Gå til innhold

Kompakt A3+ fotoskriver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.hexus.net/content/item.php?item=28880

The PIXMA MX885 is from March 2011, priced at £199.00/€239.00 RRP incl. VAT.

...Det må da siges at være en overkommelig pris for en A3-printer med duplex-scanner/fax.

Sorry, min fejllæsning af

"MX885 har tilsynelatende samme utskriftssystem som iX6550."

Den kan IKKE bruge A3. Se fx her

Blev også forvirret af dette link , der viser billede af MX885 og lige under skriver om A3, men det er om iX6550, kan man se længere nede.

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

Får håpe at dette er starten på en prisutvikling som og vil omfatte A2 printere etterhvert. Skal produsentene få øket salgsvolumet må prisene nedover, ja minst halveres i forhold til dagens nivåer.

 

A3 printere burde bli den nye standarden - å holde på A4 i 2011 som standarden er bare tull, det koster ikke særlig mye mer å produsere en A3 printer med samme kvaltitetnivåer som en ditto A4 printer. Og størrelsesmessig angående A3 printere klarer produsentene nå å komme med ned på nivåer som gjør at de aller fleste som har plass til en A4 printer også vil klare det med A3.

 

Lurt trekk av Canon å nå la en A3 printer konkurrere med likeverdige kvalitets A4 printere - og håper dette er starten på en postiv utvikling for prisen på printere større enn A4.

 

Tor

Lenke til kommentar

Må si at denne skriveren (ix6550) frister litt.

Enig. Jeg har til gode å oppgradere den gamle printeren her hjemme. Kanskje denne kan rettferdiggjøre kvaliteten på dagens nye kameraer i større grad. Og hvorfor ikke A3 når man først slår til. Prisen så da ikke værst ut ;)

Åkk.. du skulle bare visst!

Lenke til kommentar

Jaaa! endelig! Mine bønn om kompakt A3 skriver er endelig hørt! Neste 7cm mindre i bredden enn den så kalte "kompakt" A3 R3000 fra Epnson. At prisen er så hyggelig gjør det til et "must have" for meg.

 

Husker godt når jeg gikk på fotomessen i år og snakket både med Epson, Canon og flere "eksperter" som lo av meg da jeg spurte om nettopp kompakt A3 skriver. Jeg viste at den bare måtte komme :w00t:

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Ja, ser ut til å bli en rimelig sak.

Men blekket derimot... Canon lager også nye blekkpatroner til denne skriveren (CLI-526x) og jeg vedder 20 hybelkaniner på at det er her de planlegger å tjene penger. De siste årene har det vært en viss dreining mot denne forretningsmodellen i andre deler av dette markedet.

(Printeren er like fristende uansett.) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pixma Pro 9000 II er nok en del billigere i drift - den har fine store patroner som ikke må byttes ut eter noen få print.

 

Jeg renger med at denne nye billige kameraten har de samme patronene som Pixma 4600 - og da holder vel et sett patroner til 15-20 A3 fargeprints ...

Her må jeg nok korrigere meg selv - jeg har undersøkt litt nærmere, og hvis jeg klarer å tolke tallene til Canon riktig, så er ikke det stor forskjell på størrelsen på blekkpatronene til Pixma Pro 9000 II og iX6550. Den primære fordelen til storebror er at den virker mer solid bygd og har flere fargepatroner.

 

Ut i fra tallene (ca 500 sider 10x15) så skal det være mulig å trykke ut rundt 50 A3 sider. Det er i såfall tall jeg kan leve med. Jeg har ikke tenkt å skrive ut i galleri-kvalitet. Mer for å se mine "mesterverk i store størrelser" :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...