Gå til innhold

Norske HD 6970-priser er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper de nevnte internett butikkene har vært litt kjapp på avtrekkern. Ser ikke for meg AMD har gått i noe "komplott-kompaniskap" med disse butikkene.

Prisen tatt i betraktning (hvis de medfører riktighet) tipper jeg 6970 vil yte i klasse med 580. AMD har vel vane for å prise seg aggressivt.

Lenke til kommentar

For en gangs skyld en meget pen kretittkjøpspris og avdrag (nederst i nederste bilde i artikkelen). :wee:

 

Prisen på HD 6950 er også ute. Lenke

 

Jeg regner med AMD plasserer ytelsen nøye etter GTX 570 og 580. Altså at 6950 blir så vidt raskere enn GTX 570 og 6970 blir så vidt raskere enn GTX 580. Radeon-variantene har som ekstra salgsargument Eyefinity og mer minne. Hvordan TDP blir etter de siste ytelsejusteringene blir spennende å se. Nvidia kan sikkert fortsatt skilte med bedre drivere.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

var ikke akkuratt de butikkene jeg hadde gått utifra :!:

Deal ligger ofte noen hundre over, var noen som så det til 3500 i en eller annen tråd.

 

En annen ting er at butikker skal ha kort inne i løpet av uka her da...så virker ikke som de er helt oppdaterte nei.

 

Keitran: Det har vært flere benchmarks, noen der 6970 er meget bra og andre meget dårlig..så vi vet ikke noe før offisielle tester kommer :)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Jeg regner med AMD plasserer ytelsen nøye etter GTX 570 og 580. Altså at 6950 blir så vidt raskere enn GTX 570 og 6970 blir så vidt raskere enn GTX 580.

 

Ifølge fudzilla.com, hvis jeg har forstått det rett, er 6970 sammenlignbart med GTX 570, mens 6950 er i en egen klasse (klart under GTX 570, klart over neste kort på lista).

 

Kilder:

6970 er under 580

6950 er i en egen klasse

Lenke til kommentar

Ja, og du tror på de prisene :!:

Tror man bør vente til man ser de nettbutikkene som man handler til vanlig ifra før man sier om det er dyrt.

 

Personlig så tar jeg det toppkortet som yter best prismessig, men de prisene her stoler jeg ikke fem flate øre på.

Ene grunnen er at Deal overpriser ALLTID og rart ingen av de kjente nettbutikkene har priser ute.

 

MEN blir prisen på 6970 det som de har lagt ut og yter dårligere enn 580..så tar jeg 580 når jeg får det billigere enn de prisene der ja.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja, og du tror på de prisene :!:

Tror man bør vente til man ser de nettbutikkene som man handler til vanlig ifra før man sier om det er dyrt.

 

4k er dyrt enten om det er riktige priser eller ikke ;) Tror ikke det vil koste så mye, men det må være ganske mye billigere om det skal slå Nvidia...

Om ytelsestallene som er lekket stemmer selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Tipper de nevnte internett butikkene har vært litt kjapp på avtrekkern. Ser ikke for meg AMD har gått i noe "komplott-kompaniskap" med disse butikkene.

Prisen tatt i betraktning (hvis de medfører riktighet) tipper jeg 6970 vil yte i klasse med 580. AMD har vel vane for å prise seg aggressivt.

 

Ja, det trenger man vel knapt å tippe heller, det er ingen grunn til å nata noe komplott mellom AMD og noen tilfeldige nettbutikker...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...