Gå til innhold

Nå tar mobilgrafikken av!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cryteks Far Cry-serie baserer seg på spillmotoren Cry Engine. Nå kan det hende at også denne finner veien til mobiltelefonen.

 

Bildet som er brukt er fra Far Cry 2. FC2 er utviklet av Ubisoft Montreal og bruker motoren Dunia. (Riktignok bygget på CryEngine, men fortsatt ikke det samme).

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg savner mer tilpassing av gamle PC-spill til nettbrett. Skulle gjerne ha sett Heroes II, Lemmings, Micro Machines, Infinity Worlds, Baldurs Gate osv til iPad. Dette var geniale spill som umulig kan kreve så mye å kjøre.

 

Av og til virker det som om utviklerne har gått tom for ideer. Hvorfor ikke relansere noen av de gamle klassikerne som ingen har spilt på år og dag?

 

(er klar over at det finnes dårlige versjoner av Heroes II og Micro Machines til iOS allerede)

Lenke til kommentar

Jeg for min del klarer ikke å se sjarmen med å spille på en bitteliten mobilskjerm...sorry. Funker ikke for meg. Mulig jeg er av en gammel årgang, men så langt kan ingenting måle seg med en skikkelig pc, eller ps/xbox foran en stooor flatskjerm. Men for all del. Om de på sikt klarer å stappe inn noe som tilsvarer dagens råeste skjermkort i en liten mobil, og samtidig kan koble denne direkte på tv'en/prosjektor hjemme med en liten kable så kan det jo hende at jeg blir frelst.

Lenke til kommentar

Nah, jeg tipper vi har WoW-klient på iPad2 i løpet av året (noe må jo Blizzard gjøre for at folk skal fortsette spille det...). Og husk at dagens nettbrett har dobbel oppløsning og mangfoldige ganger CPU-kraften av f.eks. klassiske Amiga 500, som vi satt å trøkka på i 640x480 på 14" CRT :):thumbup:

 

But nothing can run Crysis ...

CryEngine er jo uansett FAIL fra østeuropa...

Lenke til kommentar

Mobilen tilkobla tven via hdmi + trådløs håndkontroll via bluetooth og BAM xbox og PS3 er gammelt.

 

Om noen år trenger vi ikke tven, da har mobilen innebygd prosjektor.

 

Virkelig? Da får man ihvertfall en vesentlig dårligere kvalitet.

 

Hva legger du i noen år? Jeg tror du tar feil. Det er snakk om ren fysikk, å få bra og stort bilde krever effekt, effekt man ikke har i en mobil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mobilen tilkobla tven via hdmi + trådløs håndkontroll via bluetooth og BAM xbox og PS3 er gammelt.

 

Om noen år trenger vi ikke tven, da har mobilen innebygd prosjektor.

 

Virkelig? Da får man ihvertfall en vesentlig dårligere kvalitet.

 

Hva legger du i noen år? Jeg tror du tar feil. Det er snakk om ren fysikk, å få bra og stort bilde krever effekt, effekt man ikke har i en mobil.

 

AtW

Grafikk er ikke alt! bare ta wii som et eksempel, eller at vi fortsatt bruker konsoller som har HW fra 2005/2006.

I tillegg er det spill som f.eks angry birds som har slått ann blant vanlige konsumere, derimot vil pc/konsoll HW være bedre en hva en mobil klarer å gi i output i hvertfall en del år til, kanskje det forandrer seg når quante maskinene kommer(?).

uansett det det jeg prøver å si er at dingsene våre smelter sammen, bare se på smartmobilen og pcen. I fremtiden har vi muligens bare en enhet.

Lenke til kommentar

Mobilen tilkobla tven via hdmi + trådløs håndkontroll via bluetooth og BAM xbox og PS3 er gammelt.

 

Om noen år trenger vi ikke tven, da har mobilen innebygd prosjektor.

 

Virkelig? Da får man ihvertfall en vesentlig dårligere kvalitet.

 

Hva legger du i noen år? Jeg tror du tar feil. Det er snakk om ren fysikk, å få bra og stort bilde krever effekt, effekt man ikke har i en mobil.

 

AtW

Grafikk er ikke alt! bare ta wii som et eksempel, eller at vi fortsatt bruker konsoller som har HW fra 2005/2006.

I tillegg er det spill som f.eks angry birds som har slått ann blant vanlige konsumere, derimot vil pc/konsoll HW være bedre en hva en mobil klarer å gi i output i hvertfall en del år til, kanskje det forandrer seg når quante maskinene kommer(?).

uansett det det jeg prøver å si er at dingsene våre smelter sammen, bare se på smartmobilen og pcen. I fremtiden har vi muligens bare en enhet.

Jeg har ikke sagt at grafikk er alt, jeg har sagt det vil føre til dårligere kvalitet. Og om ikek grafikk er alt, så er det heller ikke ingenting. Grafikk og teknsik kvalitet har noe å si. En mobilprosjektor har elendig kvalitet, dagens mobiler har heller ikke god grafikk. Om dingsene våre smelter sammen, eller vi får spesialiserte enheter er vanskelig å spå, utviklingen går litt i alle retninger på denne fronten. Oå den bærbare fronten er det en trend mot sammensmelting dog.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette er helt klart et skritt på veien mot at Fremtidens PC er mobiltelefonen
Vi kommer nok nærmere, men jeg tror det vil ta lang tid før vi når det.

Når hva? Det er spørs hva man forventer. Jeg synes mobiltelefonen allerede nå yter godt nok til å gi en god "PC-opplevelse" på enkelte områder. F.eks visning av bilder og video på TV, spille av musikk, spille mobilspill (i redusert oppløsning f.eks 800x480) på TV-en osv.

 

Det er selvsagt mange områder mobiltelefonen ikke kan tilby noen PC-opplevelse, men jeg synes egentlig mye av det vi kan gjøre med dagens mobiltelefoner kan kalles PC-opplevelse. Sjekke epost, kalenderen, enkel surfing, osv.

 

Jeg liker i hvert fall at telefonen kan supplere PCen på enkelte områder.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Dette er helt klart et skritt på veien mot at Fremtidens PC er mobiltelefonen
Vi kommer nok nærmere, men jeg tror det vil ta lang tid før vi når det.

Når hva? Det er spørs hva man forventer. Jeg synes mobiltelefonen allerede nå yter godt nok til å gi en god "PC-opplevelse" på enkelte områder. F.eks visning av bilder og video på TV, spille av musikk, spille mobilspill (i redusert oppløsning f.eks 800x480) på TV-en osv.

 

Det er selvsagt mange områder mobiltelefonen ikke kan tilby noen PC-opplevelse, men jeg synes egentlig mye av det vi kan gjøre med dagens mobiltelefoner kan kalles PC-opplevelse. Sjekke epost, kalenderen, enkel surfing, osv.

 

Jeg liker i hvert fall at telefonen kan supplere PCen på enkelte områder.

 

Når det artikkelen snakker om, nemlig at mobilen er en fullverdig PC-erstatter.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...