Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 560 Ti


Anbefalte innlegg

vet ikke mate laugh.gif

 

Er en stund siden jeg har sett inne på driverne til Nvidia:P

Så gikk utifra det Kraa sa, men du kan kanskje si hva som er maks?)

 

 

Nå gikk jeg utifra AF, men på AA så kan jeg sette på maks 24:)

Noen andre som har sett over 16x AF?

 

 

AA er et anna kapittel. Selv synes jeg 4xAA holder i 1920 oppløsning med 24" skjerm. Men spiller med 8 siden det ikkje har noe å si for ytelsen.

 

post-42975-0-44192500-1296256907_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NÅ ER DET XXXX MEG NOK

 

Til Greddi

 

Nvidia fan boy :!: det måtte jo komme før eller seinere. Jeg er nok ingen fan boy at Geforce eller ATI selv om det kan virke slik. Det er bare bra at de konkurrere med hverandre. Jeg har hatt ATI 850pro, 850xt, 4870x2, 4890 CF, 5850 CF osv.

 

 

Til Amanita Muscaria

 

Hvorfor er det så mange som sliter med ATI drivere og skriver og klager på ATI forumene kan du forklare meg det da :hmm: Det er flere som har bytta til Geforce på grund av driver problemene de har med ATI selv om jeg ikke har hatt noen alvorlige problemer, men noen av kompisene mine har hatt det. Så selve drivere er nok ikke like gode\like ræva på begge sider ut i fra det folka mener it i fra erfaring. ATI kommer med drivere raskere en Geforce men siden Geforce er treigere så er de mer stabil. Det er jo en grund til at Geforce ikke kommer med nye drivere så ofte som ATI.

 

 

Til Ourasi

 

Ja så drit i den SOC utgaven da :hrm: selv om den er 300kr billigere en MSI 6950 og se på de 2 andre MSI linkene som jeg har linket før her med MSI gtx 560 og MSI 6950 som du så så er ytelsen helt jevnt når begge er OC og MSI gtx 560 er 500kr billigere en MSI 6950 hvis man sammenligner prisene fra samme produsent med samme kjøleløsning. Så derfor er gtx 560 et bedre valg en 6950 etter min menig fordi den er 500kr billigere + lavere temeperatur + lavere støy og jeg gir xxxx ikke opp :nei:

 

Guru3d er de som hadde SOC + MSI gtx 560 og MSI 6950 testene som er best å se på samme test folka for da kan man sammenligne temperatur, støy nivå osv mere nøyaktig en fra en annen test side som tester med andre komponenter. Derfor har jeg 3 tester fra de. Og de hadde ikke testen med 3DMark Vantage derfor linka jeg til en annen test som hadde den. 3Dmark 06 der også vinner Geforce gtx 560 over 6950. Men alle Geforce korta sliter i 3Dmark 11 men det blir nok andre boller med nyere drivere. Men som jeg har sakt før drit i de benchmark programmene det er spilla med fps som teller.

 

 

Er det noe rart at Geforce gtx 460 ble tidenes største suksess innen for skjermkort markedet siden Geforce 8800 kortene selv om ikke folka syns gtx 560 er like populær som gtx 460

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Kraa: Jeg leser mye hver dag om data, snakker med flere som har nvidia, har hatt nvidia selv( kommer til og ha det igjen også ) osv-

 

Jeg har ikke sett noe ennå aom gjør at jeg velger kort pga. driver.

 

Lest sykt mye klager på nvidia sine og mye skryt, samme har jeg med ATI\AMD.

 

( har kompiser selv nå som sliter med Nvidia OG Amd..og omvendt. )

 

Tilegger at jeg syns du skal velge 560 hvis du liker det, men jeg syns ikke det er driverne som burde bestemme det:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

De beste skjermkortene ytelse og pris i dags dato er å bli Geforce GTX 460 og ATI 6850 :yes: Begge de får man for ca 1300kr pr.stk og 2stk slike i SLI eller CF holder masse enda, hvis man ikke spiller med flere skjermer eller veldig høy oppløsning selfølgelig.

 

Så min anbefaling er kjøp 1 eller 2 stykk av Geforce gtx 460 eller ATI 6850. For da får man bedre ytelse en 1stk 6950 for samme prisen :thumbup:

 

For de som ønsker seg ett hakk bedre skjermkort så kjøp 1 eller 2 stykk av Geforce GTX 560 eller ATI 6950 :thumbup:

 

Geforce gtx 470, 480, 570, 580 og ATI 6870, 6970 er egentlig bare for de som trenger ekstra kraftig ytelse men for de som ser på ytelse, pris, temperatur, strømforbruk og støy nivå så lønner de seg ikke.

 

Er dere enig i det da ??? LAL

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Tilegger at jeg syns du skal velge 560 hvis du liker det, men jeg syns ikke det er driverne som burde bestemme det:)

 

Er ikke uenig med deg i den der nei :)

 

WOW helt fantastisk endelig er det noen som er enig med meg hehe

 

Jeg velger ikke gtx 560 kortet bare på grund av mer stabil driver. Jeg er en av de få sikkert som ser på ytelsen, pris, temeperatur og ikke minst støynivå som er viktig for meg og mer stabil driver er bare et pluss for meg.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Men hvis dere skal kjøpe et skjermkort så burde dere kjøpe Gigabyte skjermkortene fordi det er de som har den beste kjøleløsningen med de 2 viftene hvis man kombinerer temeperatur og støy nivå fra de andre produsentene. Stol på meg for jeg har sjekket ut i fra tester veldig nøye før jeg skal kjøpe et skjermkort.

 

Men her er noen tilbake meldinger fra folk som har kjøpt de.

 

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=14-125-333&SortField=0&SummaryType=0&Pagesize=10&PurchaseMark=&SelectedRating=-1&VideoOnlyMark=False&VendorMark=&IsFeedbackTab=true&Page=38#scrollFullInfo

 

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=14-125-348&SortField=0&SummaryType=0&Pagesize=10&PurchaseMark=&SelectedRating=-1&VideoOnlyMark=False&VendorMark=&IsFeedbackTab=true&Page=3#scrollFullInfo

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Til Amanita Muscaria

 

Hvorfor er det så mange som sliter med ATI drivere og skriver og klager på ATI forumene kan du forklare meg det da :hmm: Det er flere som har bytta til Geforce på grund av driver problemene de har med ATI selv om jeg ikke har hatt noen alvorlige problemer, men noen av kompisene mine har hatt det. Så selve drivere er nok ikke like gode\like ræva på begge sider ut i fra det folka mener it i fra erfaring. ATI kommer med drivere raskere en Geforce men siden Geforce er treigere så er de mer stabil. Det er jo en grund til at Geforce ikke kommer med nye drivere så ofte som ATI.

 

 

Til Ourasi

 

Ja så drit i den SOC utgaven da :hrm: selv om den er 300kr billigere en MSI 6950 og se på de 2 andre MSI linkene som jeg har linket før her med MSI gtx 560 og MSI 6950 som du så så er ytelsen helt jevnt når begge er OC og MSI gtx 560 er 500kr billigere en MSI 6950 hvis man sammenligner prisene fra samme produsent med samme kjøleløsning. Så derfor er gtx 560 et bedre valg en 6950 etter min menig fordi den er 500kr billigere + lavere temeperatur + lavere støy og jeg gir xxxx ikke opp :nei:

 

Er det noe rart at Geforce gtx 460 ble tidenes største suksess innen for skjermkort markedet siden Geforce 8800 kortene selv om ikke folka syns gtx 560 er like populær som gtx 460

 

*Flisespikkeri*

 

 

Det er Nvidia som lager skjermkortene ikke geforce, akkurat som Amd og tidligere Ati lager Radeon. Og det er jammen mange som klager på drivere på nvidia forum også, men i likhet med på amd sine så sletter ofte moderatorene de trådene og innleggene som er for kritiske uten varsel.

 

Og for et år eller 2 siden så kom det jo ut en plansje fra M$ som ble publisert i en artikkel her på hw.no om at flest drivereproblemer på Windows Vista var rapportert inn fra systemet fra systemer med Nvidia grafikk. Jeg har selv hatt et utall(20+) skjermkort fra alt fra via, sis, 3dfx, nvidia, ati, amd, og intel grafikk. Og få av disse har vært perfekt, særlig de litt eldre dual gpu kortene mine fra nvidia 7900gx2 og 9800gx2 sleit med driverne og sli profiler, men jeg har jo nå gtx470 så jeg lar ikke gårsdagens problemer affektere meg i dag. 4890 CF og 5870 fungerte også fint, det samme gjorde 8800gt SLI.

 

Det som gjør 6950 så bra er jo at man kan låse opp shadere på det uten å fysisk modifisere kortet og miste garanti. Men for all del, den 1ghz modellen kan være et bra kjøp om den holder prisen når den blir tilgenlgelig. Toms Hardware skriver jo følgende:

I'm hesitantly more enthusiastic about some of the partner boards that center on GF114. Gigabyte's GV-N560SO-1GI wasn't able to beat the GeForce GTX 570 in any of our benchmarks' date=' but it did get danged close. Gigabyte swears that card is going to sell for $269. That still seems mighty low to me for a 1 GHz board. Should it maintain that price, though, it's a slam dunk, grand slam, hat-trick against the $349 GeForce GTX 570. Fortunately, I'm sending the board I tested here to Thomas Soderstrom for a GeForce GTX 560 roundup in progress, so we'll have confirmation on pricing and a full performance breakdown very soon. Depending on the other cards, though, this could be an award winner. [/quote']

 

men så skriver de jo også dette om vanilla gtx560ti:

 

Thus' date=' even with all of those little points considered together, it's frankly difficult to get excited about GeForce GTX 560 Ti. There's nothing wrong with the card per se; it's just a better version of the GTX 470 it replaces in an already-competitive mid-range market for 10 bucks less If you're already sporting a decent card from the last year, though, GeForce GTX 560 Ti won't really give you a reason to spend another $250. It's a little faster, a little cooler, a little more efficient, and a little cheaper than the GeForce GTX 470 that waves farewell..[/quote']

 

Så jeg bytter ikke ut mitt aldrende gtx470 med dette. Da frister det mer med gtx570 eller ati 6950 og shaderopplåsing til 6970.

 

edit: leif

Endret av ArneJ.
Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg at man kan låse opp shaderen + samme klokke frekvensen fra 6950 til 6970 ved å flashe biosen. For de som lurer på det se her

 

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

 

http://www.tweaktown.com/articles/3762/sapphire_radeon_hd_6950_2gb_unlocked_to_hd_6970/index.html

 

Men når det er gjort så blir jo selfølgelig temperaturen på skjermkortet høyere og ikke minst støy nivået som folk sier i fra i forumet til techpowerup. Men for de som ikke bryr seg om det så er dette en lett, smart og ufarlig OC løsning slik at man får samme ytelsen fra 6950 til 6970. Man kan også OC litt til på gpu og memory frekvensen for de som ønsker det.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg at man kan låse opp shaderen + samme klokke frekvensen fra 6950 til 6970 ved å flashe biosen. For de som lurer på det se her

 

http://www.techpower...ing/vidcard/159

 

http://www.tweaktown...6970/index.html

 

Men når det er gjort så blir jo selfølgelig temperaturen på skjermkortet høyere og ikke minst støy nivået som folk sier i fra i forumet til techpowerup. Men for de som ikke bryr seg om det så er dette en lett, smart og ufarlig OC løsning slik at man får samme ytelsen fra 6950 til 6970. Man kan også OC litt til på gpu og memory frekvensen for de som ønsker det.

Velkommen etter med 1mnd+ gammel nyhet :p

 

 

 

Lenke til kommentar

*Snip*

Velkommen etter med 1mnd+ gammel nyhet :p

 

 

Har vel nevnt det i flere av mine svar til ham, at HD6950 er et bedre valg pga. denne tweakability faktoren til dette kortet... Man trenger ikke rissikere en full HD6970 bios, kun en opplåst HD6950 bios, og således er pris/perf. kort nr. 1 idag, og vil være det i en god stund fremover uavhengig av 560Ti... At han hardnakket påstår 560ti er et bedre valg i hvert eneste svar, kan vel tyde på litt "selektiv" lesning av svarene han fikk....

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest en eller anne artikkel om at det kun er første batch med 6950 som lar seg bios moddes, senere batcher har noen andre komponenter i strømmforsyningen som visstnok gjorde at det ikke kunne biosmoddes. Har ikke kortet så jeg har ikke testet selv, og vet ikke om det testet ut om det faktisk ikke gikk å biosmodde lenger.

Lenke til kommentar

Det høres tvilsomt ut, de må kutte shaderne for å sikre seg mot "åpning", bytte av PWR o.l. har lite med dette å gjøre...

 

HD6950 er ikke designet for HD6970 hastigheter og volts, derfor bør man kun åpne shadere opp med en moddet HD6950 bios, og det er null rapporter om referansedesingnede kort som ikke fixer dette, tiden vil vise om AMD gidder å styre med laserkutting, ut fra salgstallene på HD6970 som er meget gode, tror jeg ikke de bryr seg nevneverdig om dette "extra" på HD6950, og "kikker" uskyldig en annen vei når emnet tas opp... :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har vel nevnt det i flere av mine svar til ham, at HD6950 er et bedre valg pga. denne tweakability faktoren til dette kortet... Man trenger ikke rissikere en full HD6970 bios, kun en opplåst HD6950 bios, og således er pris/perf. kort nr. 1 idag, og vil være det i en god stund fremover uavhengig av 560Ti... At han hardnakket påstår 560ti er et bedre valg i hvert eneste svar, kan vel tyde på litt "selektiv" lesning av svarene han fikk....

 

Bedre valg er det fortsatt ikke med 6950 på grund av prisforskjellen, temperatur og støy nivå en på GTX 560 som jeg har sakt hele tiden. Prisforskjellen kan dere stryke vekk hvis man velger stock kjøleren til AMD noe som jeg aldri kommer til å kjøpe på grund av høyere temperatur og støy nivå.

 

Den SOC versionen av GTX 560 gir jo en bedre pris med 300kr, bedre ytelse, lavere temperatur og ikke minst lavere støynivå.

 

Det samme blir med et vanlig GTX 560 untatt at ytelsen blir da veldig jevnt når begge kortene er overklokket men prisforskjellen blir enda større på 500kr samt temeperaturen og støy nivået er fortsatt lavere en på 6950.

 

Han fra Techpowerup sier nå at AMD har begynt med å sperre de nye 6950 kortene slik at man ikke kan flashe de med 6970 biosen for de taper jo selfølgelig penger på 6970 kortene. Kjekt for de som har allerede kjøpt 6950 kortene men ikke for de som skal kjøpe de etterhvert nå.

 

Eneste fordelen med 6950 en GTX 560 for meg er at 6950 har noe lavere strømforbruk og har 2GB minne for de som trenger det. AMD er kanskje også bedre på det fler skjerm systemet som man kan spille med flere lcd skjermer på for akuratt det har ikke bryd meg noe om og lest. Men jeg tror også Geforce kortene støtter fler skjerm spilling nå men akuratt det vet jo dere mye bedre om.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

"Han" på tpu tar jeg med en klype salt, og at de ikke kan flashes med HD6970 bios, er en fordel, for det innebærer en risiko, shadermod kan du gjøre selv med din egen orginale bios............

 

Finner du en GTX 560Ti vanilla på lager som er 500,- lavere enn denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619971

 

Ikke? Neivel, 1595,- tar det nok tid før du ser, og etter en liten snartitt på prisguiden, er det vel knapt noen på lager selv kun 50,- billigere...

 

 

Om du vil ha et 560, kjøp det du, mens de som vil ha HD6950 og alt den kan tilby, kan kjøpe nå til 2095,-, tror de kan lese tester de fleste av dem, og de ser slik ut de fleste http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-560-ti-review/1 der HD6950 rett ut av esken i guru3d's test vinner 8-1 vs. vanilla 560, dine fabrikkoverklokk tester er uten interesse, som sagt tidligere...

Lenke til kommentar

Jeg er enig at for de kjøper AMD 6950 2GB med stock kjøleren som ikke bryr seg om temeperatur og støy nivået og flasher til 6970 biosen og har flere lcd skjermer som er koblet sammen og kjører med høyere oppløsning en 2560x1600 så er 6950 2GB et bedre valg for ca samme prisen som et vanlig GTX 560 kort.

 

Men for de og for meg som bryr seg om å ha et skjermkort som gir en god del lavere temeperatur og støynivå i pc kabinettet selv jeg har Cooler Master HAF X som er et av de beste kabinettene kombinert med lav støy og kjøling. Samt ikke har flere skjermer og kjører en maks oppløsning på 1920x1200 som gir bedre fps på 1920x1200 og lavere oppløsning for da er et GTX 560 bedre valg syns jeg da ut i fra alle de testene som jeg har sett på.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...