward har det lille ekstra, så får vi se om det enda er der i November. Men som sagt, jeg kan ikke huske å ha spilt et dårlig COD-spill.

men de gjør ikke noe nytt, de kjører den samme sikre veien gang på gang. folk kommer til og bli så mettet av hele Call of Duty at de henvender seg til andre spill.

 

Det sa de etter MW2. Så kom Black Ops og knuste rekorden til MW2. Det er et markedgruppe som er stadig i endring som kjøper COD, det tror hvertfall jeg. Personlig trenger jeg ikke noe nytt hver gang jeg spiller, av og til holder det med en ny kampanje og oppusset flerspiller. Når det er sagt så er det jo ikke de opplevelsene man husker og kommer tilbake til, men det er grei underholdning. Alt trenger ikke være kunst eller nyskapende, det trenger bare eksistere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...