Gå til innhold

Guide: Slik rooter du Samsung-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke bare Samsung lage en ROM som gjør telefonen så rask, uten at vi trenger å hacke telefonene våre.

 

Er dritt lei av å ha en telefon som ikke fungerer slik den burde, det har nå gått 6 måneder siden jeg kjøpte min, og fremdeles mener jeg telefonen til tider er ubrukelig pga av treghet i telefonen.

 

Og når telefonen kanskje er brukende slik den burde er den vel 1år gammel, og da er det snart på tide å vurdere ny telefon.

:hrm:

Lenke til kommentar

Jeg har en galaxy s.

først brukte jeg z4root til å roote. bare laste ned, overføre til telefonen, installere programmet som vanlig, og trykk root. en restart senere og telefonen er rootet

link

deretter brukte jeg OCLF one click lag fix fra market. bare å laste ned, trykke install ext2 tools, og install ext2 tools. synes faktisk denne er raskere enn voodoo.

Lenke til kommentar

Jeg bruker http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091 (Darky's ROM) som jeg er veldig fornøyd med.

 

Based on official XXJPY

Integrated Voodoo [v69.3] Kernel (Support for i9000T)

- Integrated ClockworkMod [CWM]

- Converts all partitons toEXT4

-Startup Tweaks

- 339MB RAM

- v8.0 and up >> BLN Support

Integrated Support for a Custom Boot Animation

- Pre-installed Nexus S Boot Animation

Endret av PaAra
Lenke til kommentar

Jeg rootet den for å kunne mounte en SMB-delt mappe direkte i minnet, men fikk det ikke til. z4root kan roote midlertidig, rooten fjernes dermed ved reboot.

 

Jeg opplevde ikke at root forsvant ved reboot. Måtte manuelt klikke på unroot inne i appen.

 

Jeg valge å gjøre det midlertidig ved rooting.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke bare Samsung lage en ROM som gjør telefonen så rask, uten at vi trenger å hacke telefonene våre.

 

Er dritt lei av å ha en telefon som ikke fungerer slik den burde, det har nå gått 6 måneder siden jeg kjøpte min, og fremdeles mener jeg telefonen til tider er ubrukelig pga av treghet i telefonen.

 

Og når telefonen kanskje er brukende slik den burde er den vel 1år gammel, og da er det snart på tide å vurdere ny telefon.

:hrm:

 

Opplevde akkurat det samme som deg! Telefonen var til tider treg og oppdatering via PC (brenn KIES!) var nærmest umulig.

 

Siden jeg ikke har tid til å flashe og teste custom ROMs, endte jeg til slutt opp med å selge min Galaxy S.

 

Kjøpte Desire HD og har ikke angret. Funket som en drøm ut-av-esken og oppdatering gjøres direkte på telefonen. Nå skal det sies at ingen mobil er feilfri, i hvert fall ikke smartmobiler (forkledd datamaskin). Det er flere som har hatt problemer med sin DHD etter siste oppdatering, men jeg har heldigvis (bank-i-bordet) ikke hatt noen.

Lenke til kommentar

Får seriøst bare Galaxy S 800ish poeng i Quadrant? Desire Hd får jo ca. 2000 uten overklokk. Er dette pga. RFS som struper telefonen totalt?

Regner med det ble gjort med android 2.1. 2.2 gir kolossalt mye bedre score i quadrant, pga. JIT compileren. Skulle ikke overraske meg om det pluss lag fix utgjør hele forskjellen.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Jeg får bare "e:signature verification failed" når jeg prøver å innstallere root 2.2 på min Galaxy S. Kan noen hjelpe meg? :)

 

 

Hei, du har sannsynligvis froyo 2.2 og dermed recovery 3e installert, denne tilater ikke å kjøre update.zip filer som ikke er verifisert selv med 3 knaps comboen. Du må derfor nedgrade til en eldre bootloader.

 

Denne guiden rooter tlf din, og flasher til recovery 2e slik at du kan installere custom rom. Har følgt guiden selv og dette funket bra hos meg.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

 

Husk, på egent ansvar!

 

For eventuelle customrom foreslår jeg darkys, fantastisk endring i ytelse og endelig fungerer telefonen igjen!

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091

 

Lykke til!

Endret av p1raya
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...