Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 560 Ti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner det fortsatt ikke.

Jeg finner ingen tester hvor de kommer til samme konklusjoner som HW.no på skjermkort.

De sier, det er OK, men ikke noe bedre value enn ati.

 

Det er bra kort, ikke noe på det, men ytelses tallene virker bare veldig off fra alle andre reviews, når man leser 10 stk som er ganske nerme hverandre, og på hw.no slår nv korta mange kort noe sinnsykt, enda de er neck n neck i de fleste andre tester..

 

De fleste tester jeg ser er 560 TI = 6870, så og si helt likt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner det fortsatt ikke.

Jeg finner ingen tester hvor de kommer til samme konklusjoner som HW.no på skjermkort.

De sier, det er OK, men ikke noe bedre value enn ati.

 

Det er bra kort, ikke noe på det, men ytelses tallene virker bare veldig off fra alle andre reviews, når man leser 10 stk som er ganske nerme hverandre, og på hw.no slår nv korta mange kort noe sinnsykt, enda de er neck n neck i de fleste andre tester..

 

De fleste tester jeg ser er 560 TI = 6870, så og si helt likt.

 

Noe vi har sett veldig ofte.

Men nå er det slik at man kan velge det kortet\merket man vil og får god ytelse, neste gen. er mye viktigere...for min sin del ihvertfall:)

 

 

Hvorfor det er så ulikt, vet jeg ikke.

Vantage vet jeg hvorfor...hvis Hw.no kjører med fysikk på med Nvidia så er det ikke rart de får slike scores i Vantage.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Nvidia følger opp under forventingene, og trekker nostalgien tilbake i bildet.

 

Dette holdt jo såvidt over et døgn...

"Vi endrer språkprofilen"

 

Slapp av. Jeg er ikke sur eller noe. Jeg ler meg bare fillete her!

 

 

Jeg ventet vel egentlig bare på at noen skulle kommentere dette temmelig tidlig, bra folk er oppmerksomme! :-)

 

Beskjeden jeg har forholdt meg til er kort og greit at hele ord som ikke er forkortelser, slik som GIGABYTE, NVIDIA og RADEON skal skrives Gigabyte, Nvidia og Radeon. Forkortelser dermot, skal få tilbake sine store bokstaver, slik som AMD og MSI. Slik jeg har forstått er dette det eneste unntaket fra grunneregelen der vi nå "følger språkrådets føringer".

 

Det finnes garantert en rekke innvedinger akkurat her, men det skal sies at vi nå har en konkret regel på dette. Mange av lignende medier skriver NVIDIA, Gigabyte, Radeon og MSI om hverandre uten en konkret struktur. Regelen som er satt for oss er at dette nå skal skilles på forkortelser. Dette gjalt også hardware.no frem til egennavn-debatten startet. Vi hadde aldri skrevet GIGABYTE, men NVIDIA, i det minste ikke de 4-5 årene før egennavn-debatten begynte, i likhet med flere av de utenlanske mediene.

 

At en og annen feil lurer seg inn i artiklene de kommede ukene er derimot noe man nesten må forvente, det tar litt tid for oss alle når vi skal skifte om fra Geforce til GeForce - jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg gikk tilbake i denne testen og rettet opp slikt :-)

 

Det som også nå ville være fint er om akkurat denne diskusjonen kan fortsette utenfor denne forumtråden - denne handler tross alt om et skjermkort :-). Jeg foreslår at videre diskusjon rundt dette tas i den dedikerte forumtråden, siter gjerne dette innlegget så folk henger med: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1292320&st=0

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det fortsatt ikke.

Jeg finner ingen tester hvor de kommer til samme konklusjoner som HW.no på skjermkort.

De sier, det er OK, men ikke noe bedre value enn ati.

 

Det er bra kort, ikke noe på det, men ytelses tallene virker bare veldig off fra alle andre reviews, når man leser 10 stk som er ganske nerme hverandre, og på hw.no slår nv korta mange kort noe sinnsykt, enda de er neck n neck i de fleste andre tester..

 

De fleste tester jeg ser er 560 TI = 6870, så og si helt likt.

 

Det er nok flere grunner, men vi går alltid ut i fra de dataene vi har. I dag betydde det ytelsen vi har målt, og prisen vi fikk oppgitt til 1900-1950 kroner. Det første problemet jeg nå ser at prisene varierer noe fra land til land, der Norge kommer bedre ut enn flere andre land, noe som i sin tur påvirker totalvurderingen til andre nettsteder. Videre ble dette noe forverret av at AMD først i dag tidlig annonserte deres prisendringer for HD 6870 og HD 6950 (disse tok vi høyde for, som det påpekes i konklusjonen). Det jeg også ser nå er at foreløpig billigste pris på dette kortet i Norge er 1999 kroner, altså noe mer enn hva vi fikk opplyst.

 

Videre så må man merke seg at så godt som alle test-sider rundt om i verden benytter forskjellige innstillinger. Jeg har nå funnet flere nettsteder som konkluderer i retning det du sier, og et par som konkluderer det samme som oss. Det er uansett snakk om totalt sett konklusjoner som omtaler GTX 560 som et godt kort, med HD 6950 som en sterk konkurrent. Som alltid er det lurt å sjekke flere kilder før man gjør et kjøp, og dette er vår side av saken - vurdert etter beste evne basert på alt vi har tilgjengelig av data :-)

Lenke til kommentar

Fint skjermkort, virker som om Nvidia har forstått at det ikke er nødvendig å produsere varmeovner med jetflyvifte som yter 10% mer enn konkurrentene - og koster det dobbelte. ;)

 

Flere utenlandske nettsider (blant annet anandtech) sammenligner prisen på dette vs prisen på HD 6950 1Gb som blir lansert som et "svar" fra AMD med tanke på priskonkurranse. Da kommer begge kort ganske likt ut med tanke på ytelse per krone.

 

Uansett hva man velger av siste generasjon AMD og Nvidia får man et bra skjermkort i dag, hva man velger bør være opp til personlige preferanser og lommebok og litt med tanke på bruksområde. Nvidia yter bedre i noen spill, AMD bedre i andre. Nvidia har jevnt over bedre tesselation ytelse osv.

 

Selv har jeg hatt AMD/ATI skjermkort de 3 siste skjermkortkjøpene, før det hadde jeg flere Nvidia, før det igjen hadde jeg gode gamle radeon 9800 pro.

Nå vurderer jeg å handle inn et nvidia GTX580, rett og slett fordi det er beste singlegpu kort per dags dato. Må bare se meg litt rundt om det er kort som har bedre kjøleløsning enn stock (har sett litt på MSI sin twin frozr utgave eller gainward sin "good" utgave).

Lenke til kommentar

Tror nok forsatt jeg ville valgt 6950 over dette, spesielt med tanke på ytelsesøkningen i catalyst 11.1 og at man kan få litt ekstra guffe ved å bytte bios.

Tviler på at det blir så evig mye mere ytelse med 11.1 dirveren. 11.1 beta viser ikkje akkurat super underverker. Litt bedre...

 

 

 

Lenke til kommentar

Synes nVidia gjør det bra for tiden :) Ganske mye ytelse for pengene. 2x560 = mindrange sli fun :thumbup:

Quoter meg selv :p

 

Battlefield Bad Company 2:

 

DirectX 11 enabled

8x Multi-sample Anti-aliasing

16 Anisotropic filtering

All image quality settings enabled at maximum

 

 

post-42975-0-10695700-1295971443_thumb.png :new_woot:

 

Snakk om skalering! :ohmy:

 

Metro 2033:

 

 

post-42975-0-65884200-1295971632_thumb.png

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg ser enkelte andre tester er litt mer i favør av HD 6950, noe jeg tror stemmer med et litt bredere spillutvalg.

 

Uansett så vil ulike driverversjoner i kombinasjon med oppsett alltid gi ulike variasjoner, men generelt så stabiliserer det seg rundt en måneds tid etter lansering.

 

Litt OT her, men kommer ikke neste generasjon skjermkort fra nVidia i løpet av våren\forsommeren?

Jeg ser ingen andre som har svart. Kepler skal etter planen komme Q4 2011, hvilke modeller er ukjent men det er nok de dyreste modellene som kommer først.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...