Gå til innhold

Hobbiten blir høyteknologisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil filmfølelsen bli beholdt når det filmes med 48 fps eller vil det bli seendes ut som noe som er filmet med et videokamera? Tenker da på den 180° lukkermekanismen som finnes i filmkamera.

Når bilderaten dobbles er det da bare å halvere lukkertiden så blir effekten akkurat det samme som før?

Lenke til kommentar
Fra før av er det kjent at Hobbiten også skal spilles inn i 3D med hele 30 spesialutviklede kameraer kalt EPIC, som er i stand til en ultra-HD-oppløsning på 5120x2700 og en frekvens på hele 120 bilder per sekund. Det er uvisst om Hobbiten skal spilles inn i denne høye oppløsningen.

 

Regner med at det skal stå Avatar 2 på en av disse :)

Endret av DjShugaA
Lenke til kommentar

Dette skremmer meg, jeg liker 24fps i film, den har en slags "tradisjonell-lagg".

 

Så mye tekniske detaljer er helt flott i en sci-fi film, der passer det på en måte inn, men i fantasi-middelalder sjangeren kan de godt holde seg på samme matte som LOTR filmene av hva "gammeldags" cinematography angår.

 

***Når jeg leser litt mer så sies det at 48fps blir langt mer behagelig for visning i 3D. Det gjør saken noe lettere å forstå for meg ihvertfall.

Håper vi får en Blu-ray utgivelse i 2D med 24fps for oss som ikke har så mye til overs for 3D.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Jeg bare håper Bergen Kino faktisk gidder å sende 2D-versjonen. De sendte jo aldri Tron: Legacy i 2D, og for meg som nesten ikke har dybdesyn, er det altså ikke noe poeng i å se 3D-filmer. Så jeg håper de sender 2D-versjon på kino omtrent samtidig som 3D-versjonen. Ellers får jeg bare vente til den kommer på Blu-Ray eller DVD. For jeg gidder søren ikke å kaste penger ut vinduet på en dyrere 3D-versjon av kinofilmen når jeg uansett ikke får noe utbytte av det.

 

Når det er sagt gleder jeg meg veldig til filmen, og tror Martin Freeman kan bli en glimrende Bilbo Baggins.

Lenke til kommentar

Vil filmfølelsen bli beholdt når det filmes med 48 fps eller vil det bli seendes ut som noe som er filmet med et videokamera? Tenker da på den 180° lukkermekanismen som finnes i filmkamera.

Når bilderaten dobbles er det da bare å halvere lukkertiden så blir effekten akkurat det samme som før?

 

Så lenge du skyter 48fps med 360° lukker så vil motion blur pr.frame. bli det samme. I tillegg så er det utviklet Motion blur tools" for etterarbeidet hvis man vil ha mer.

 

 

Det er mulig den første Hobbit ikke kan vises i full 4K 3D oppløsning, men når nr.2 kommer så er mest sannsynlig prosessor boards for 4K DLP projektorer ferdig utviklet å installert.

 

Det er sund at de fleste 4K projektorene i Norge er fra Sony. De vil ikke kunne vise 4K 3D i full oppløsning.

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=A2m2x8qJcGQ

 

 

 

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke verdens største filmtek-entusiast, men er det bare jeg som ikke har skjønt hvorfor det er så bra med 24FPS og "gammeldags" "lagging"?

 

Lagging og alt som ikke er helt jevne bevegelser er noe jeg registerer veldig tydelig, og synes er utrolig ubehagelig. Jo jevnere bildet er jo bedre synes nå jeg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...