Gå til innhold

Foto

Intervju om The Elder Scrolls V: Skyrim, del 2 (PC, PS3, X360)


52 svar i denne tråden

#1 Odesseiron

Odesseiron

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 732 innlegg
  •   26. august 2008

Skrevet 11. mai 2011 - 15:54

Her er andre og siste del av vår massive spørsmålsøkt med erfarne Todd Howard.

Les hele saken
  • 0
Lasse Lervik
Journalist, PressFire.no

Følg meg på Twitter!

#2 Kakebakelate

Kakebakelate

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 037 innlegg
  •   27. februar 2007

Skrevet 11. mai 2011 - 16:16

Lurer på hvordan kontrollsystemet kommer til å fungere på pc. Eller om det blir så konsollifisert at man må koble til xbox stikka til pcen for at det skal være behagelig å spille.
  • 0

Mvh Runar.
last.fm


#3 Bone

Bone

    Bruker

  • Medlemmer
  • 8 676 innlegg
  •   28. mai 2003

Skrevet 11. mai 2011 - 16:19

Jeg gleder meg og gruer meg..

Gleder meg til å spille, gruer meg til å irritere meg over eventuelle ting som burde ha vært anderledes for å bli et godt rollespill..

Men, jeg krysser fingrene mine! Kjøpes og prøves skal det nå i hvert fall..
  • 0

#4 junkish

junkish

    Bruker

  • Medlemmer
  • 191 innlegg
  •   24. september 2004

Skrevet 11. mai 2011 - 16:44

klarer ikke bestemme meg om jeg skal kjøpe dette på pc eller 360.
er jo mest kos foran tven, men igjen tipper det flyter bedre på pc
  • 0

#5 DagensDag

DagensDag

    Bruker

  • Medlemmer
  • 484 innlegg
  •   9. januar 2009

Skrevet 11. mai 2011 - 16:45

Takk igjen!
  • 0

I see you like to chew, maybe you should chew

ON MY FIST!


#6 Kakebakelate

Kakebakelate

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 037 innlegg
  •   27. februar 2007

Skrevet 11. mai 2011 - 16:46

Ville ha valgt pc med tanke på modifikasjoner. Men vet jo ikke om spillet vil bære preg av konsollifiseringen.
  • 0

Mvh Runar.
last.fm


#7 Error

Error

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 584 innlegg
  •   4. februar 2008

Skrevet 11. mai 2011 - 16:52

For å være ærlig blir jeg bare mer og mer skeptisk til Skyrim. Spesielt etter å ha lest del 1 og 2 av dette intervjuet. Er ikke få setninger som har fått meg til å rynke på øyenbrynet, og det virker for meg nesten som om de har laget et xbox spill med en PC-versjon slengt etter seg.

Nå har jeg ikke prøvd spillet selv, så det er selvsagt bare spekulasjoner, men det virker vitterlig litt spesielt.

I tillegg ser det ikke ut som karen har helt bakkekontakt. Angående huler i Oblivion:

Det var ikke noe galt med dem, men de kunne ha vært bedre

What?
Det var vel omtrent en hule i hele Oblivion, som ble brukt om og om igjen. Det var katastrofalt, og langt ifra "okay".

Og følgende:

– Hvorfor tok det fem spill før vi fikk se drager?

– Det er noe alle spør oss om – flerspiller og drager. For det første så synes vi at det er litt klisjé. Vi har aldri sett et spill håndtere drager slik Jurassic Park håndterer dinosaurer. Vi ville gjøre det skikkelig. Hva skjer hvis den jager meg? Hvordan reagerer en by hvis jeg drar den med? Hvordan føles det å slåss med en drage? Når vi først valgte å ta dem med så var Skyrim rett setting.


Er det bare meg, eller motsier han seg selv til de grader her?

Og til slutt:

– Ja, man velger retning med styrestikka. Det er også mulig å utføre ulike kombinasjonsangrep, hoppe bakover og slike ting.


Hvorfor snakker han om konsoll-versjonen? Er det en spesifikk grunn til det? (f.eks. at han viste frem spillet på konsoll).

Må si at skepsisen kommer snikende
  • 0

#8 DagensDag

DagensDag

    Bruker

  • Medlemmer
  • 484 innlegg
  •   9. januar 2009

Skrevet 11. mai 2011 - 16:58

Jeg deler din skepsis, men det virker som de virkelig prøver å fikse det. Bare les hva han sier om huler. Husk at dette er en person som snakker for selskapet. Han må velge ordene sine forsiktig, samtidig så er denne oversatt. Ta alt med en klype salt :p
  • 0

I see you like to chew, maybe you should chew

ON MY FIST!


#9 Kakebakelate

Kakebakelate

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 037 innlegg
  •   27. februar 2007

Skrevet 11. mai 2011 - 16:59

Settningen med styrestikka fikk meg til å undre litt også. Lurer på hvordan de har tenkt å fikse det når man bruker mus.
  • 0

Mvh Runar.
last.fm


#10 Lakus

Lakus

    Bruker

  • Medlemmer
  • 22 680 innlegg
  •   24. mars 2006

Skrevet 11. mai 2011 - 17:15

På samme måte som i Oblivion og Morrowind. Retningen du beveger deg i avgjør hva slags angrep du slenger ut.
  • 0

#11 Argoniel

Argoniel

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 717 innlegg
  •   10. april 2011

Skrevet 11. mai 2011 - 17:28

– Vi lager dem fortsatt i byggesett, og det er noe vi har gjort siden Terminator: Future Shock. Forskjellen er at vi har blitt bedre til det. Vi har blitt bedre til å gjøre omgivelsene mer organiske og benytter flere byggeklosser. Det er for eksempel mange typer grotter i spillet. Overgrodde mosegrotter og ishuler er noen av dem. Vi har også en grotte inne i en isbre og imperiefort. Til sammen er det nok fem eller seks generelle byggesett, men innad i dem er det mye variasjon.


Usj! De hulene bli da veldig like med andre ord. Trur ikke mye på at det blir MYE forandring innad i disse.




SKEPTISK!
  • 0

Nothing more than skill


#12 Odesseiron

Odesseiron

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 732 innlegg
  •   26. august 2008

Skrevet 11. mai 2011 - 17:40

For å være ærlig blir jeg bare mer og mer skeptisk til Skyrim. Spesielt etter å ha lest del 1 og 2 av dette intervjuet. Er ikke få setninger som har fått meg til å rynke på øyenbrynet, og det virker for meg nesten som om de har laget et xbox spill med en PC-versjon slengt etter seg.

Nå har jeg ikke prøvd spillet selv, så det er selvsagt bare spekulasjoner, men det virker vitterlig litt spesielt.

I tillegg ser det ikke ut som karen har helt bakkekontakt. Angående huler i Oblivion:

Det var ikke noe galt med dem, men de kunne ha vært bedre

What?
Det var vel omtrent en hule i hele Oblivion, som ble brukt om og om igjen. Det var katastrofalt, og langt ifra "okay".

Og følgende:

– Hvorfor tok det fem spill før vi fikk se drager?

– Det er noe alle spør oss om – flerspiller og drager. For det første så synes vi at det er litt klisjé. Vi har aldri sett et spill håndtere drager slik Jurassic Park håndterer dinosaurer. Vi ville gjøre det skikkelig. Hva skjer hvis den jager meg? Hvordan reagerer en by hvis jeg drar den med? Hvordan føles det å slåss med en drage? Når vi først valgte å ta dem med så var Skyrim rett setting.


Er det bare meg, eller motsier han seg selv til de grader her?

Og til slutt:

– Ja, man velger retning med styrestikka. Det er også mulig å utføre ulike kombinasjonsangrep, hoppe bakover og slike ting.


Hvorfor snakker han om konsoll-versjonen? Er det en spesifikk grunn til det? (f.eks. at han viste frem spillet på konsoll).

Må si at skepsisen kommer snikende



Angående den dragebiten så har han uttalt at de endelig følte at de kunne lage drager på så storslått og imponerende vis som de ønsket. Det er der "Når vi først valgte å ta dem med"-biten kommer inn. Presentasjonen ble gjort på en Xbox 360, som er åsaken til at han snakker om styrestikker.
  • 0
Lasse Lervik
Journalist, PressFire.no

Følg meg på Twitter!

#13 Error

Error

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 584 innlegg
  •   4. februar 2008

Skrevet 11. mai 2011 - 17:46

Vel, det er i alle fall noe beroligende, men tviler uansett på at jeg forhåndsbestiller.
  • 0

#14 SoiRaM

SoiRaM

    Bruker

  • Medlemmer
  • 430 innlegg
  •   23. april 2011

Skrevet 11. mai 2011 - 18:56

Gleder meg helt sykt :-D
ser frem til disse 500 timene fremfor pc skjermen med dette spillet :p
Takk for denne artikkelen :)
  • 0
Don't go to bed angry, plot your revenge.

#15 Kvalatad

Kvalatad

    Bruker

  • Medlemmer
  • 189 innlegg
  •   1. august 2006

Skrevet 11. mai 2011 - 19:04

– Blir det barn i spillet?

– Ja, det blir barn i spillet.

– Kan de slås bevisstløse?


HA HA! Tatt ut av sammenheng var denne veldig morsom!

Spille rollespill for å finne unger å denge dei helseløse.
  • 0

#16 Bulletus

Bulletus

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 367 innlegg
  •   15. november 2007

Skrevet 11. mai 2011 - 19:13

Grafikken er faderimeg veldig bra :)
  • 0
295 gtx , core I7 950 4.1GHZ , 6gb ddr3 1600mhz , Samsung syncmaster 26",

#17 Ironmann

Ironmann

    Bruker

  • Medlemmer
  • 712 innlegg
  •   24. juli 2005

Skrevet 11. mai 2011 - 19:46

"Hvordan håndterer dere laug og organisasjoner i dette spillet?

– Dette snakker vi ikke om enda."




Dark Brotherhood og Thieves Guild and I'm in=)

Det er vel det som er det største salgsargumentet for meg siden main quest i Oblivion var meh for min del





  • 0

#18 aphelion3

aphelion3

    Bruker

  • Medlemmer
  • 795 innlegg
  •   19. januar 2006

Skrevet 11. mai 2011 - 20:27

– Blir det barn i spillet?

– Ja, det blir barn i spillet.

– Kan de slås bevisstløse?

For et helt utrolig nerdete spørsmål!! :!:

For øvrig deler jeg skepsisen til flere her, og mine forventninger er stilt ned til 0 igjen. På den måten kan jeg kun bli positivt overrasket. Det MÅ jo bli bedre enn Oblivion, og det led jeg meg tross alt gjennom...

Liker dårlig at det er ubegrenset med drager. Liker respawning generelt veldig, veldig dårlig. Gothic 2 gjorde alt dette helt riktig imo.

P.S: Tips til Todd: Gjør hester slik som Red dead redemption. Om ikke annet funket i hvert fall disse veldig bra her...

Dette innlegget har blitt redigert av aphelion3: 11. mai 2011 - 20:29

  • 0

#19 Cloudemyx

Cloudemyx

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 073 innlegg
  •   14. april 2006

Skrevet 11. mai 2011 - 20:46

Vi har også en grotte inne i en isbre og imperiefort.

Åh! Gjett om jeg gleder meg til å utforske de.

Lurer på hva Todd tenkte da dere spurte om det går ann å slå barn bevisstløse. Litt av et spørsmål. :evil:
  • 0

I went to Skyrim and all I got was an arrow in the knee.
Every day, Cloudemyx single-handedly saves the world… Using only his thumbs.


#20 Locrin

Locrin

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 796 innlegg
  •   31. mai 2007

Skrevet 11. mai 2011 - 21:07

"En av designerne våre satte faktisk inn en tilfeldig hendelse jeg kom forbi, hvor jeg endte opp med å bli jaget av tre dager og jeg tenkte «hvem i alle dager har gjort dette?». Jeg følte meg som Frodo i Ringenes Herre: To Tårn og ble virkelig vettskremt. Så jeg ba ham fjerne det."


Men, men... Å være vettskremt og løpe for livet fra en stærk fiende er jo noe av det morsomste som finnes i slike spill.
  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere