Gå til innhold

Ingen nye serier fra oss nå (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, men hvor ligger problemet i å ta en serie fra en plattforms generasjon til den neste? Skulle jo tro at om de hadde laget et godt spill nå kunne de brukt det neste i serien som en next-gen releasetittel. Ved å allerede ha en forgjenger (forutsatt at den er god) ville oppfølgeren solgt bra. Enda mer med tanke på at det ville vært en launch-tittel. Og ikke bare en launch tittel, men en oppfølger til et allerede anerkjent spill.

 

Om det hadde vært jeg som sto i butikken og lurte på hvilket spill jeg skulle kjøpt til den nye Playstation 4 maskina mi, ja da ville jeg valgt en tittel jeg allerede kjente til. For det vil garantert bli gitt ut mye dritt ved neste generasjonshopp og dermed vil det lønne seg å ha en merkevare noen kjenner til.

 

Skrev dette fra telefonen så beklager om det ble litt surrete, men jeg synes bare det er en litt teit avgjørelse av Ubisoft.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som typisk korttenkt sparegris svada fra folk med for store kontoer og for lite teft.

Med tanke på hvor mye vi (jeg jobber i elektrobransjen) selger av pakkeløsninger på konsoller

ser jeg ikke hvordan det kan være noe negativt å utvikle nye IP'er fram mot neste generasjon.

 

For å snu på det Lakus brukte som eksempel; hvis Diablo 3 kom ut på konsoll og var PS4 eksklusivt,

ville du kjøpt PS4 eller XBOX1080? Å kunne ha mulighet til presale på flere titalls tusen

enheter for en oppfølger av en kjent IP må jo kunne sies å være en gullkantet mulighet.

 

Og så har vi det faktum at det alltid, med noen verdige unntak, er de IP'ene som utvikles

sent i en konsollgenerasjons levetid som virkelig står igjen som klassikere og mesterverk

av spillteknikk/grafikk. Mye takket være dev-tools utviklet over lang tid og optimalisert til

den nåværende generasjonen.

 

Det er ALLTID mer kostbart å utvikle en stor AAA tittel på ny arkitektur, dette lukter...

Lenke til kommentar
Spill som ikke er «triple A» er ikke lønnsomme lenger.

Litt urovekkende med tanke på bredde og utvalg. Men det kommer også an på hva man regner som lønnsomt, eller hvilke krav man stiller til avkastning på investert kapital. Dette er muligens en konsekvens av størrelse, man blir nødt til å stille større krav til lønnsomheten for å vedlikeholde en sunn økonomi.

Forhåpentligvis er det nok andre som er villig til å satse på "ikke triple A" titler med lavere krav til inntjening eller større villighet til å ta sjanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...