Gå til innhold

Anmeldelse: Fable III (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takler virkelig ikkje spillet.

Sanctum er jævla stygt, savner minimap og inventory.

Folka på spelet har ikkje noke bra å sei.

Du må opne kister for å få nye skills osv.

Istedenfor å nyte landskapet så følger du etter englestøv som glitrer gjennom heile spillet.

Virkelig dårlig Fable spill!

Lenke til kommentar

 

Men at Fable spillene kommer på PC!??! er noe av det dummeste jeg ser! er som GOW på pc.....noe dritt!

 

Det er ganske allmenn kunnskap at Fable 1 + TLC på PC er den mest solide Fable 1-opplevelsen. Selv kjøpte jeg det til gamle-Xboxen da det var nytt, for noe som virker svært lenge siden.

 

Runarbs: Fable 2 kom aldri til PC :)

Lenke til kommentar

Helt enig! Fable 1 var kjemebra og gleded meg som en drittunge til Fable 2, MEN det var dritt!

og samme med nr 3:(

 

Men at Fable spillene kommer på PC!??! er noe av det dummeste jeg ser! er som GOW på pc.....noe dritt!

Synes også dette var litt merkelig...

Altså Fable var på pc først så ser egentlig det som en naturlig ting at dette skal være på pc.

Fable 2 var nå ikke så forferdelig etter min mening. Men 3ern kan jeg ikke uttale meg helt om enda.

Skal spilles snart på pcen :D

Lenke til kommentar

Noen som vet om nivået uten regenererende helse blir eller har blitt patchet inn på Xbox?

 

Portejobben forsvarer tydeligvis ikke tidsbruken. Du kan ikke bruke et halvt år på en port og så glemme å tilpasse den delen av interfacet du bruker mest tid i (eiendomskartet) til musestyring. Hele "intetface"-greiene (hø hø) Molyneux har lagt sin elsk på fungerer neppe noe bedre på PC heller, men der er det snarere snakk om et fundamentalt tåpelig design.

 

Uansett, Steamsalg hvis du ikke likte retningen Fable 2 tok. Om du hadde det sånn høvelig morsomt med det, så er Fable 3 en jevnt over en koselig revolusjon, full av knusktørr britisk humor. Har også et visst potensiale for gjenspilling - iallefall en ekstra gang som det kjønnet du ikke valgte først.

 

Også verdt å merke seg at modellen for forandring i forhold til attributter er tonet ned fra Fable 2, så du ser ikke ut som kjærlighetsbarnet til The Hulk og en sleggekaster fra det ukrainske kvinnelandslaget anno 1975 (med blå striper i ansiktet) ved spillets slutt.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg likte egentlig aldri Fable 1 selv. Fable 2 er et av de beste spillene jeg noen gang har spilt på X360 og Fable 3 var rimelig bra, men et godt stykke ifra toeren.

Det er slik jeg føler det også.

 

Fable III er solid, men det kunne ha trengt et noen ekstra måneder i ovnen. De hadde endt opp med en flott kake dersom de hadde luket bort glitchene og integrert Traitor's Keep i hovedhistorien før spillet ble lansert.

Lenke til kommentar

Hadde ikke xbox på den tiden, så det ble Fable TLC på meg! Synes at spillet var suverent, og jeg har i etterkant målt alle action-rpg opp mot TLC. Da spesielt kampsystemet, som har så finfin flyt at endorfiner produseres gjennom hele opplevelsen! Assassin Rush..oh maj gawd!

 

Har kost meg masse med både Fable 2 og 3, men mer med 2 enn 3. Denne 3'ern hadde litt for mange irritasjonsmoment i form av bugs, hvor det hele toppet seg med at jeg datt gjennom gulvet da jeg sloss mot balverines i slutten av "The Masquerade". Jeg gikk på oppdagelsesferd under bakken og endte til slutt opp i et fall mot noe bunnløst. Loadet jeg siste save var jeg fortsatt i bunnløst fall, men heldigvis gikk det bra med en restart av boxen. Da tok saven meg tilbake til starten av "The Masquerade". =S! Grunnen til at dette har brent seg fast er at jeg synes "The Masquerade" var dørgende kjedelig, og ble forbannet over å måtte spille gjennom det 2 ganger!

 

Det jeg savner mest i fable 2 og 3 er muligheten til å vokse seg større og sterkere enn alle! Mulig det bare er meg, men synes det ble til kokepunktet kjedelig med alt ulvemonsterslaktet som måtte til, særlig i 3! Tok for lang til å downe sprettballene...Da spesielt etter endgame, som første til at fable 3 fort tok sin plass hos de andre støvsamlerne. Husker ikke helt opplevelsen i endgame content hos 2, men vet at jeg spilte dette en god stund.

Lenke til kommentar

Om dette spillet har makeløs fin grafikk lurer jeg på hva som sies om The Witcher 2? :D

 

Ellers lurer jeg på om dette har like usannsynlig dårlig combat som Fable 2 hadde på Xbox360? Trykk en knapp for angrep og hold inne for et hard slag var vel det eneste? Den oversimplifiserte kontrollen er så inderlig hat for min del

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Det er greitt å hugse på at Fable III er ganske langt frå det vi kan kalle eit "hardcore" spel. Det er eit spel som er lett å kome i gong med uavhengig av kor mykje erfaring du har med spel frå før, noko som og var eit poeng for Lionhead. Kampsystemet er definitivt enkelt samanlikna med ein del andre spel, men det treng ikkje betyr spelet er dårleg. Heller at smaken din dikterer meir avanserte saker.

 

Å samanlikne grafikken med The Withcer 2 blir ganske meiningslaust. Blir som å samanlikne eit CGI-bilete med eit måleri. Når det er sagt er Witcher 2 veldig lekkert.

Lenke til kommentar

Fable III er fortsatt en dårlig konsoll port, grafikken på PC er ikke gitt noe høyere kvalitet enn et spill for minst 5 år siden og det suger GPU% som en tørst kamel, selv nitriste WOW har bedre grafikk på low. Ellers er 100% av GUIet konsollifisert uten hensyn til mus og tastatur. Konsoll->PC port 1/10.

 

Så langt i starten av spillet har det bare vært arkade RPG, men god story.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...