Gå til innhold

Homefront ga aksjesjokk (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge Eurogamer falt nemlig aksjen til utgiver THQ utrolige 20 prosent i går. Ekspertene mener det skyldes den kjølige mottakelsen Homefront har fått. Så langt ligger det berømmelige snittet på Metacritic på 72. Det vil si at spillet har fått et snitt på litt over 7/10 av anmeldere.

Er dette ett tegn på at karakter inflasjon? 7/10 bør ikke være en dårlig karakter, selv for de som har andre karakter kriterier enn gamer.no.

--

 

Om ca fire timer single player kampanje stemmer så må jeg avvente anmeldelsen til gamer.no før jeg evt. kjøper dette. Har sett frem i mot dette, må innrømme at jeg ikke har satt meg helt godt nok inn hvilket fokus (single/multiplayer) spillet har, men fikk et inntrykk av at det var ett single player spill. Er single player delen som interesserer meg, for multiplayer skyting så dekker BC2 mitt behov.

Lenke til kommentar

men så er eurogamer sykt negativt til spillet

 

han klager på hovedpersonen ikkje snakker(irrelevant)vansklig og sette seg inn i angrepet, klager på lite story bakk personene

 

at man følger ein direkt linje i spillet (som alle MoW,CoD spill er like, du går ein vei og slik er det)

 

klager på må vente på ai (gear of war anyone? army of 2? med ai)

 

klager på collecting stuff som ubruklig (warbands og andre ting i alle slaks spill) og lista gå videre....

 

trur anmelderen ikkje liker eller ikkje spillt mye skytespill og har nettop tat dette i hånden etter spillt gjennom dragon age 2 (om du ser kontrastene han klager mest over) e

 

men så igjen er ikkje eurogamer ein veldig pålitlig anmelder

http://www.eurogamer.net/articles/alone-in-the-dark-review?page=3

alone in the dark er og bli dritspill og kjent som " testen for vilken anmelder som er og stole på"

 

men er enig det eg har spillt så er det ikkje top klasse og ganske kort,derfor det er multiplayer, men minst ville git 7 og kansje 8 av 10

Endret av RoaRawR
Lenke til kommentar

Jeg forventer absolutt ikke 9/10 for å kjøpe et spill.

 

Men jeg er ikke spesielt keen på å bruke 599 på et spill jeg gjør meg ferdig med på en kveld.

 

Dette har med å gi forbrukerne valutta for pengene de bruker på spillet. Det holder ikke å slenge på flerspillermodus og si at dette er primært et flerspillerspill, spesielt ikke når de markedsfører spillet som et historiedrevet spill.

Lenke til kommentar

Har 4 timer noko betydning då om det er kvalitet?

Når spillet koster hva det koster, så ja det gjør nok det. Jeg har ingenting imot korte, gode spill når de også er priset i forhold til det som f.e. Half-Life 2 Episode 2... men å betale 500 kroner for 4 timers spilling er LOLZ.

 

Og så er ikke Homefront akkurat kvalitet på likt nivå som HL2 heller. Som anmeldere sier er kampanjen smått kjedelig.

 

Flerspiller-delen ser heller ikke revolusjonerende ut. De har tydeligvis blandet sin middelmådige Frontlines: Fuel of War med Call of Duty.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Jeg håper utviklere snart dropper det ensidige "vi skal være den mp-shooteren med unlocks alle skal spille"-fokuset og begynner å lage kampanjer igjen. Litt innovasjon hadde heller ikke skadet. Homefront sine manglende toppkarakterer kommer ikke av at det er noe mekanisk galt med spillet, men fordi det er tre-fire år for sent ute. En CoD-klone slutter ikke å være en CoD-klone selv om den foregår i de amerikanske forstedene, som tydeligvis var det THQ satset på. Dette blir nok et typisk Steamsalg-spill.

Lenke til kommentar

Jeg forventer absolutt ikke 9/10 for å kjøpe et spill.

 

Men jeg er ikke spesielt keen på å bruke 599 på et spill jeg gjør meg ferdig med på en kveld.

 

Dette har med å gi forbrukerne valutta for pengene de bruker på spillet. Det holder ikke å slenge på flerspillermodus og si at dette er primært et flerspillerspill, spesielt ikke når de markedsfører spillet som et historiedrevet spill.

 

 

piratebay all the way, bedre å laste ned enn å bruke penger

Lenke til kommentar

Har 4 timer noko betydning då om det er kvalitet?

Når spillet koster hva det koster, så ja det gjør nok det. Jeg har ingenting imot korte, gode spill når de også er priset i forhold til det som f.e. Half-Life 2 Episode 2... men å betale 500 kroner for 4 timers spilling er LOLZ.

 

Og så er ikke Homefront akkurat kvalitet på likt nivå som HL2 heller. Som anmeldere sier er kampanjen smått kjedelig.

 

Flerspiller-delen ser heller ikke revolusjonerende ut. De har tydeligvis blandet sin middelmådige Frontlines: Fuel of War med Call of Duty.

 

Jeg er helt enig. Etter å ha blitt skutt i filler gang på gang uten å ha sjanse til å slå tilbake i Battlefield 2142, Battlefield: Bad Company 2 og Medal of Honor når jeg prøvde dem online er jeg ikke interesset i flere online FPS-er, så da står det på single-player. Homefront kan være så bra som det vil, men 4 timer er for lite. Dessuten er det jo ikke akkruat nytt med invasjon av USA. Både Red Alert og World in conflict dreide seg om det, og det er sikkert mange flere. Riktignok er de ikke FPSer, men likevel.

 

Det som bekymrer meg mest er at det er så hypet uten å leve opp til det. Senest i dag leste jeg et preview av Duke Nukem Forever, og den gode nyheten er at "no one buys a franchise to make just one game." Den dårlige er at AIen løper rett frem uten å tenke på taktikk, modellene ser utrolig dårlige ut (unntatt Duke, selvsagt) og selve gameplayer er stort settbare run'ngun til kjedsomhet. Hype er en ting, men selv de mest hypede spillene kan være tragiske greier når vi først spiller dem.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Etter å ha blitt skutt i filler gang på gang uten å ha sjanse til å slå tilbake i Battlefield 2142, Battlefield: Bad Company 2 og Medal of Honor når jeg prøvde dem online er jeg ikke interesset i flere online FPS-er, så da står det på single-player. Homefront kan være så bra som det vil, men 4 timer er for lite. Dessuten er det jo ikke akkruat nytt med invasjon av USA. Både Red Alert og World in conflict dreide seg om det, og det er sikkert mange flere. Riktignok er de ikke FPSer, men likevel.

 

Er det ingen som husker Freedom fighters ? det var en invasjons-fps med story i massevis.

Lenke til kommentar

Inflasjon i karakterene til tross, en så kort kampanje frister vel egentlig ikke. Jeg er ikke direkte motstander av en flerspillerdel, men som Zealuu påpeker: det begynner å bli på tide med en solid kampanje igjen. Og Homefront hadde da virkelig potensialet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...