Gå til innhold

Anmeldelse: Divinity II: Ego Draconis (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil absolutt anbefale at du venter til de har patchet spillet. Veldiig dårlig optimalisert å mange bugs. Sitter selv med Athlon 64 x2 6400+ 8gb ram GTX280, å spiller hakker konstant.

 

Av bugs så er vel det mest alvorlige for min del "Endless loading screen" etter første landsbyen. Noe som gjør det umulig å komme videre.

 

Godt tips er å lese litt her : http://www.larian.com/forums/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=37&page=1

 

Kommer til å spille gjennom Divine Divinity igjen mens jeg venter på patch :D

Endret av Winten
Lenke til kommentar

SITAT fra artikkelen
"[...]og du dras inn i en kamp mot spillets store antihelt."

 

Slemmingen i en fortelling er ikke en antihelt, men en antagonist. Kanskje bruke ordbok når du skal bruke ord du ikke vet hva betyr? Antihelt er noe ganske annet. ;)

Det er jeg klar over, men her har det tydeligvis gått litt fort i svingene. Prøver bevisst å unngå protagonist og antagonist. Det er nok ord de fleste forstår, men det er gjerne mulig å uttrykke seg enklere med "norskere" ord. Endret litt på setningen nå.

 

Når det gjelder maskinkravene: Spilte hovedsaklig dette spillet på en Intel Core 2 Q6600 med 3GB RAM og Radeon HD4850. Det er vel en brukbar maskin, men ikke akkurat rå. Kjørte da i 1680x1050 med rimelig høye instillinger. Har ikke målt fps, men det fløt bra.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Ble plutselig veldig interresert i dette, lurer da på om det er noe must å få med seg historien i forgjengeren for å klare å engasjere seg i Ego Draconis? ;)

 

Trenger vel ikke å ha spilt forgjengeren, men det kan absolutt anbefales da Divine Divinity er et knallspill :)

Endret av Winten
Lenke til kommentar

Er litt i tvil når det gjelder dette spillet, selv om 8 er en meget god score. Grunnen?

Likte veldig godt Divine Divinity, som fikk 8, men jeg likte absolutt ikke Beyond Divinity, som også fikk en åtter.

 

Vil gjerne høre fra forumbrukerne etterhvert som de tester dette spillet, trenger litt flere innspill om det er verdt et kjøp eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Får snart drageformen, og så langt er jeg enig med karakteren som er gitt her. Kunne vel nesten rekke til en nier med det jeg har sett så langt. Veldig underholdene spill, får ca. samme godfølelsen som med Gothic, Risen, Dragon Age, Mass Effect, Baldurs Gate og Neverwinter Nights-spillene (dvs. Ego Draconis kan hevde seg sammen med de beste rollespillene i min bok).

 

I min erfaring er Steam-utgaven (dvs. US-utgaven, som er den som er mest oppdatert per dags dato) mye bedre enn demoen. I demoen sleit jeg med merkelig muskontroll og hakkete animasjoner. Fullversjonen flyter ypperlig på min Sempron 140 (2.7 GHz enkjerne), HD4870 og 4 GiB RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...