Gå til innhold

Nettet i Japan taklet jordskjelvet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes foreløpig ikke noen konkret forklaring på hvorfor nettet klarte seg såpass bra i Japan,

 

Jeg har en: Redundans og god planlegging.

(Slik det burde være i et nett som skal takle et helt land)

 

Lenge leve OSFP ruting.

 

Jeg er vel for så vidt enig i det, men det er likevel ikke en konkret forklaring. Det er vel mer en generell forklaring. Du fikk meg til å registrere meg! Takk skal du ha! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det skjedde først et par dager etter det første skjelvet. Videre så ble firmaer o.l. "spurt pent" om de kunne hjelpe til med konservering av energi, noe de fleste gikk med på, men det var ikke egentlig "Japan" som stengte de.

 

Siden firmaene sikkert var klar over at store deler av landet etter hvert ville bli satt på tidsbestemte blackouts så så de vel ingen hensikt i å kjøre spillservere som måtte stenges av og restartes flere ganger per dag. Det er tross alt et temmelig stort antall servere det er snakk om.

 

Square-Enix stengte av sine spillservere den 13. mars, en ett sted mellom midt på natta og tidlig morgen, norsk tid. De er fremdeles nede, og de håper på å kunne skru de på igjen den 22.

 

Poenget var uansett at det var svært få som ble kastet av japanske servere under skjelvet. Jeg opplevde ikke noen merkbart høyere lag heller. Egentlig litt imponerende.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...