Gå til innhold

Anmeldelse: inFamous 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart. Crackdown fikk 8/10. Infamous 2 er et bedre spill på alle punkter. I tillegg er det fullstappet med innhold, faktisk uendelig med innhold rent teoretisk sett. Minst en 8/10 for meg, kanskje til og med 9/10.

 

Må nok arrestere deg litt her :)

 

Crackdown fikk riktignok 8 av en annen anmelder her på Gamer, men i mine øyne står det ut som det kanskje eneste sandkassespillet (muligens med unntak av Red Dead Redemption) i de senere år som fortjener 9. inFamous 2 er riktignok et mer moderne spill og er bedre enn Crackdown på enkelte punkter (det er jo tross alt fire år lengre frem i tid), men det klarer ikke gjenskape følelsen fra sistnevnte.

 

Hva innhold angår så er det i mine øyne ikke mengden det kommer an på. Man kan stappe inn så mye man vil, uten at det nødvendigvis er morsomt. A fool with a tool is still a fool.

Endret av EmmJay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel jeg ser at Infamous 1 fikk en 8er og man gir Infamous 2 en 7'er helt ok. Men forskjellige anmeldere. Jeg ser det at selve hovedplottet er litt for tynt iforhold til det første, derav det var mysteriet om hvordan og hvorfor cole fikk sine krefter, her blir det litt platt og tomt. Men karakterne er jo troende, og stemmeskuepillet er perfekt, spesielt Cole i sitt ess under tegneserie "cutscenes". Syns spillet ligger på vipp mellom en 8er og 9er, derav nærmest 9.

 

Utenom det, veldig flott anmeldelse, en 7er er aldri dårlig, er faktisk 2 karakterer over middels, bare mangler det lille ekstra kicket for å nå høyere, for din del :)

Lenke til kommentar

Careface på gamer.no anmeldelser :)

Vil aldri helt ta de seriøst engang. Man ser gang på gang hva som skjer. Mange andre spill får gratis innpass, og har lavere krav og får dermed gode karakterer. Vil gi noen eksempler, men viss jeg gjør det blir jeg stempla som en fanboy... huff

 

Shutting down.

 

Toman

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har bare testet det såvidt i skrivende stund, men personlig syntes jeg at grafikken ikke bare er pen, men meget pen, og jeg synes det er imponerende hva utviklerne her har klart å få til i et "sandkasse" spill. Tar jeg detaljer og framerate her kontra LA-noire så ser man virkelig at her har utviklerne skjønt arkitekturen til PS3.

 

Litt enig med at historien ikke virker så veldig engasjerende, men spillemekanismen og "skuespillet" er jo topp! Så 7 var strengt.

 

Jeg mener at spillet hadde fortjent en sterk 8 helt klart...

 

Nå er det jo svært sjeldent jeg er enig med anmelderene her på gamer.no. :whistle:

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg vel om hvilken karakter han gir :p Karaktersystemet her er jo uansett tåpelig.

 

Men takk for infoen og takk for at du delte dine opplevelser rundt spillet :)

 

Edit: Et tips forøvrig til anmelderne, er å kanskje roe ned litt på sin kunnskap rundt fancy ord og konsentrere seg mer om å skrive ordentlig og forståelig for den gjennomsnittelige leser.

 

"Det diametrale her er at dette er akkurat det spill som" :)

Endret av Dennis Aron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart. Crackdown fikk 8/10. Infamous 2 er et bedre spill på alle punkter. I tillegg er det fullstappet med innhold, faktisk uendelig med innhold rent teoretisk sett. Minst en 8/10 for meg, kanskje til og med 9/10.

 

Må nok arrestere deg litt her :)

 

Crackdown fikk riktignok 8 av en annen anmelder her på Gamer, men i mine øyne står det ut som det kanskje eneste sandkassespillet (muligens med unntak av Red Dead Redemption) i de senere år som fortjener 9. inFamous 2 er riktignok et mer moderne spill og er bedre enn Crackdown på enkelte punkter (det er jo tross alt fire år lengre frem i tid), men det klarer ikke gjenskape følelsen fra sistnevnte.

 

Hva innhold angår så er det i mine øyne ikke mengden det kommer an på. Man kan stappe inn så mye man vil, uten at det nødvendigvis er morsomt. A fool with a tool is still a fool.

 

Dette blir veldig individuelt. Jeg synes det orginale Infamous var mye bedre enn Crackdown f.eks. Kjedet meg gjennom Crackdown, og Crackdown 2 var like dårlig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Careface på gamer.no anmeldelser :)

Vil aldri helt ta de seriøst engang. Man ser gang på gang hva som skjer. Mange andre spill får gratis innpass, og har lavere krav og får dermed gode karakterer. Vil gi noen eksempler, men viss jeg gjør det blir jeg stempla som en fanboy... huff

Anmeldelser blir aldri subjektive og spill kan dermed ikke samles inn under en slags gruppe og sortert etter best/verst. Så å sammenligne det ene og andre spillet kommer du nok ikke langt med.

 

Siden du kjører "careface" på gamer.no sine anmeldelser er det litt forunderlig at du tar deg tid til å skrive innlegg her.

Lenke til kommentar

Er litt on/off med dette spillet, venter nok til jeg kan kjøpe det billig. Forgjengeren var litt kjedelig og kunne aldri måle seg med 'Top Tier' i sjangeren, altså Assassin's Creed 2, men brukbar underholdning var det jo.

 

At denne anmelderen gir spillet 7/10 gjør jo ingenting, det er vel ingen som er så syke at de lar Gamer.no(eller noen andre spillsider) avgjøre hvilke spill de skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Så lenge sammenhengen er såpass enkel å forstå burde ikke slike fremmedord være noe hinder for noen.

Selv om en kan gjette seg frem til hva forfatteren mener, så er det plagsomt når fremmedord brukes feil.

 

Dine hender er fulle av ampere.

Ampere er SI enheten for elektrisk ladning over tid, aka strømstyrke. Setningen gir dermed like mye mening som å si "hender fulle av kilometer i timen". "Strøm" er et bedre ord.

 

Det diametrale her er at dette er akkurat det spill som Grand Theft Auto IV og Red Dead Redemption er dårlige på.

Diametrale forskjeller eller motsetninger er ikke uhørt, men når adjektivet brukes for seg selv, så henspiller det på endepunktene i en diameter eller noe tilhørende diameteren. "Forskjellen her..." eller "Motsetningen her..." gir setninger som ligger nærmere det forfatteren mest sannsynlig søker å formidle.

 

Forøvrig så er det en helt grei anmeldelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal klage på anmeldelsene her så mye!! De fleste av oss følger gamer.no fordi vi synes det er en av de bedre/beste spillsidene.. Hvis du/dere (enkelte av dere) skal klage på hver eneste anmeldelse så skjønner jeg ikke hvorfor dere er på gamer.no, det er mange andre spillsider dere kan whine på...

 

At enkelte klager på anmelder fordi han bruker avansert nork får meg bare til å riste på hodet i fortvilelse, klarer dere ikke forstå mer enn sms og VGnett norsk??!! Å klage på at anmelder kan norsken sin er patetisk!

Lenke til kommentar

Careface på gamer.no anmeldelser :)

Vil aldri helt ta de seriøst engang. Man ser gang på gang hva som skjer. Mange andre spill får gratis innpass, og har lavere krav og får dermed gode karakterer. Vil gi noen eksempler, men viss jeg gjør det blir jeg stempla som en fanboy... huff

 

Shutting down.

 

Toman

 

At sånne som deg slutter å bry deg nok til å ikke poste hvergang man er uenig i tall er en udelt god nyhet. Gamer burde bare stoppe med karakterene, greit nok man mister "leserene" som ikke er i stand til å hente mening ut av en tekst, men det er et ganske begrenset tap spør du meg.

 

Selfølgelig er det individuelt at noen synes Crackdown gjorde ting bedre enn infamous, men dersom forfatteren poengterer hvor han selv står, så er vel ikke det noe problem? Da vet man jo eventuelt selv at man har større sjanse for å like dette spillet også (så kan man legge på en karakter i sitt eget hodet dersom det er så viktig.)

 

Spillet i seg selv kjøper jeg nok når prisen har gått ned.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...