Gå til innhold

Guide: Slik rooter du Samsung-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hvorfor kan ikke bare Samsung lage en ROM som gjør telefonen så rask, uten at vi trenger å hacke telefonene våre.

 

Er dritt lei av å ha en telefon som ikke fungerer slik den burde, det har nå gått 6 måneder siden jeg kjøpte min, og fremdeles mener jeg telefonen til tider er ubrukelig pga av treghet i telefonen.

 

Og når telefonen kanskje er brukende slik den burde er den vel 1år gammel, og da er det snart på tide å vurdere ny telefon.

:hrm:

Velkommen til Android Community :-) ! :new_woot:

 

Problemet med Android for min del (har en Hero), er ytelse tapet over tid.

Dette er på langt nært det samme problemet på *kremt*iphone*kremt* .

Lenke til kommentar
Dermed kan du gjøre ting som Google ikke i utgangspunktet vil la deg gjøre, som å ta skjermskudd, bedre ytelsen ved å endre på hastigheten til maskinvaren, ta sikkerhetskopi av alt som ligger på telefonen og installere ROM som har utvidet funksjonalitet og er uten unødvendige forhåndsinstallerte applikasjoner og menygrensesnitt.

 

Vil bare nevne at du kan ta screenshots uten å måtte roote. :yes: Dette da med SGS med 2.2

Lenke til kommentar

Velkommen til Android Community :-) ! :new_woot:

 

Problemet med Android for min del (har en Hero), er ytelse tapet over tid.

Dette er på langt nært det samme problemet på *kremt*iphone*kremt* .

 

Problemet er nok heller at programvaren gradvis tilpasses mer kraftige enheter med Snapdragon og Hummingbird (som Galaxy S), derfor vil Hero og andre telefoner av samme generasjon føles tregere og tregere - Det er massiv forskjell på Hero/andre 1/2 gen. Android telefoner og dagens.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Nettopp lagt inn z4root selv og den jobber nå med One Click Lag Fix 2.3.

 

Lastet ned app'ene direkte fra XDA med deres egen forum app. Så langt ekstremt smertefritt og enkelt.

 

Jeg var litt rask der gitt.

 

One Click Lag Fix bricka telefonen :p Ble stuck i endless boot hvor telefonen viser Samsung S'en og vibrerer litt nå og da. Fikk heldigvis kjørt recovery og lagt inn stock rom på den igjen.

 

Rootet på nytt med z4root og la deretter inn z4mod istedenfor one click lag fix. Denne gjorde biffen. Så nå er jeg roota og har "lag fix". Telefonen er rask og lagfri. Merker til dels stor forbedring når det gjelder åpning og behandling av media (bilder, lyd, video) eller andre "store" filer.

Lenke til kommentar

Jeg har en galaxy s.

først brukte jeg z4root til å roote. bare laste ned, overføre til telefonen, installere programmet som vanlig, og trykk root. en restart senere og telefonen er rootet

link

deretter brukte jeg OCLF one click lag fix fra market. bare å laste ned, trykke install ext2 tools, og install ext2 tools. synes faktisk denne er raskere enn voodoo.

Jeg har ikke prøvd OCLF, så det kan godt være at det du sier stemmer. :)

 

Får seriøst bare Galaxy S 800ish poeng i Quadrant? Desire Hd får jo ca. 2000 uten overklokk. Er dette pga. RFS som struper telefonen totalt?

Disse testresultatene er med Android 2.1 med og uten root. Den ville nok fått en høyere poengsum med Android 2.2. Som nevnt i artikkelen begrenser filsystemet til Samsung ytelsen og en god del. Ps. Husk på at ytelsen i benchmarkprogramvare ikke alltid vil gi en korrekt indikasjon på hvordan ytelsen er i praksis.

 

Jeg har nettopp kjøpt en Samsung Galaxy Tab.

Hva taper eller tjener jeg på å roote den?

Jeg er redd for å roote det til :whistle:

Det er alltid en risiko ved å roote, men det skal det veldig mye til før du ødelegger telefonen. Jeg har prøvd mye med flere telefoner, og totalt har jeg sikkert prøvd 20 forskjellige ROM. Uansett så har jeg aldri ødelagt en telefon, og det verste som har skjedd er at telefonen ikke har startet skikkelig opp og dermed må jeg ha formatert den (fra en PC) for å få den til å virke igjen. Uten om det har jeg bare positiv erfaring med å roote. Ytelsen kan økes, en har mulighet til å ta skikkelig backup av alt som er på telefonen (tilsvarer på disc image kopi på PC), ekstra funksjoner som f.eks equalizer innebygd i operativsystemet (fungerer på alle programmer), fjerne Google Ads, mer lagringsplass ved at jeg kan få fjernet unødvendige programmer pluss at jeg kan lagre så mange applikasjoner jeg vil på minnekortet osv. Det eneste jeg har hørt om som kan skade telefonen er hvis en begynner å fikle med Hboot og partisjonene på minne i telefonen. Dette er uansett for spesielt interesserte og da bør en vite hva en holder på med. ;)

 

Med vanlig One-Click-Root og One-click-lagfix i market fikk jeg et resultat på 1941 i quadrant.. Ser ut som at dere gjør det ganske tungvindt for å få 1800..

Antar at du har Android 2.2? Som andre har nevnt gir JIT veldig mye høyere score i Quadrant. Se f.eks forskjellen mellom Nexus One med 2.1 og 2.2 i artikkelen. Poenget var uansett bare å vise hvordan rooting, overklokking og Lag Fix kan gjøres, og hvor stor forbedring det kan gi. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker http://forum.xda-dev...ad.php?t=814091 (Darky's ROM) som jeg er veldig fornøyd med.

 

Based on official XXJPY

Integrated Voodoo [v69.3] Kernel (Support for i9000T)

- Integrated ClockworkMod [CWM]

- Converts all partitons toEXT4

-Startup Tweaks

- 339MB RAM

- v8.0 and up >> BLN Support

Integrated Support for a Custom Boot Animation

- Pre-installed Nexus S Boot Animation

 

 

Kjører du lite versjonen? Må man disable lagfix'n på en "stock" 2.2 først for så å installere CF-root?

Lenke til kommentar

Darky's Rom 8.0 Gingerbread Edt + SpeedMod Kernel + Voodoo Sound fix her. Spennende å se om det er noe forskjell på SpeedMod og Voodoo-kernelen som Darky bruker.

Lagt inn denne jeg også. helt rått hvor smooth alt går på telefonen nå.

Før jeg byttet til Darky's Rom 8.0 Gingerbread Edt + SpeedMod Kernel hadde jeg: JPM med voodoo lagfix. Dette fungerte helt greit, men var litt microlag titt og ofte.

 

Voodoo sound fix ligger i siste speedmod kernelen og er helt genial for de med high-end headset og merker store forbedringer på radioen! Har ikke testa spotify i bilen etter jeg la inn sound fix enda, men gleder meg. Var dårlig resultat før jeg la inn sound fix i allefall.

Spennende å se hva supercurio (utvikleren av voodoo-fixene) klarer å få gjort på lyd-siden med denne telefonen etterhvert.

 

Skal vistnok være en veldig god hardware for lyden, men potensialet blir begrenset av Samsungs software (som alt annet på telefonen her)..

Lenke til kommentar

Hjelp.

fulgte oppskriften for å roote spicaen min. Fungerte helt til siste ledd da jeg skulle reboote den. Da jeg trykket ok kom det bare en velkomstskjerm fra samdroid. den hadde en "loadestrek" som gikk raskt, men så skjedde det ikke mer. telefonen står bare med denne skjermen. Får ikke gjort noe som helst. Tok ut batteriet til slutt. når jeg slår på igjen, kommer bare den samme skjermen. virker som tlf ikke vil boote...

Lenke til kommentar

Jeg bruker http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091 (Darky's ROM) som jeg er veldig fornøyd med.

 

Based on official XXJPY

Integrated Voodoo [v69.3] Kernel (Support for i9000T)

- Integrated ClockworkMod [CWM]

- Converts all partitons toEXT4

-Startup Tweaks

- 339MB RAM

- v8.0 and up >> BLN Support

Integrated Support for a Custom Boot Animation

- Pre-installed Nexus S Boot Animation

 

 

Hvilken download brukte du? Finnes jo x antall som ser ut til å passe på min stock unbranded norske 2.2.

 

Takker

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...