Gå til innhold

Kommentar: Revolusjon eller sleivspark? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange feiler å se potensialet i et slikt produkt, og mange hevder at de trenger en kontroller (og ikke minst knapper) for å spille. Den er jeg med på, MEN jeg ser for meg en fremtid for Kinect som involverer en lur kombinasjon av kontroller og Kinect-sensor i de største spillene.

 

F.e. i et FPS kan jeg se for meg at man styrer bevegelsene med gamepad og sikter og slår (kniv/melee) med å bevege kontrolleren foran Kinect-kameraet, samt gir squad-ordre ved å bruke stemme. Det høres jo ut som en fantastisk kombinasjon.

 

Synd at MS velger å gi ut produktet med et fåtall "casual" spill i stede for å vise produktets virkelige potensial...

Lenke til kommentar

Å snakke til Xboxen er noe av det som interesserer meg mest, så da holder jeg meg på benken til jeg kan snakke til den, enten på norsk eller engelsk. Det er tøft å kunne navigere i dashbordet med Kinect, men det er ikke verdt over tusen kroner (ihvertfall ikke for en amputert og begrenset versjon!). Spill som interesserer meg uteblir også, foreløpig. Kanskje det kan komme noe moro i Portal? For eksempel å lene seg inn i portaler og snu på hodet for å se rundt? Tiden vil vise. :)

Lenke til kommentar

Tja, End War har iallefall aldri mistolket noe jeg har sagt enda. Ett Rainbow 6 spill til xbox derimot mistolket "Flash and clear" til "Frag and clear".

 

Per idag har jeg ikke plass til noe slikt og derfor heller ingen ønske om det. Samme gjelder Wii, jeg kan ikke hoppe rundt som en idiot og det å sitte i stolen/sofaen og vifte med en kontroll fjerner hele poenget for min del.

Lenke til kommentar

Mange feiler å se potensialet i et slikt produkt, og mange hevder at de trenger en kontroller (og ikke minst knapper) for å spille. Den er jeg med på, MEN jeg ser for meg en fremtid for Kinect som involverer en lur kombinasjon av kontroller og Kinect-sensor i de største spillene.

 

F.e. i et FPS kan jeg se for meg at man styrer bevegelsene med gamepad og sikter og slår (kniv/melee) med å bevege kontrolleren foran Kinect-kameraet, samt gir squad-ordre ved å bruke stemme. Det høres jo ut som en fantastisk kombinasjon.

 

Synd at MS velger å gi ut produktet med et fåtall "casual" spill i stede for å vise produktets virkelige potensial...

 

Kombinasjon av Kinect og Move hadde vært best.. hvorfor bruke gamepad når du kan bruke move kontroller.. Kombinasjonen gamepad og kinect krever at du har begge armer på gamepad, evt holder gamepad med 1 neve til tider.. det er litt kronglete.

en PS move der du også kan bruke resten av kroppen + stemmer hadde vært det beste fra begge løsninger.

(jeg vet at PSmove støtter stemmer og resten av kroppen, men det er så mye dårligere enn kinect)

Lenke til kommentar

Tror forsovet ikke det er så mye galt i produktet til Microsoft. Tror heller at det tar litt tid på å bli vant til å lage spill til dette. Når det kommer til hvorfor Microsoft har pushet på familie spill, er rett og slett fordi det er et utrolig stort marked på disse spillerne. Det handler i første omgang å dekke kostnaddene som har gått med på å lage denne tingen, så tror jeg de deretter tar det over til litt mer av den hardcore spill mengden. Er godt mulig jeg tar feil, at den faktisk ikke har teknologien som skal til for å tilfredstille oss gamere, men det er et spennende produkt de har kommet med.

Lenke til kommentar

Har bestilt kinect og gleder meg til å teste det. Satser på den ligger på posten i ettermiddag!

 

Er ellers enig at jeg også ser det største potensiale med kinect + kontroller. Det å sitte og vinkge med henda i lufta når jeg vil spille forza frister lite, men å kunne bruke ratt og pedalene mine mens kinect registerer hodebevegelser slik at jeg kan kikke rundt i bilen tror jeg kan bli kult. Såklart må det være responsivt nok og ikke vingle rundt som om man har festa kamera på en nikkedukke ;)

 

Det er vel også usb-tilkobling, så dukker vel opp artige "mods" til PC også etterhvert.

Lenke til kommentar

"I Kinect Adventures får du til dømes levande pokalar der du (ikkje) kan bruke mikrofonen for å spele inn ei setning pokalen seier. I staden står du igjen med å gjere nokre rørsler den levande pokalen vil utføre. Det er slikt ein lett kan bli forvirra av."

 

Det går å legge til stemme i Adventures. Man må bare passe på at muligheten for å bruke Kinect til chat er skrudd PÅ.

Man burde fått beskjed om dette ingame, men tok ikke meg lange tiden finne det ut.

Lenke til kommentar
Der USA får lov til å snakke direkte til Xboxen sin for å spele av filmar, eller som eit viktige element i fleire spel, kjem ikkje desse funksjonane til Noreg før til våren. Dette betyr altså at du ikkje får bruke stemma di i spel som er laga for det, eller bruke nokon Kinect-funksjonar som brukar lyd.

Selv om man har Engelsk som systemspråk? At den ikke skjønner Norsk sånn fra starten av er vel forståelig, men å bare låse det totalt ute virker ganske idiotisk.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Har bestilt kinect og gleder meg til å teste det. Satser på den ligger på posten i ettermiddag!

 

Er ellers enig at jeg også ser det største potensiale med kinect + kontroller. Det å sitte og vinkge med henda i lufta når jeg vil spille forza frister lite, men å kunne bruke ratt og pedalene mine mens kinect registerer hodebevegelser slik at jeg kan kikke rundt i bilen tror jeg kan bli kult. Såklart må det være responsivt nok og ikke vingle rundt som om man har festa kamera på en nikkedukke ;)

 

Det er vel også usb-tilkobling, så dukker vel opp artige "mods" til PC også etterhvert.

 

Ser ikke helt for meg hvordan dette kan bli "bra". Vrir du hodet sideveis for å "se" til sidene så må øynene fortsatt se rett fram for å se TV'en. Det føles bare unaturlig ut, og er det for sensitivt (liten bevegelse som skal til) så skal det ikke mye til før skjermenbildet begynner å vingle slik du nevner. Kansje "tilte" hodet kan fungere litt bedre da man fortsatt ser rett fram, men unaturlig det også :-)

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan kInect blir bortimot slaktet av norske medier mens den får bra kritikker nesten alle andre steder. Har nok med at vi norske medier er litt for glade i Sony, særlig dagbladet og vg. De kjører jo på med pro playstation and anti xbox artikler hele tiden.

 

Den har ikke fått god kritikk overalt, så din påstand er rimelig feil.

 

Jeg får gjenta meg selv om kinect, ikke noe for meg, wii var godt nok for meg, og selvom kincet kommer til å bli bedre og bedre, gjennom software updates, så tviler jeg på at folk ender med å spille gears of war 3 med kinect.

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se noen utenlandske kommersielle medier si at Kinect er dårligere enn Wii. Noe VG og Dagbladet klarer.

 

 

Fra IGN: "The system requires a lot from users in order to work effectively, and rearranging your room to play games is far from ideal. Delay between the player's and the screen is also a significant problem, it will certainly stand in the way of more advanced gaming applications. "

 

Fra Joystiq:

"For all the talk of revolutionizing the Xbox 360 experience and making gaming more natural/ accessible, it's bordering on absurd how broken Kinect is when it comes to something as simple as working in your home. Microsoft conceived a potential game-changer with Project Natal, it just seems like Kinect was born prematurely. "

 

Fra Engadget:

"If Kinect Adventures is the equivalent of Wii Sports Resort, Kinect Sports is just plain Wii Sports -- and we don't say that in a good way. Games like bowling felt inaccurate in the same way Kinectimals had an "underhanded throw" issue, and table tennis has a huge amount of leeway in how you swing -- on numerous occasions, a forehand in real life would turn into a backhand in order to make the on-screen shot. Additionally, for whatever reason, the sensor had a hard time keeping track of our hand, violently shaking the cursor despite our relatively-still position in lighting conditions"

 

++ fra de fleste siter jeg har sett som har testet Kinect.

Lenke til kommentar

Fikk kinect i dag, og jeg digger det, syntes det har mer enn move (som ikke har blitt brukt etter sports champions var ferdig).

 

Tror det har mer potensiale, og er ikke en Wii klone som ps3 move er.

 

Digger det ihvertfall, og jeg lar meg ikke affisere av hva andre syntes, og forteller om et produkt de aldri har prøvd, det blir bare så lavmål

Lenke til kommentar

Kinect pluss en kontroller type nunchucken til Wii tror jeg ville fungert godt for å ta hånd om "gå-bevegelsene".

Om utviklere bare er åpne for nye løsninger, gjerne kombinere gammelt og nytt, kan nok Kinect ha stort potensiale, også innen mer "hardcore"-delen av spillsjangeren.

Siden jeg har fint lite interesse for spill som går ut på å vaske vinduer og "whack-a-mole"-opplegg håper jeg store utviklere ser og utnytter potensialet til skikkelige spill i denne teknologien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...