Gå til innhold

Windows 8 RTM klar i april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare ikke Microsoft går for fort frem nå da, og vi får et nytt Vista eller noe slikt.

Greit at Windows 8 bygger på Windows 7 stort sett, men det bør jo bli noen store endringer slik at det vil være verdt å oppgradere fra Windows 7 til Windows 8.

 

Uansett, gleder meg til første skikkelige beta, og så får vi se om Microsoft har brukt tiden fornuftig.

Av det jeg har sett på de versjonene som ble lekket for noen måneder siden, var det virkelig ikke kjempe mye spennende.

Lenke til kommentar

Dette er vel den viktigste lansering windows lanserer etter xp.Dette begrunner jeg med overgangen til mobile arbeidsplattformer(tab,mobtlf og lignende)dette skal kunne brukes sømløst opp mot nettsky,servere uansett hvor man måtte befinne seg.Dette kommer for fullt i arbeidslivet over alt.Windows har sin klare dominans i dette marked og ser endelig ut til å ha våknet,mener de har sovet etter Xp jeg da men det er nå min mening.Lykke til ;-) ;)

Lenke til kommentar

vel så lenge de har en fornufitg GUI for normale arbeidstasjoner(og dermed meine jeg akkurat det motsatte av detsom blir vist over meg) har jeg ingen problemer med det, står over 8 allikevel da, bortkasta penger om ikke det er noe spesielt viktig som blir oppdatert.

Endret av NoiSe_NOR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

helt enig. Burde da ikke være nødvendig med nytt OS hvert tredje år ??

 

Det er jo et to-hodet monster. På den ene siden vil lansering av for mye nytt på en gang gir deg flere fallgruver, mens på den andre siden sitter bedrifter som gjerne vil gjøre minst mulig testing.

Lenke til kommentar

For de som klager over at Windows 8 kommer "for raskt": Gjør det deg noe om MS lanserer nytt OS hvert 3 år? Om du ikke vil ha 8 er det nå bare å behold 7'ern. :p

Njå, njæh, njah...Man kan så klart velge å beholde et eldre operativsystem, men da får man problemer med at støtten kuttes etter en stund. Da fremstår det jo som litt surt at potensielle sikkerhetshull kan stå gapende, samt at andre kjekke oppdateringer også uteblir. Etterhvert kan også kompatibilitet bli et problem. Hadde de beholdt 7 litt lenger hadde nok disse problemene uteblitt litt lenger.

Lenke til kommentar

For de som klager over at Windows 8 kommer "for raskt": Gjør det deg noe om MS lanserer nytt OS hvert 3 år? Om du ikke vil ha 8 er det nå bare å behold 7'ern. :p

Njå, njæh, njah...Man kan så klart velge å beholde et eldre operativsystem, men da får man problemer med at støtten kuttes etter en stund. Da fremstår det jo som litt surt at potensielle sikkerhetshull kan stå gapende, samt at andre kjekke oppdateringer også uteblir. Etterhvert kan også kompatibilitet bli et problem. Hadde de beholdt 7 litt lenger hadde nok disse problemene uteblitt litt lenger.

 

 

Windows 7 er støttet helt frem til 2015, så det er null problem å klenge seg til det.

 

 

Lenke til kommentar

For de som klager over at Windows 8 kommer "for raskt": Gjør det deg noe om MS lanserer nytt OS hvert 3 år? Om du ikke vil ha 8 er det nå bare å behold 7'ern. :p

Njå, njæh, njah...Man kan så klart velge å beholde et eldre operativsystem, men da får man problemer med at støtten kuttes etter en stund. Da fremstår det jo som litt surt at potensielle sikkerhetshull kan stå gapende, samt at andre kjekke oppdateringer også uteblir. Etterhvert kan også kompatibilitet bli et problem. Hadde de beholdt 7 litt lenger hadde nok disse problemene uteblitt litt lenger.

 

 

Windows 7 er støttet helt frem til 2015, så det er null problem å klenge seg til det.

Okey, da får man med seg sikkerhetsoppdateringer en stund fremover. Allikevel går man helt sikkert glipp av andre applikasjoner som blir Windows 8-eksklusive, selv om de fint kunne fått det med i 7. Husker fortsatt at jeg var lite blid over å måtte bytte fra XP til Vista for DX10 støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...