Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Her er en oppsummering fra investormøtet (via neogaf):

 

Wii U:

User accounts: Wii U will have individual user accounts, rather than one system-wide account.

NFC: Near Field Communication ("touch" data transmission from accessories, credit cards, etc... sort of like QR/Streetpass combined) will be built-in.

Online: Miyamoto: "Network has to have a totally new concept to be different."

 

3DS:

NSMB 3DS announced: Planning to release a totally new side-scrolling action Super Mario in 2D as a key title for the Nintendo 3DS in the next fiscal year.

200 3DS titles in development.

Nintendo first-party DLC: Nintendo considering DLC for their own software, mentions "Super Mario" as an example:

"If a Super Mario user gets tired, we can then sell digital extras which will drive extra revenue, encourage higher communication amongst users, and possible increased satisfaction and hardware install bases."

More Swapnote-like apps? Because of the success of Swapnote, Nintendo is considering other strategies to benefit from this social behaviour.

"Path to profits is improve 3DS and focus on software. Super Mario titles will drive a lot of profitability."

60% of 3DS users have connected to the Internet; wants to expand digital offering, but at "infant stage" now.

Iwata: "Nintendo's priority is to satisfy existing 3DS users, as well as to prepare titles that will expand the user base combined with network."

 

General:

Third parties: Several new, previously unconsidered alliances/partnerships with third parties.

Communities: You haven't seen the last of them!

Retail title downloads: 3DS and Wii U both support digital download of retail titles, but... they still aren't quite sure how to implement it just yet.

Item billing: "We should not decline third parties if they want to offer item billing" (paying to unlock content).

DLC: Still planning to offer DLC (possibly talking about their own software), but needs more time to complete its feasibility study on the market and its needs.

More sharing: "Digital will include user to user communications and sharing" (More social networking integration? More Swapnote-like apps? More emphasis on Streetpass/Spotpass?).

Better-paced software + DLC: Nintendo has learnt that it shouldn't have stagnant periods between software launches: can fill the gap, and DLC can extend the life of a title.

Asia: Planning products for Asia, local partners (WiiQue U?) yet to be announced; still issues of copyright.

This will be Nintendo's worst financial year, but Iwata thinks the company can reach break-even on 3DS hardware in Q3 of this year.

Miyamoto still around, Iwata angry at Wired. "Miyamoto is saying his basic work is to create a big hit."

 

Thank you Michan for the summary.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til - etter suksessen med Skylanders har Nintendo bestemt å installere en "NFC"-kontakt (Near Field Communication) slik at kontrolleren kan kommunisere med kort og figurer. Regn med å bli hektet på å samle Pokemon-kort igjen - for nå vil de kunne utgjøre en forskjell i selve spillet.

Lenke til kommentar

Synes jeg leste for en stund siden at Nintendo ikke ville hoppe på DLC-toget. Er selv ingen stor fan av DLC. Føler ofte jeg kjøper 80% av spillet når det kommer DLC som inneholder historeielementer senere. Gjerne bare uker etter spillet er sluppet også. Men om det blir brukt riktig og er billig er det vel greit.

 

Ellers er det flott at så mange som 200 spill er under utvikling til 3DS. Er det kun fysiske spill, eller er det inkludert de på e-shoppen?

 

NSMB til 3DS blir sikkert bra, men jeg hadde heller håpet på et spill ala Super Mario World.

Lenke til kommentar

Jeg hater dlc selv fordi jeg liker å eie alt fysisk for fremtiden, men Iwata sa ihvertfall dette:

 

Please note that Nintendo, as a software maker, does not plan to deploy businesses where our consumers cannot know in advance which item will appear as the result of their payment and they have to repeat the payments and, before they know it, they end up spending a huge amount of money in order to obtain the items they originally wanted to purchase. As a software maker, Nintendo believes that its packaged software should be sold to our consumers in a form so that the consumers will know in advance that they can enjoy playing the software they purchased just as it is. We believe that our consumers will be able to feel more secure if we offer our add-on content as an additional structure in which those who love the game will be able to enjoy it in a deeper way for a prolonged play time.

 

Så de er nok oppmerksom på problemene med dlc. Vi får håpe de følger det opp også, og at det ikke bare er snakk.

 

Jeg vil også helst ha New Super Mario World - men det kan jo hende det er det spillet vil bli. Virker rart om det skal bli enda en NSMB klone ihvertfall.

Lenke til kommentar

Vår helt Arino bryner seg på en gammel kjenning i denne episoden.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HTpSGJyHHQs#t=84s

 

Castlevania 3 (NES), we meet again! *smerte*

Det geniale med han er at han aldri blir sinna eller whiner, han bare ler og fortsetter, selv om han dør 20 ganger på samme bossen (I Mega Man 3 episoden). Spiser litt godteri, tar på en eller annen patch i panna, Kommer seg videre til slutt.

Tror enda ikke de har gitt opp et spill uten å se ending-skjermen på showet. Blir han for sliten og det er mørkt ute, kan han fortsette i neste episode.

 

Det er så herlig å se på at han plages på samme stedene jeg gjorde, og nesten sitte og rope til skjermen hva han skal gjøre. Han satte seg fast på stage 7 i 7,5 timer før han plutselig klarte det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg hater dlc selv fordi jeg liker å eie alt fysisk for fremtiden, men Iwata sa ihvertfall dette:

 

...As a software maker, Nintendo believes that its packaged software should be sold to our consumers in a form so that the consumers will know in advance that they can enjoy playing the software they purchased just as it is. We believe that our consumers will be able to feel more secure if we offer our add-on content as an additional structure in which those who love the game will be able to enjoy it in a deeper way for a prolonged play time.

 

Så de er nok oppmerksom på problemene med dlc. Vi får håpe de følger det opp også, og at det ikke bare er snakk.

 

For meg høres det mest ut som tåkeprat for å ro seg unna et mer konkret svar. Den siste setningen i sitatet er jo mer eller mindre definisjonen på en DLC, og spørsmålet om brukeren "can enjoy playing the software they purchased just as it is" er jo også i høyeste grad et definisjonsspørsmål. Selv de mest ekstreme DLC spillene som CoD kan jo fint nytes uten noen DLC utvidelser, og på den måten passe inn under Iwata sin argumentasjon.

 

Egentlig litt vanskelig å trekke noen konklusjon utifra det Iwata sier her. Først sier han at forbrukeren ikke skal se seg nødt til å bruke ekstra penger for å nyte spillet fullt ut, samtidig som han sier at de skal lage add-on content som utdyper spillopplevelsen videre. Det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre. Mange spillere kan sikkert fint nyte et nytt Zelda selv om de ikke har de 3 ekstra DLC historiekapitlene, men for mange vil det likevel være helt nødvendig å skaffe seg alt for å ha en komplett opplevelse. Det er jo nettopp dette som er problematikken rundt DLC, og så lenge Nintendo i det hele tatt har tenkt til å tilby ekstra pakker med innhold kan de ikke unngå problemet.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes en inngangspris på 4-500 er det største problemet, hvis man attpåtil skal kjøpe tilleggspakker blir det uspiselig.

 

Hvis den første bolken kostet f.eks 200,- ville det vært mer spiselig å kjøpe "Neste episode" til samme pris senere. Jeg innser at den første bolken kanskje måtte hatt mindre innhold, men tross alt er det vel bare 10% som fullfører spillene.

 

Jeg vil gå så langt som å si at kanskje 100,- kr og 5 timer gameplay kunne vært en grei måte å lansere et nytt spillkonsept. Det ville jeg kjøpt uten å stusse et sekund. Hvis man får mer for pengene, bruke man til syvende og sist flere penger.

Lenke til kommentar

Vår helt Arino bryner seg på en gammel kjenning i denne episoden.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HTpSGJyHHQs#t=84s

 

Castlevania 3 (NES), we meet again! *smerte*

Det geniale med han er at han aldri blir sinna eller whiner, han bare ler og fortsetter, selv om han dør 20 ganger på samme bossen (I Mega Man 3 episoden). Spiser litt godteri, tar på en eller annen patch i panna, Kommer seg videre til slutt.

Tror enda ikke de har gitt opp et spill uten å se ending-skjermen på showet. Blir han for sliten og det er mørkt ute, kan han fortsette i neste episode.

 

Det er så herlig å se på at han plages på samme stedene jeg gjorde, og nesten sitte og rope til skjermen hva han skal gjøre. Han satte seg fast på stage 7 i 7,5 timer før han plutselig klarte det.

 

Klarte og klarte :p han fikk jo et papir med koden til siste level, og enda han fikk det , så feilet han kraftig . Jeg hater et par castlevania spill , mest av alt Simons Quest :)

Lenke til kommentar

Håper ikke det faktum at vi får et nytt Mario spill til 3ds "snart" betyr at vi ikke får et til "Wii U" lanseringen. Hadde vært så supert om vi endelig fikk et knall Mario spill ved lanseringen av en nintendo konsoll. Tror nok det ville hjulpet veldig bra på salget også.

 

Ellers må de komme med noen virkelig gode andre spill om det blir kjøp veld lansering for meg, og nei Pikmin 3 hjelper ikke, så aldri det store med Pikmin. Virket på meg litt som folk klamret seg til det fordi det var noe av det eneste nye skikkelige spillet Myamoto hadde skapt på lenge, som var en ny ip. Vel det og at Gamecube ikke hadde så mange superspill. Men what do I know.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Pikmin er en fantastisk serie etter min mening, men den er langt fra mainstream nok til å kunne være den store tittelen på Wii U-lanseringen.

 

Som jeg skrev for noen sider siden, så har EAD Tokyo nå to studioer, og det ene har jobbet med et ukjent prosjekt siden Super Mario Galaxy ble sluppet i 2007. Anser det derfor som MEGET sannsynlig at vi får se deres spill enten til lanseringen, eller like etter. Jeg vet du ikke er like glad i 3D-Mario som i 2D (og det gjelder egentlig meg også), men Super Mario Universe vil ihvertfall gjøre konsollen til dag minus en-kjøp for meg.

 

Castlevania 3 er forøvrig det vanskeligste av alle nes-spill - jeg fatter ikke at noen har klart å spille gjennom dette på en faktisk nes.

Lenke til kommentar

Super Mario 3D Land har solgt 5 millioner på hardware på 15 millioner, synes det er ganske bra jeg?

 

Men jeg er enig i at om de søker å nå ut til så mange kundegrupper som mulig, så er 2D-Mario, Wii Sports Universe, Wii Fit U osv veien å gå. Men om de har en periode alene på markedet, så tror jeg de gjør lurt i å lansere en del påkostede spill som Super Mario Universe, Smash Bros 4, Metroid 5 og Zelda Wii U tidlig slik at de også får utnyttet den fordelen. For ikke å snakke om noen nye IP-er.

 

Trodde uansett diskusjonen gikk på hva vi personlig ønsket, og det var vel egentlig det jeg uttalte meg ut ifra :)

Lenke til kommentar

Noen som vil spekulere litt i hvem Iwata tenker på med dette utsagnet:

 

"Third parties: Several new, previously unconsidered alliances/partnerships with third parties."

 

Personlig tror jeg Lego er en av de, og at de vil forsøke å bruke salg av Lego på samme måte som Activision har brukt figurer i Skylanders. I så fall vil Lego City Stories (som er bekreftet til lanseringen) bli gigantisk for barn.

Lenke til kommentar

Vår helt Arino bryner seg på en gammel kjenning i denne episoden.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HTpSGJyHHQs#t=84s

 

Castlevania 3 (NES), we meet again! *smerte*

Det geniale med han er at han aldri blir sinna eller whiner, han bare ler og fortsetter, selv om han dør 20 ganger på samme bossen (I Mega Man 3 episoden). Spiser litt godteri, tar på en eller annen patch i panna, Kommer seg videre til slutt.

Tror enda ikke de har gitt opp et spill uten å se ending-skjermen på showet. Blir han for sliten og det er mørkt ute, kan han fortsette i neste episode.

 

Det er så herlig å se på at han plages på samme stedene jeg gjorde, og nesten sitte og rope til skjermen hva han skal gjøre. Han satte seg fast på stage 7 i 7,5 timer før han plutselig klarte det.

 

Klarte og klarte :p han fikk jo et papir med koden til siste level, og enda han fikk det , så feilet han kraftig . Jeg hater et par castlevania spill , mest av alt Simons Quest :)

 

Ja det gikk visst ikke helt etter planen, hehe. 8 timer på ett brett, jeg ville ha gitt meg etter 1 time. Viljestyrke kan man ikke ta fra karen.

Jeg syns faktisk Simon's Quest er et av de beste. Jeg liker at det er så mye "roligere" enn de andre spillene. Man så begynnelsen på Metroidvania-spillene, med inventory, kjøpe nye våpen, skaffe penger.

Det som er kjipt er at alle tingene er så fordømt dyre, så man må grinde cash for å ha råd. Og grindinga består stort sett av å gå frem og tilbake mellom to lette skjermer til man har nok.

"What a terrible night to have a curse"-modus er greit for grindinga, får jo dobbelt så mye penger for alle fiendene da. Men puzzlene er hysterisk dårlig forklart, så man må jo ha en strategy guide enkelte steder hvis man ikke er synsk. Hvordan skulle man vite at man skal equippe en hvit krystall, crouche i 10 sekunder ved en fjellvegg, så kommer en tornado og plukker deg opp og tar deg videre? Simons Quest er det eneste CV-spillet jeg har fullført helt bortsett fra Symphony of the Night. Han kan i det minste være glad for at det ikke er usynlige hull i gulvet som i SQ.

 

Lurer veldig på hva den hvite plasterlappen de setter i panna gjør. Er det en form for nikotinplaster for å få mere energi? Han setter det jo på når han begynner å faile mye. Er jo fullt mulig at de bruker det som erstatning for å røyke inne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Simons Quest er meget bra, det er jeg helt enig i. Puzzlesene er som du skriver alt for vanskelige, men det at man kan utforske hele den transylvanske landsbygden i et ganske rolig tempo, er utrolig digg. Og jeg synes ikke grindingen er så gale, hvis man vet hva man skal gjøre, så runder man hele spillet på noen få timer - ikke akkurat et tegn på at det krever mye grinding. Men litt er det jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...