Gå til innhold

Kommentar: Revolusjon eller sleivspark? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok der vi har mye av målgruppen til kinect.

Barn.

Wii\Move\Kinect vil aldri bli det store for hardcore gamere.

Alle som har prøvd kinect hos meg har klart å spille uten noen instruksjoner fra meg.

Du stiller deg foran tv'n, også spiller du.

Muttern hadde ikke klart wii\move uten instruksjoner.

Endret av klabbus
Lenke til kommentar

Må si jeg er fornøyd. Ser stort potensialet, som ikke blir helt utnytta i Kinect Adventures, spillet som fulgte med da jeg kjøpte den. Men også det er gøy. Særlig hvis noen kamerater stikker innom, kan jeg se for meg mye moro med det. Som vors-aktivitet er det jo ypperlig.

 

Sensoren fungerte godt (nok) etter min mening, og jeg var i utgangspunktet litt skeptisk. Den er littegrann treig til å registrere bevegelsene, men det påvirka ikke spillopplevelsen i nærheten av så mye som jeg frykta.

Ja, det krever litt plass, men de aller, aller fleste vil finne en løsning på det, uten å måtte flytte til et større hus. Forresten kan jeg fint ligge i senga og bla rundt i menyene, det er ikke noe problem.

 

Da jeg først starta opp Kinect var rullegardinene på rommet dratt ned (så ikke naboene skulle tro jeg var blitt gal), og det var forøvrig blitt mørkt ute. Det eneste lyset jeg hadde på var fra én enkel lampe, rett og slett fordi jeg ikke tenkte på at det kunne bli et mulig problem. Men det ble det ikke. Eller, det opplevde jeg ikke som et problem. Det kan jo bli morsomt å se om den fungerer enda bedre i fullt dagslys i morgen.

 

At mange gir den dårlige anmeldelser virker for meg litt rart. Det var heller ikke store følelser som flomma gjennom meg da jeg fikk bla gjennom menyene for første gang (med hånda i løse lufta). Det føltes ikke så spesielt, som om det var slik man burde kunne forvente at det skal være. Det føltes naturlig, og det sank inn litt seinere, at det var vel akkurat det som var hensikten.

 

 

Forresten vil jeg legge til noe til de som sier at "dette er ikke for hardcore-gamere". Nei, hvis du BARE spiller MW2/Black Ops, så er det jo ikke for deg. Selv vil jeg nå kalle meg for en "hardcore-gamer" (selv om jeg ler litt av uttrykket), men det er ikke dermed sagt at jeg ikke har det moro med Kinect. Variasjon er moro, og jeg tror de fleste hardcore-gamere har godt av å komme seg opp av sofaen litt.

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se noen utenlandske kommersielle medier si at Kinect er dårligere enn Wii. Noe VG og Dagbladet klarer.

 

 

Fra IGN: "The system requires a lot from users in order to work effectively, and rearranging your room to play games is far from ideal. Delay between the player's and the screen is also a significant problem, it will certainly stand in the way of more advanced gaming applications. "

 

Fra Joystiq:

"For all the talk of revolutionizing the Xbox 360 experience and making gaming more natural/ accessible, it's bordering on absurd how broken Kinect is when it comes to something as simple as working in your home. Microsoft conceived a potential game-changer with Project Natal, it just seems like Kinect was born prematurely. "

 

Fra Engadget:

"If Kinect Adventures is the equivalent of Wii Sports Resort, Kinect Sports is just plain Wii Sports -- and we don't say that in a good way. Games like bowling felt inaccurate in the same way Kinectimals had an "underhanded throw" issue, and table tennis has a huge amount of leeway in how you swing -- on numerous occasions, a forehand in real life would turn into a backhand in order to make the on-screen shot. Additionally, for whatever reason, the sensor had a hard time keeping track of our hand, violently shaking the cursor despite our relatively-still position in lighting conditions"

 

++ fra de fleste siter jeg har sett som har testet Kinect.

 

Jeg sa kommersielle medier, ikke spillsiter. Telegraph i England f.eks. USA today osv.

 

At nerder på spillsiter finner feil som de overdriver er jo selvsagt.

 

Har nå testet Kinectimals.

 

Mine 4 små, fra 2-11 + mor, syns dette var veldig bra. :)

 

Ikke fullt så praktisk å ha sensoren under tv-en, 2 åringen min springer hele tiden i veien for denne, hehe.

Men må si jeg liker det, kinect saken altså. Skal teste litt mer voksne spill senere. So far so good. 8 av 10.

 

Skal være bedre å ha sensoren over tv'en.

Lenke til kommentar

Anmelder som har klart å skru av kinect for chat bare..

 

Nei det har eg faktisk ikkje gjort, men eg skal vel greie å finne ut av det.

 

Har fjerna Kinect Adventures frå artikkelen sidan det tydelegvis berre er eg som ikkje har fått tatt opp stemma mi :)

 

Xbox Guide -> Chat & IM -> Kinect Microphone -> On

 

Da skal alt gå bedre vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Anmelder som har klart å skru av kinect for chat bare..

 

Nei det har eg faktisk ikkje gjort, men eg skal vel greie å finne ut av det.

 

Har fjerna Kinect Adventures frå artikkelen sidan det tydelegvis berre er eg som ikkje har fått tatt opp stemma mi :)

 

Xbox Guide -> Chat & IM -> Kinect Microphone -> On

 

Da skal alt gå bedre vil jeg tro.

 

Hehe, eg veit kvar det ligg.

 

Så for å ha det heilt klart, den er på. Skal sjå nærare på det i morgon. Mogleg ny lydkalibrering kan gjere noko med det.

Lenke til kommentar

Da jeg først starta opp Kinect var rullegardinene på rommet dratt ned (så ikke naboene skulle tro jeg var blitt gal), og det var forøvrig blitt mørkt ute. Det eneste lyset jeg hadde på var fra én enkel lampe, rett og slett fordi jeg ikke tenkte på at det kunne bli et mulig problem. Men det ble det ikke. Eller, det opplevde jeg ikke som et problem. Det kan jo bli morsomt å se om den fungerer enda bedre i fullt dagslys i morgen.

Mye (synlig og/eller sol-) lys er neppe Kinects venn når det kommer til trackingen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6CFoOFZ6ifc&hd=1

Lenke til kommentar

Kinectimals, meget bra, Adventures meget bra, Dance Central passer best for det kvinnelige kjønn. Fighter Uncaged var kult, ikke 100% nøyaktig, men godt nok. Ble rimelig sliten etter en 3-4 matcher. Gleder meg til å prøve flere spill fra Ubisoft.

 

Jeg må skaffe meg et sånn adapter til å feste kinecten oppå TV-en, passet best der syns jeg, samt at "field of view" ble utmerket, samt at små kidsa ikke greier å stå i veien for sensoren.

 

Topp underholding. :)

 

Anbefales, gleder meg til spill utvalget blir større. Mye bedre enn Wii + man får en ypperlig workout.

 

Godstolen må vike og kondisen øker. Terningkast 5.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjøpt kinect og samtlige spill som er lansert til den er jeg meget fornøyd. Har erfaring med sony og nintendo sin versjon og må si Kinect sin sensor er laangt bedre. Den er presis og setter du Kinect opp ordentlig (plassering og plass) så er dette produktet enestående og en absolutt revolusjon.

 

Nå skal det sies at alle lanserings spill er meget begrenset i forhold til det kinect kan, men for å utnytte dette må spillprodusenter faktisk legge inn flere muligheter for sine spill i sammarbeid med kinect.

 

De fremtidige spillene vil nok slå pusten ut av deg. De tingene som er begrenset for øyeblikket er grafikk og muligheter. Sensoren fungerer 100% til det den skal hvertfall.

 

Kinect vil nok ikke gå ned i pris med tiden, men å vente til de geniale spillene kommer er en ide.

 

Se for deg Uncharted Drake , og du styrer alt av hopp,skyting,sikting,klatring osv osv osv..

 

For stemmebruk og stemmeaktivering,må det ventes 2\3 mnd.

Lenke til kommentar

Etter en del testing kan jeg si at Kinect fungerer godt. Kinect Adventures er artig når man har noen å spille med og Fitness Evolved er et glimrende treningsprogram for oss som ikke synes det er gøy å trene i gruppe i en sal. Thumbs up!

 

Jeg ser frem til at Kinect blir brukt i "større" spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...