Gå til innhold

Lover raskere USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør den driveren eller programmet? Er det snakk om komprimering, fjerning av overhead eller noe annet? Fungerer det på andre ting enn lagringsmedia? Fungerer det bare under Windows eller er det mer universelt enn som så? Hvilke ulemper medfører det? Kan man f.eks bruke dette sammen med USB-HUB? Jeg skjønner like lite etter å ha lest artikkelen som før.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Greit å få med at dette kun fungerer med ASRock hovedkort også..

 

Pluss 1!

 

Testet litt hastigheter på en USB-penn for å kunne ha noe å sammenligne mot, men da jeg skulle installere programmet, fikk jeg melding om jeg måtte ha ASRock hovedkort.

 

Dette er virkelig noe artikkelforfatteren burde tatt med.

Lenke til kommentar

Hva gjør den driveren eller programmet? Er det snakk om komprimering, fjerning av overhead eller noe annet? Fungerer det på andre ting enn lagringsmedia? Fungerer det bare under Windows eller er det mer universelt enn som så? Hvilke ulemper medfører det? Kan man f.eks bruke dette sammen med USB-HUB? Jeg skjønner like lite etter å ha lest artikkelen som før.

 

Enig. Med såpass dramatiske ytelsesøkninger så er det jo noe som ofres eller endres helt sikkert. Jeg hadde vært forsiktig med å bruke noe sånt for jeg forsto litt mer av hva som faktisk skjer. Dette er litt som om noen solgte et tilsetningsstoff til bensin som plutselig doblet mil-pr-liter. Selv om det evt. fungerte akkurat som lovet så hadde jeg ikke bare ukritisk puttet det i tanken ... =P

 

Artikkelen kunne gjerne ha inneholdt litt research inn i i slike ting synes jeg.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Tar vel ikke lang tid før det ble en åpne kilder løsning på dette. secret has left the building

 

Nei, om ASrock kan gjøre dette så kan alle. Det tar nok ikke lange tiden før noen reverse-engineerer dette og lager et åpent alternativ vil jeg tro - dersom det faktisk ikke har noen store ulemper å snakke om.

 

Dette er mest interessant for USB2 egentlig synes jeg. USB3 er så raskt uanett at utenom til bruk med eksterne SSDer så er det uansett raskt nok. For de som enda bare har USB2 derimot så monner alle ekstra slanter. Lurer på om det er samme grad av ekstra ytelse der som på USB3...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en patchet versjon så vi med andre hovedkort kan bruke det og?

Det er nok begrensninger i maskinvaren på andre hocedkort vil jeg tro.

 

 

 

Oppfølgingssprørsmål: hvorfor tas det ikke til etterretning? :hmm:

Lurt på det samme selv en stund nå..

Jepp, samme her...

 

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva gjør den driveren eller programmet? Er det snakk om komprimering, fjerning av overhead eller noe annet? Fungerer det på andre ting enn lagringsmedia? Fungerer det bare under Windows eller er det mer universelt enn som så? Hvilke ulemper medfører det? Kan man f.eks bruke dette sammen med USB-HUB? Jeg skjønner like lite etter å ha lest artikkelen som før.

 

Antar dette er en driver. Dette både på grunn av virkemåten og at den krever hovedkort fra ASRock (den avhenger av USB kontrolleren som ASRock bruker).

 

Den burde fungere helt fint med en USB hub.

 

Har utviklet enkle drivere selv, og de er såpass forskjellige i forskjellige OS at jeg tviler på at den fungerer på noe annet enn Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...