Gå til innhold

Limbo-gjengen satser videre (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DR.Case Zero kan jo tenkes var billigere fordi folk kjenner til serien og derfor er det større sannsynlighet at det ville bli kjøpt enn f.eks et helt nytt produkt som jo Limbo er.

Haha! Skjønner ikke helt logikken din her, gitt.

Du mener at folk er mer tilbøyelige til å betale store summer for et nytt/ukjent spill enn for et spill i en velkjent, suksessfull kvalitetsserie? Jeg vil påstå akkurat det motsatte. Kjøper du et spill du har ingen erfaring med tar du selvsagt sjanser... og du tar gjerne sjanser når prisen er hyggelig.

 

Det er akkurat derfor brettpakkene til Modern Warfare 2 er latterlig overpriset: massene elsker spillet og vil gjerne bla opp grove summer for et par-tre nye brett. Så lenge de er med på det er det bare for Activision å presse prisene opp og le hele veien til banken.

 

World of Goo solgte meget godt til dels fordi det var et smått genialt spill, men også fordi prisen gjorde at folk gjerne tok sjansen. Limbo derimot må stole på at de gode anmeldelsene vil være nok. Og det er de forsåvidt.

Lenke til kommentar
Haha! Skjønner ikke helt logikken din her, gitt.

Du mener at folk er mer tilbøyelige til å betale store summer for et nytt/ukjent spill enn for et spill i en velkjent, suksessfull kvalitetsserie? Jeg vil påstå akkurat det motsatte. Kjøper du et spill du har ingen erfaring med tar du selvsagt sjanser... og du tar gjerne sjanser når prisen er hyggelig.

 

Jeg sier ikke at det er tilfelle, det er en MULIGHET, på samme måte som det er en mulighet at de bommet stygt på pris-forslaget på siste økonomimøtet, på samme måte som de kan ha hatt uante utgifter som vi ikke er klare over (som representanten for spill-selskapet jo sier i intervjuet så hadde de en ganske så fin avtale i tilfelle det skulle bli tap, kanskje høyere pris på produktet er en konsekvens av det?).

Det kan også hende at Konami bommet stygt på prisen, eller at de tenkte de skulle være såpass greie med prisen siden det jo kun er en prequel?

 

Det er akkurat derfor brettpakkene til Modern Warfare 2 er latterlig overpriset: massene elsker spillet og vil gjerne bla opp grove summer for et par-tre nye brett. Så lenge de er med på det er det bare for Activision å presse prisene opp og le hele veien til banken.

 

Selv om Activision har gitt Gamere verden over inntrykket av at de er gjerrige kryp så betyr det ikke at alle spill-selskap liker å sette blodpriser på produktene sine.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det jeg uttalte i forrige post nødvendigvis er tilfelle, men det kan være et av flerfoldige faktorer.

DR.Case Zero kan jo tenkes var billigere fordi folk kjenner til serien og derfor er det større sannsynlighet at det ville bli kjøpt enn f.eks et helt nytt produkt som jo Limbo er.

 

 

Nå skal det nevnes at det var en artikkel om Case Zero her på Gamer, der sa skaperne at de gikk i minus med det. Det var mest ment til å være god reklame og skape hype rundt Dead Rising 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...